vrijdag 7 mei 2021

7 mei 2021


Dag van:
IK HEB M....... IK HEB M......!!!!!!
De brief.... de uitnodiging......
Ik mag morgen bellen om me te laten vaccineren....
Yes yes yes yes... ik besta..... ze weten van mijn bestaan....

Vanavond laat opent Willem de brievenbus....
"Soms is niets wat het lijkt en komt het goede onverwachts".....
Met die woorden en breeduit lachend,  komt hij vanavond de kamer binnen.... zijn handen op zijn borst geklemd met iets wits eronder....
Zijn handen haalt hij van elkaar en in één hand houdt hij de enveloppe omhoog.....
Nóg gaan mijn gedachten niet uit naar een vaccinatie oproep....
Iets reclameachtigs of een gewonnen prijs, denk ik nog....
Maar dan lees ik de blauwe letters op de voorkant...
Vaccinatie uitnodiging....
Het zal toch niet...
Het zal toch............ WEL!!!!!....
Yes yes yes.....
Ik videobel meteen de kinderen en hou de enveloppe voor de camera.....
In hun bijzijn open ik de enveloppe....
Astrazeneca....... vanaf vandaag kan ik al bellen...
Tja... dat wordt m niet meer om tien uur 's avonds natuurlijk....
Maar morgen... meteen als ik wakker ben.... ja dan hang ik aan de telefoon....

En dan hoop ik dat ik dezelfde meneer aan de telefoon krijg als gisteren....
"Vandaag ben ik wel oud genoeg meneer", zal ik dan roepen....!!!!
"Vandaag ben ik wel aan de beurt"......
Ik ben weer iemand.... ik besta.....
Kom maar op met die datum.....
Kom maar op met die prik....

Het wordt alleen wel even spannend wanneer ik die tweede krijg...
Tien tot veertien weken na de eerste inenting...
Oeps... dat valt aan het begin of midden van onze kampeervakantie....
Dat wordt nog even uitkienen dan....
Of misschien een vaccinatielocatie in Drenthe bezoeken als dat mag....
Daar zullen ze die plekken tenslotte ook wel hebben....

Goh... wat een opluchting....
Nu alleen mijn dochter en schoonzoon nog en dan weet ik mijn hele gezinnetje veilig....

En wat de dag verder betreft....?????
In tegenstelling tot dit nieuws gebeurde er weinig bijzonders.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten