donderdag 17 juni 2021

17 juni 2021


Dag van:
Bestaat er ook een ruilbeurs voor mannen...?
Of.. nou ... doe eigenijk toch maar geen ruilbeurs...
De meesten zullen deze voetbal periode wel uit hetzelfde hout gesneden zijn....

Is er misschien een inleverpunt.....?
Ik hoef er niks voor terug....
Zoiets als de kleding verzamelbak naast de glasbak of zo....

En in uiterst geval mag het ook een inrichting zijn...
Graag wel een gesloten inrichting...
Hij moet er vooral niet uit kunnen....
Liefst ook geen bezoekregeling....

Ik zat ook nog te denken aan een crèche of zo...
Waar ze dan overdag oranje slingertjes mogen knippen en plakken...
Rood wit blauwe vlaggetjes mogen kleuren...
Ik zal z'n oranje beker meegeven een zijn rood wit blauwe broodtrommeltje.....

Maar hij moet er vooral ook kunnen blijven slapen....

Ik zal hem dan de volgende dag ophalen.... tegen het einde van de middag....
En dan wil ik hem niet meer in zijn oranje shirtje zien en ook zijn oranje pet met kleefband voetbal inclusief rood wit blauwe stropdas mogen in de koffer...

Ik heb ook gedacht aan een mobiele opvang...
Zijn ding dat de wijken doorgaat om onhandelbare voetbalsupportende partners op te halen...
Mag best een oranje bus zijn... als er maar tralies voor de ramen zitten en een dubbele deur die alleen de cipier of chauffeur open kunnen krijgen....
Zo'n bus die, net als onze buurt ijscokar, met een muziekje door de straat komt rijden en op verschillende punten blijft stilstaan...
De zogenaamde dumpplekken....
En dat ik dan een nummertje meekrijg.... zoals bij de garderobes in theaters... die ik anderhalve dag later als de mobiele inrichting weer langskomt, inlever en ze mijn Willem van het haakje halen en weer aan me overhandigen.....


Nee echt... jemig jemig..... altijd weer hetzelfde met die EK's en WK's voetbal...
Alles moet ervoor wijken.... drie dagen na een wedstrijd loopt hij nog met een schorre stem rond...
Alle tv instellingen staan op opnames voetbal... terugkijken voetbal.... speelschema voetbal.... praatprogramma voetbal... nabeschouwing voetbal... voorbeschouwing ook...
We moeten op tijd eten....
S avonds geen afspraken maken....
Opmerkingen als "tjonge jongen je snapt er ook niks van hè "... naar je hoofd geslingerd krijgen....
Honden op tilt bij een minstens drie minuten luid alarm bij elk doelpunt.....
Geen eend meer in de sloot....
Of nog erger de scheld kannonade na een overtreding of foute beslissing van een scheidsrechter....
Of nog weer erger het geschreeuw bij een verkeerde voorzet of pass.... gemiste kans... of onnodige wissel van de coach...

Een dan die aanwijzingen tussendoor....

LAAAAAAANGE BAL....... NAAR VOOOOOOOOREN.... TOE DAN JONGEN SCHIET DAAAAAAN....

Met andere woorden:
Man in de aanbieding....
Tegen elk aannemelijk bod....
Onaannemelijk trouwens ook....
Mag over een maand teruggebracht worden...
U treft heus een schot in de roos...euh doel.....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten