zondag 13 juni 2021

13 juni 2021


Dag van:
Oh die heerlijke natuur....
Die heerlijke zondag....
Haakwerkje in haakmandje..... tuinkussen in tuinstoel.... kopje koffie.... benen op tuintafel....
Zon...!!!

En ik hoor zoveel vogelgeluiden... zo ontzettend veel...
Ik hoor heus de verschillen maar bij wie ze horen weet ik nog steeds niet...

Nou ja... behalve dan de krijsertjes.....
Dat zijn de jonkies die om eten schreeuwen...

Ook mijn vogelhuisjes zitten vol....
Bird B&B.....
Mama vliegt af en aan met wormpjes,  larfjes en ander spul....
Om papa krijg ik de slappe lach ondertussen wel...
Ik weet niet wat het met deze papa is maar hij vergist zich telkens in het vogelhuisje...

Pa is er één van de categorie 'de eerste de beste zal wel goed zijn"...
Maar nee papa koolmees... je moet het tweede huisje hebben...
Dus als pa een beetje uit het lood geslagen het eerste huisje weer uitkomt... vliegt hij toch uiteindelijk naar de tweede...

Mama eend komt trots haar kroost laten zien...
Ze is nóg met een voltallig aantal baby's...
Dat zal met de dagen wel weer minder worden...
Nu al zie ik grote vissen, eksters en andere rovers loeren....

Bij de twee zwanen is nog niks te ontdekken...

Die zullen nog wel verkering hebben en oh jee.... geen seks voor het huwelijk....
Zeker niet bij zwanen...

Mijn eigen gestekte pioenroos is uitgekomen...
Wauw ik is trots.... wat een beauty...
Ze praalt voor de voordeur.... als enige...
Maar... ik zie nog een knop aankomen...
Ik bedoel maar... de pioenrozen die ik vrijdag van mijn vriendin kreeg zijn prachtig...
Maar tja.. deze hè....!!


Het is goed toeven....
Mij krijg je niet een twee drie weg hier...
En da's dom Wamp want zon is heet en het betekent vuur of brand...
Dat gaat je een rode huid kosten...

En jawel hoor...
Tegen de tijd dat we uit eten gaan blijkt dat de zon goed haar best heeft gedaan...
Scheenbeen,  bovenarm,  wangen.... kreeft....
Mazzeltje dat ik nooit pijn heb maar het voelt wel een paar graadjes warmer die huid van mij...

Tot zover het goed gedeelte van de zondag...
Gelukkig zijn driekwart van de tijd dat ik wakker was/ben.....

Uit eten....
Eindelijk weer na ruim een jaar....
Tapas bij la Cubanita....
Maar zoals ik al... het goede gedeelte hadden we al gehad...
Ik neem dus de verkeerde afslag....
En dat is héééééél dom als je in Nijmegen rijdt....
Je komt natuurlijk maar niet meer zo makkelijk op wél goede weg....
En je hebt een afspraak om half zes...
En Willem heeft WiFi nodig want die wil weten hoe de finale Roland Garros afloopt....


Dat was één....
We komen twee minuten over de afgesproken tijd aan...
Geen nood dus....
We moeten alleen zo'n tien minuten wachten voor er iemand naar ons toekomt.... en nog eens 5 minuten voor er een tafeltje vrij is....
Geen nood.... we hoeven past om negen uur thuis te zijn.... alle tijd...

Dat was twee.....

Het is druk... buiten en binnen...
Er lopen vijf meisjes rond in de bediening...
Er staan twee koks in de keuken...
Op, ik schat, zo'n honderd mensen....
Dat is vier tapas per bestelling per persoon.. is vierhonderd tapas en dan de drankjes nog...
Het is warm dus drie drankjes per persoon is driehonderd drankjes...
Ik denk dus... laat ik nou met makkelijke tapas beginnen... 

En dat denkt Willem ook...
Dan is tenminste de ergste trek gestild...
Wat denk je....
Komen eerst de warme ingewikkelde tapas en pas de tweede ronde de makkelijke koude tapas...
Tuurlijk... Cubaanse logica....
En... we krijgen de verkeerde sangria.... de wijn in plaats van de champagne...
En het bier dat Willem daarna wil hebben ze niet meer...
Daarbij krijgt Willem alles redelijk op tijd en loop ik steeds twee rondes achter....
Maar goed... dat geeft Willem de gelegenheid om aan tafel de finale Roland Garros op de voet te volgen...
Onze tafelgesprekken verlopen ook soepel....30 love... deuce..... matchpoint.... van Tsitsipas twee sets maar Djokovic vijf


Dat was drie....
We waren er dus om half zes....
Ik wacht nog op drie tapas... te weten drie schaaltjes zalm op toast want die zalm moet nog uit Alaska komen...
En dat via Cuba... da's omzwemmen.... en duurt even....
Het is zeven uur....
Daar komt het meisje met dienblad... leeg....!
Onze tijd zit erop...
Huh..... tijd.... erop zitten... hoe dan...
Ja... de kleine lettertjes mevrouw... het stond echt op de website.. we werken in shifts.....

Dat was dus vier...
En ik ben er klaar mee....

Maar goed.... we zijn er nog niet...

De hel van de dag moet nog komen....
Voetbal....
EK Nederland Oekraïne....
We zijn in ieder geval ruim op tijd thuis...
"Ik kan de honden nog wel uitlaten"...
Ja schat, zou ik doen....
Hij loopt naar boven om, naar ik vermoed, zijn joggingbroek aan te trekken...
Nee dus....
Er komt een walm van oranje naar beneden....
Nee... Willem.... help...
En dit in een buurt waar nog geen oranje vlaggetje hangt....


De wedstrijd begint...
Willem Alexander mag trots zijn op zijn burger Willem die voluit het Wilhelmus kweelt....
En dan gaan we.... van links naar rechts.... van jaaaaaaaaaaaaaa naar neeeeeeeeeee...... van sukkel naar held..... naar....
YEAHHHHHHHHH en nog eens YEAHHHHHHHH...
Naar...NEEEEEEEE en nog eens NEEEEEEEE
Naar....DRIE TWEEEEEEEEEEEEEEE

Ik lig al boven...
Mijn bed stuitert van de parketvloer....
De vogels laten van schrik niks meer van zich horen....
De buurt begint volgens mij een petitie tegen buren geschreeuw....

Het begon allemaal zo goed...
Nou ja oké... en voor Willem eindigde het nóg beter....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten