maandag 14 juni 2021

14 juni 2021


Dag van:
Dan toch eerst maar even de kno arts...
Nu eindelijk wel in het goede ziekenhuis...
De kno arts assistente komt de wachtruimte binnen...
"Meneer Gerritsen?"....
Nu zitten er twee dames; ene mevrouw Meijer en ondergetekende,  en één man....
Maar tja.... hoe hij heette wisten we nog niet...
De assistente vraagt nog een keer "meneer Gerritsen?".....
Geen reactie.....
Geïrriteerder nu "meneer Gerritsen!"....
Nog steeds geen reactie en ze is zich net aan het omdraaien als ik hard, de 1.5 meter overbruggend, roep "MENEER GERRITSEN!!!"....
De man kijkt op....
Aha... dus toch.....!
De assistente draait zich half terug.... en kijkt mij aan...
"Tja we zitten hier niet voor niks hè " lach ik haar toe...
Maar ze kan het niet waarderen....
Meneer Gerritsen heeft het allemaal niet meegekregen... hij sjokt achter de assistente aan....

Aan mijn oren is niks meer te doen...
Geen operatie en geen onderhuids apparaat....
Het zou allemaal teveel gedoe voor te weinig resultaat betekenen zegt de arts.... want het ligt niet aan de gehoor geleiding....

Waar het wel aan ligt dat zegt hij niet....
Behalve dat hij vertelde dat links al teveel kapot is gegaan tijdens een eerste operatie....
Oh ja...???
Gut.... dat is ons nooit verteld....
En rechts is...euh.... nou ja... ook slecht...
Wellicht wilde hij nu iets zeggen als ouderdom of generatie "dicht bij de geluidsboxen bij een podium staan" .... maar hij houdt zich netjes in...
Deze KNO arts is een heer....
En dus kan ik weer gaan....
Onverrichter zake......


Vandaag, na het werk,  als ik heerlijk buiten zit terwijl Willems kippenpoten in de pan sissen,  ontdek ik een damesclub.....
Nee niet op het bruggetje.... in het water...
En dat is raar....
Meestal zwemmen mannen in meerdere getale op het water.... snaterend over hun laatste verovering... klagend over de foute vrouw die ze weer aan de haak sloegen.... of sneppend in verhitte discussies verwikkeld over de waterpolitiek....
Maar nu zijn het dus de vrouwen....
En dat zie je eigenijk nooit...

Het zou kunnen zijn dat dit de onbestorven weduwen van de waterplas zijn...
Velerlei redenen zijn mogelijk... de eenden concurrentie is groot...
Mannen hebben immers vaak wat te klagen in de eendenwereld....
Mannen zijn woerden.... en woerden heersen...
Veroveringen zijn van korte duur en slechts ter voortplanting...

Het zou ook de praatgroep van moeders van gestorven of verloren kuikens kunnen zijn...

Ook dat is zeer aannemelijk want de aanwas is schaars dit jaar...
Zo zie je mama eend met een tiental achter zich aan zwemmen en zo is dat uitgedund tot 2 of 3... zelfs eentje... of in hun geval wellicht nul....
En wat is nou beter voor de rouwverwerking dan een praatgroep met lotgenoten... de VMEVVK ofwel vereniging moedereenden van verloren kroost....
Ze snateren ook niet... ze verbinden zich in het zwijgen....
Wellicht,  als het donker wordt, dat ze hekseneendkringen vormen en snode plannen smeden om zich op de belagers van hun kinderen te wreken....
Zij ontpoppen zich dan tot voodoo eenden....

Maar misschien is het wel de dieetclub voor ontzwangerende eendenmoeders... die samen hun dagelijkse tien rondjes sloot zwemmen om hun vetrolletjes kwijt te raken....
De buikjes weer strak voor de volgende voortplantingsronde....
Ze eten geen kroos maar mager lelieblad.... koolhydratenvrij... en ze scheiden het brood dat gegooid wordt in meelbrood en speltbrood... waarvan alleen deze laatste gegeten mag worden....
De MEOD ..... moeder eenden op dieet....


Nou ja... wat het is, is het... maar het is in ieder geval opmerkelijk en ik zal dit zeker in de gaten blijven houden...
Het kunnen ook de Bonny's zonder Clyde zijn... en dan krijgt het verhaal weer een compleet andere welding...

En verder.... is de kamperfoelie in bloei...
Dat zeg ik natuurlijk niet zomaar...
Kamperfoelie in bloei betekent bijen en hommels...
Het zoemt je om de oren....
De complete kamperfoelie is binnen no time leeg gezogen en ziet er dor en uitgeleefd uit....
Van de kamperfoelie kan ik nooit langer dan een middag genieten en dan is het al gebeurd...
Nee, heus... de kamperfoelie staat erom bekend dat ze heerlijke nectar hebben die 's avonds heerlijk geurt....
Nou... die van mij haalt de middag nog niet hoor...
Heb ik weer....
In het Engels heet de kamperfoelie honeysuckle....

Ik vind het meer een perfecte bijnaam voor die zoemers die de bloemen leegzuigen.... honingsukkels....
Egoïstische pokke bijen/ hommels die ons zelfs dat ene welriekende bedwelmende nachtje ontnemen....

Trouwens.... waar zouden ze die nectar heen brengen...???
Welke honeysuckle gaat er straks aan de haal met mijn kamperfoelie honing...?
Ik zal die damesclub eens op onderzoek uit laten gaan...
De miss Marple club... of the Emma Peel federation.....
Zou ook kunnen toch...??








Geen opmerkingen:

Een reactie posten