maandag 31 mei 2021

31 mei 2021


Dag van:
Ik wilde het jullie besparen... maar tja, uiteindelijk lukt dat dus niet als het je leven beheerst....
En het speelt al een dag of drie vier....
Kun je nagaan hoe ik mijn best gedaan heb het naast me neer te leggen...

 Het begon zo:.....
Willem heeft het ontdekt.... de waterblazer ofwel de hondenföhn....
Elke keer na het uitlaten van de honden.... met dat natte weer, de föhn erover....
En wat is hij trots...
Oei wat glanzen en glimmen die beesten....
Het lijken wel vier showmodellen....
De complimentjes zijn veelvuldig..."Wat een mooie honden meneer".....
En hup... dus nog een keer de föhn erover....
Niks aan het handje zou je zo zeggen....
Klopt.... totdat....

"Wampieeeeeeee kijk eens in mijn oog.... zit er iets?"...
Nee schat, niks te zien...
"Wampieeeeeeee er zit echt iets in mijn oog...!"
Ik zie echt niks schat, wrijf er maar niet teveel in...
"Wampieeeeee het jeukt in mijn oog!"....

Wat vervelend voor je lieverd....
"Wampieeeeeeee het is niet goed hoor"...
Het ziet inderdaad wat rood Willem maar dat komt vast door het wrijven...

(Midden in de nacht... gelukkig weekend)...
"Wampieeeeeeee, ik kan er niet van slapen"....
Dan ga je game of Thrones kijken....
"Het voelt niet goed hoor.... er is iets aan de hand... ik kan hier niet mee omgaan...."

(De volgende dag tot en met vanmorgen)....
"Wampieeeeeeee kijk nog eens goed"...
"Wampieeeeeeee het gaat toch wel goed komen?"...
"Wampieeeeeeee wat moet ik nou doen?"....
Ik heb nog druppels Willem....
"Kan dat geen kwaad?"
Nee schat...
"Helpt dat wel?"...
Baat het niet dan schaadt het niet lieverd....
"Ik voel niks"...
Beter Willem....
"Wampieeeeeeee  het gaat niet over"...
Probeer gekookt water arme ziel....
Wel af laten koelen hoor....
"Doe in de tijd van afkoelen dan nog maar van die druppels"...
Ik druppel maar weer eens....
"Wampieeeeeeee,  hoe moet dat met dat water....?"

Borrelglaasje... water erin.... hoofd naar beneden, oog tegen het glaasje, hoofd achterover.....
Resultaat nat pak.....
"Wampieeeeeeee, ik ben nat"...
Tshirt uit schat en nog een keer..
Je moet het glaasje wel goed tegen je oog drukken..
"Wampieeeeeeee brrrrrrrrr"....
Weer nat dus....
Je moet wel goed drukken lieverd....
En je oog knipperen hoor...
Het lukt...
Het helpt niet...
"Wampieeeeeeee het doet zeer!"....
Het wordt ook rood en dik nu....
"Niet waar.... zeg dat het niet waar is...."
"Ik ga echt nooit meer met die hondenföhn werken... het komt door het stof"...

Enfin zo gaat dat tot vandaag door....
Elke paar minuten word ik op de hoogte gehouden van een oog waar ik notabene tegenaan kijk...
Vanmorgen is hij eerder wakker dan mijn wekker....
"Wampieeeeeeee, kijk eens even?"....
Oeps, dat oog is rood, dik, opgezwollen...
Ik zou maar een dokter bellen lieve Willem...
"Wampie, zeg dat het goed komt"...
Het komt goed Willem...
"Ik kan er nog wel mee zien...."
Tuurlijk Willem, je wordt maar niet zomaar blind...
Hou je me op de hoogte als ik op m'n werk ben....?
Stomme vraag natuurlijk....


Ik ben nog niet op school of...
"Wampieeeeeeee ik moet om tien over half tien bij de dokter zijn..."
Rij voorzichtig dan straks Willem...
(Tien uur)...
"Wampieeeeeeee je raadt nooit wat het is...."
Nee schat dat raad ik niet....
Ontstoken oog...???
"Ik heb een strontje in mijn oog"...
En strontje Willem?....
"Ja, dat zegt de dokter"...
Nou die zal het weten..... dan gaat het vanzelf over...
"Ja dat zei de dokter ook"......
Niet teveel wrijven hè.....
"Neeheeee, ik ga de honden föhnen...."
Goed zo Willem, wat zullen ze weer glanzen....

Nooit meer duurt nooit lang.... dat zie je maar weer....

Oh.... Ho... wacht... we zijn er nog niet....
(Willem is boven en komt beneden... is halverwege de trap)....
"Wampieeeeeeee.... er komt pus uit dat oog...."
Ajakkes Willem, dan is het een beetje ontstoken...
"Maar dat kan toch niet door een strontje... dat zei de dokter zelf"...
Nee, maar wel als je er steeds in wrijft Willem...
"Onzin!".....

(Willem gaat de honden voor de laatste keer uitlaten en komt weer thuis)....
"Wampieeeeeeee...."
Oh help dat gaan we weer.....óf zijn oog....óf een teek wedden...?!
"Wampieeeeeeee kom dan....!"
Ik loop naar de deur....
"Kijk dan!!!!!"...
Ik loop naar zijn oog...
"Nee daaaaahaaaaar.....!!!"

Hij wijst naar buiten naar de straat....
Wat dan Willem????....
"Nou die auto... zie je dat dan niet????"...
Ik kijk goed...
Ja, die staat daar wel lullig geparkeerd....
"Dat kan toch niet Wampie!"....
Nou je ziet het... het kan....
" Nee Wampie, ik kan daar niet tegen... zo zet je je auto niet neer.... stel dat ik weg moet...."
Ja dat wordt even manoeuvreren lieverd.... maar volgens mij kan je er nét uit..... en anders eerst mijn auto en dan de jouwe....
"Ik kan dat niet mee omgaan Wampie... ik ga aanbellen"....
Waar?????
"Ja overal...."
Willem!!!!
"Ja, zeg nou zelf... dit kan toch niet!"...
Nee het is wel asociaal maar je gaat niet overal aanbellen....
Die auto gaat vast wel weer weg....
Hij gaat zitten...
Hij staat 10 keer op om te kijken.....
Willem... zo snel gaat dat niet... gun die man zijn kop koffie...
"Wampie, dit gaat echt niet, ik ga Peter de buurman appen...."
Ja, ga elkaar lekker opfokken....
Willem staat weer 10 keer op....
"Er staat daar een container, misschien dat er geen plaats was"....
Nou kijk... daar heb je de oorzaak....
"Ja maar dit kan echt niet Wampie...... ik ga er wat van zeggen.... ik kan hier niet mee omgaan.... dit doe je niet...."
En weer staat hij op....
Tja Willem als alles tegen zit dan zit ook alles tegen hè 

Hoe dit afloopt......????
Geen idee..... ik ben naar boven.....






1 opmerking: