zondag 23 mei 2021

23 mei 2021

 

Dag van:
Toch nog wel een beetje naweeën van gisteravond...
Gelukkig ben ik niet de enige....
Er zijn er meer die niet van de winnende muziek houden....
Maar goed... die vijfhonderd zoveel procent publieksstemmen komen natuurlijk ook niet zomaar uit de lucht vallen...
Het engeltje op mijn rechterschouder zegt: "kom Wamp wees geen slechte verliezer en gun die jongelui hun winnaar"....
Het duiveltje op mijn linkerschouder zegt heel andere dingen: "ik hoop dat hij echt coke zat te snuiven aan zijn tafeltje en straks gediskwalificeerd wordt".....
Ook ik heb een donkere kant dus....

De dag verloopt rustig....

Willem heeft een inspirerende dienst geleid.... thema geuren en kleuren...
Een mooie pinkstergedachte....
Hij komt, ondanks de maar 4 uur slaap vannacht, vol energie weer thuis....
En dat is maar goed ook want de rest van de dag verloopt weer wat minder rustig...

Als je samen zeven kinderen bij elkaar opgeteld hebt..... vijf schoonkinderen en zes kleinkinderen dan is er altijd wel kans dat je weer visite krijgt....
Gaat de ene dochter na een papa weekend de deur uit, komt een andere dochter de deur wel weer in....

Gaat de andere dochter de deur uit na een gezellige middag en mee eten..... komen de buren er wel weer in....
Eerste pinksterdag.... rijk aan ontmoetingen zullen we maar zeggen....


Ondertussen haak ik me suf aan het bloemetjes en bijtjes vest voor kleindochter Luna....
Het wordt een waar kunstwerk al zeg ik het zelf...
Een Lunawaardig vest....

Dit soort dagen... bloemetjes en bijtjes.... koetjes en kalfjes.... ditjes en datjes gesprekken.... ik kom er van bij.....

Geen moeilijk gedoe.... gewoon met je buurvrouw over dingen als uit de Privé en de Story,  Shownieuws of rtl boulevard kletsen....
Nou lees ik beide bladen niet... en ook de beide programma's zie ik nooit.... maar dat hoeft ook niet... mijn buren brengen mij, tijdens hun bezoekjes, volledig op de hoogte....

"Heb je het al gehoord van Lil Kleine" (help wie was dat ook alweer?.... oh ja die uit de jury van de Voice)......
Nee niks over gehoord....
"Nou die zit in de bak...."
Oh ja joh... waarvoor....?
"Geen idee... is een premium artikel, ik kan niet alles lezen"....
Maar dan kom ik dus met mijn Sherlock Holmes talent....
En ja hoor... binnen een minuut weet ik dat hij waarschijnlijk zijn vriendin niet zo netjes behandeld heeft....
"Goh, erg hè?".....
Ja nou....!
Zou ik nou moeten vertellen dat er vorig jaar 1,2 miljoen slachtoffers van huiselijk geweld zijn geteld....?
Ik doe het.....
Er zijn vorig jaar 1.2 miljoen mensen van huiselijk geweld slachtoffer geworden....
"Och, vreselijk hè..... maar Lil Kleine was op Ibiza met zijn vriendin hoor".....
(Ik raad de deskundigen aan voortaan de onderzoeksresultaten te specificeren in huiselijk en hotel geweld)....

"Leontien en Marco is ook weer dikke mik hè..... ze

lopen alweer hand in hand en zoenen...."
Goh, fijn voor ze.....
"Ach ja, die zijn ook gewoon voor elkaar gemaakt joh,  en iedereen maakt wel eens een foutje toch... en vergeven is mooi"....
Euh.... nou ja.... nou nee..... niet iedereen..... toch...
"Ja... kijk... dat die vrouw van Tijl Bekhand (oh help, wie is dat ook alweer.... oh ja die van de Verraders) het pikt, dat snap ik echt niet.... hij zei heel gewoon dat dingen wel eens anders eindigen dan ze beginnen"....
Tja...euh.... misschien dacht Marco dat ook wel....
"Nee, dat ligt anders.... Marco en Leontien zijn Marco en Leontien....
Ah......!! (??????)

"Nou.... en die Onno Hoes en Albert Verlinde zijn ook weer bij elkaar.... die zijn niet eens uit elkaar geweest... snap jij dat nou...?"

Euh.... nou misschien hebben ze een goed gesprek gehad maar wist de media daar niks van....
"Belachelijk.... dan zeg je toch dat zo'n verhaal niet klopt..."
Misschien dachten ze dat de media daar niks mee te maken had...
"Ja... en dan laat je iedereen maar denken dat je uit elkaar bent terwijl je een penthouse in Amsterdam hebt samen...."
Ja ach.... niet iedereen heeft ook met alle dingen van Willem en mij iets te maken toch.... ze hoeven niet alles te weten....
"Ja, maar jullie zijn niet bekend...."
(Oh gut, dat was ik even vergeten)....

Enfin.... de fles advocaat is leeg, net als de slagroombus, de chips zijn op...... en ik ben weer op de hoogte.... of laagte, zeg het maar....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten