donderdag 6 mei 2021

6 mei 2021

(Bets lust koffie)

Dag van:
Alsof je niet bestaat... er niet bent... niet erkent of gekend bent....
Bel ik vanmorgen laat, met speciale brief en ingevulde vragenlijst van RIVM over dat ik risicogroep ben, de vaccinatielijn..... alles lijkt goed te gaan.... totdat....
Sofinummer doorgegeven en dan...." Nee mevrouw u bent nog niet aan de beurt!"...
Maar ik heb verdorie een brief.....
"Nee mevrouw, zelfs dan bent u nog niet aan de beurt, nog even geduld, uw huisarts bericht u"....
Moedeloos ben ik ervan... écht moedeloos....
Alsof de hele wereld gevaccineerd is, maar ze jou vergeten zijn... zo voelt dat...
En dat voelt niet alleen moedeloos.. maar ook verdrietig.... en 'lonely'.....

Maar goed... moet dat je dag laten bederven....?
Behalve dat ik hier zeer bijgelovige gedachten bij krijg "het zal wel een reden hebben, misschien blijft me wel iets heel eens bespaard", wat natuurlijk onzin is maar wel stiekem heel erg bezig van me neemt,  laat ik dit dag maar niet bederven....

Ik loop weer voorzichtige stapjes, ik kan, het ene been

bij het andere been zettend, ook de trap weer op en af en de nekpijn en hoofdpijn zijn zo goed als over....
Waarschijnlijk ook omdat ik, ondanks dat we laat maar bed gaan, toch onmogelijk lange slaaprondes maak...
Vandaag word ik pas tegen de middag wakker...

Helemaal niet erg, het is buiten toch fris en dreigend. 
Het weer nodigt nou niet echt uit om eens gezellig buiten te gaan zitten en dus gelukkig ook niet om iets te ondernemen...
Dus beperk ik mij maar weer eens tot de veilingen...
En ja hoor, vandaag scoor ik voor 1 euro de seniorenpas en...... nog fijner!!!!!!..... het fel begeerde vogelbadje....
Daarna hou ik ermee op...
Ik blijk toch minder verslavingsgevoelig dan ik dacht....
Aan het eind van de maand iets op je spaarrekening nog kunnen zetten is veel fijner....!


Willem is inmiddels terug van de hondenronde....
De honden zijn nat van het zwemmen in het meertje...
"Zal ik ze maar buiten in de achtertuin laten, want ik moet nog eventjes weg?"...
Nou... dat lijkt me een goed plan.... parkeer ze daar maar....
Willem verdwijnt weer en ondertussen zoek ik maar weer eens naar nieuwe handwerk patronen...
Het breisel waar ik mee bezig ben, vind ik na vier doorzet pogingen toch uiteindelijk maar niks...
Misschien leent deze wol zich beter voor een haakpatroon....
Ik werp af en toe een blik naar buiten of de honden zich wel redden...
Benji is Borre behoorlijk aan het uitdagen.... strijd om nieuwe leiderschap...
Borre is er nog helemaal niet aan toe om het stokje over te dragen en bijt flink van zich af.... gepaard gaande met zijn gegrom en geblaf plus het gepiep van de nederlaag lijdende Benji....
Na een paar keer corrigeren ben ik het wel zat...
Dan maar naar binnen....
En    had    ik   dat   nou    maar    eerder    gedaan....!!!!
Ik doe de buitendeur open en....
Nee hè.... uit het zicht... in het uiterst linker hoekje heeft Blitz het halve perk omgespit .....
Dag aster..... dag lavendel.... dag campanula....
En ik maar denken dat ze die tijd nu wel gehad hadden....er niet bij stilstaand dat een Duitse herder graafneigingen nooit kwijt zal raken.....
Door de knieën zakken lukt me nog niet dus die resten plantjes kan ik wel als verloren beschouwen....

Met een humeur als een putjesschepper maar met een

patroon rijker, begin ik mijn breiwerk maar uit te halen...
Half af gebreide bolero weg maar de bol weer vol....
Van haken komt dan wel niks want Willem is weer thuis en moet met van alles geholpen worden....
"Hoe werkt Google drive...?" (Zo....)
"Waar staan de gedeelde documenten...? "(Daar....)
"Heb ik een Gmail...?" .....(Ja Willem... Al jaaaaaren)...
"Hoe kom ik aan die link als die in chello-mail zit?"....(doorsturen Willem...)
"Oh simpel eigenijk allemaal!"....
Precies Willem...
"Wil je even naar mijn twee nieuwe preken luisteren?"....
Ja Willem, lees maar voor....
Mooi en raak Willem....!! (en dat meen ik ook)....
"Wat gaan we eten?".....
(Verrek ja.... die vraag zou ik bijna vergeten hebben)...

Enfin, we eten dus boerenburgers,  aardappelkroketjes en sla.....
Willem kijkt kieskeurig op het pak met oranje vla dat ik, met mandarijntjes,  als toetje bedacht had...
"Hmmmm teveel calorieën.... deze sla ik over"....
Om na de maaltijd wel mijn schaaltje uit te likken....
Om een paar uur later te zeggen...."Ik voel écht dat ik afval want mijn maag krimpt helemaal samen van de honger"....


Na de avondronde met de honden komt Willem binnen met al een zuur gezicht....
Ik weet wel waarom.... hij ziet dat ik op tv ergens geïnteresseerd naar zit te kijken....
En NATUURLIJK had hij voetbal willen kijken maar hij vindt het ook moeilijk om mij te vragen mijn programma uit te zetten....
Dan hoort hij "En zij gelooft in mij... zij ziet toekomst in ons allebeeeeeeiiiiiii"....
Zijn interesse is gewekt....
André Hazes...... de volkszanger waar wij allebei wel wat mee hebben....
"Waar kijk jij nou naar????"......
'Kleine jongen' heet dit....
"Hoe kom je daar dan aan?"....
Tja, ik hoorde op NPO1 na het journaal de aankondigingen voor de programma's op de andere zenders en toen zeiden ze dat op NPO start dit kwam.....
"Maar hoe ben je daar gekomen dan?".....
Nou gewoon... zoals jij dat ook doet.... microfoon knopje indrukken en dan heel hard roepen 'NPO start'.....
"Oh.... en dan?".....
Nou dan kom je dus hier....
"En hoe kom ik weer terug dan?".....
Nou Willem!!!!!!.....
Gewoon weer roepen "ESPN".....
Gelukkig grijpt de aflevering Willem ook meteen aan....
Hij blijft eerst staand maar al snel zittend, ook kijken naar André....
Niet één aflevering.... niet twee.... maar zelfs drie afleveringen achter elkaar.....
"Wauw Wampie... wat een gave ontdekking".....
Hihihihi...... ik glim(lach)....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten