woensdag 23 juni 2021

23 juni 2021


Dag van:
Oké is goed... ik zal nog even de laatste wijzigingen in OPP's aanbrengen....
Ja hoor, en ik zal bij de therapeuten dat verslag opvragen...
En nee, ik kom niet in het systeem maar als dat gefixt is vul ik het formulier nog even in...
Natuurlijk zorg ik ervoor dat je de reiskosten vergoed krijgt... ga het meteen regelen...
Wijkcoach gesprek... is prima.. één uur dan maar....
Dat met die aangepaste materialen voor die leerling zal ik regelen....
Ik zal zo de overdracht even bijwerken...
Och ik moet dat filmpje nog laten maken over contact tussen een leerling en mij voor de studie...
Ik kom... natuurlijk ik help je wel even...
Nee.. nu kan ik niet, ik moet naar huis en dan meteen de computer aanzetten want ik heb studie tot negen uur vanavond....

Dat dus....
En dan nog snel even tijd vinden om je privémail lezen...
Happinez...10 manieren om te ontspannen....
1 Hou bij wanneer je je wakker voelt...

Nou ach, wat zal ik zeggen...19 uur per dag.... minimaal... waarschijnlijk wel 20 uur....
2 Haal diep adem en adem 7 tellen uit...
Zeg... hallo... heb je me wel eens horen zuchten zo'n 100 keer per dag..... 
Laat ik het zo zeggen.. ik haal adem en zucht héééééél diep uit....
Is dat ook goed....?
3 Kijk een week geen tv....
Tjonge jongen......beste redacteuren van Happinez... moeten jullie me eens vertellen wanneer ik tijd voor de tv heb doordeweeks.....
Trouwens in het weekend ook want ik heb een voetballiefhebbende man en het is de tijd van het EK.....
Elke zender is ermee gevuld.... 
4 Noteer alles wat je aandacht trekt...
M'n klomp breekt bijna...
Nog meer schrijven zeker?...
Ik schrijf me te pletter want alles op je werk moet verantwoord worden....
Moet ik nou weer dat hele rijtje opsommen....?
Mijn blog is niet interessant meer want ik beleef op persoonlijk vlak nog erg weinig...
Mijn aandacht behelst één ding waar ik aan dacht.... mijn werk....

5 Nee, nou komt ie.... raak de weg kwijt....
Mag ik even ....
Ik zou die weg die ik al zo lang kwijt ben juist weer zo graag weer eens terug vinden....
Die rechte weg.... het goede pad.....
6 Beweeg een paar keer per dag kort....
Lees ik dat goed...?
Ik ren van printer naar kopieerapparaat...
Van kopieerapparaat naar scanner...
Van scanner naar de klas...
Van de klas naar het schoolplein...
Van het schoolplein naar het koffieapparaat...
Van de koffieapparaat naar de gymzaal....
Van de gymzaal naar het magazijn....
Van het magazijn naar de klas...
En van de klas weer naar de taxi standplaatsen...
Hoezo een paar keer kort bewegen....?
Oooooh in yoga houding ook nog eens...
Nou dan kom ik niet ver dus....
7 Vertel iemand iets liefs...
Mag het misschien ook eens andersom beste Happinez.....?
Dat iemand iets liefs tegen mij zegt... en mijn evenzo hardwerkende klassenteam die de hele dag niet anders doen dan lieve dingen tegen leerlingen zeggen....
8 Laat je gevoel toe....

pijntjes.... ongemakken.... desillusies.... tegenvallers.... vermoeidheid.... spanning... druk...
Het lijkt me beter dat we dat nog maar even niet allemaal toelaten...
Laat me maar even in de waan dat er niks aan de hand is.... dat ik het ook nog allemaal in de hand heb...
Je gevoel toelaten... Pffft.... en dan direct door naar de huisarts voor anti depressiva zeker....
9 Nee... nou komt ie.... Drink je thee heel geconcentreerd....
Ik weet niet uit hoeveel uur een dag van een redacteur bestaat maar geconcentreerd mijn thee drinken... die ik al niet drink want ik nuttig koffie om geconcentreerd te blijven..... dat zit er bij mij niet in....
Geen tijd om elke koffieboon te tellen...
10 Plan tien minuten om te dansen...
Echt... het staat er.....
A. Ik heb geen tien minuten over op een dag...
B. Ik zou niet weten waar mijn voeten zitten aan het einde van de dag...
C. Mijn danspartner ben ik 40 jaar geleden al uit het oog verloren... en Willem..... laat maar....
D. Heb ik geen reden om te dansen...

Hoe de Happinez mij dus overspannen wil maken is door me op Happinezachtige wijze te laten ontspannen....
Het lijkt me geen goed plan....


Maar niet getreurd... en je ook geen zorgen maken... let op....
Het is 19.45 uur...
Wij studenten van de psychologie nascholing opleiding worden tijdens de online lessen regelmatig in breakout rooms gezet...
Het is in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, beslist geen kamer om uit te breken...
Integendeel... je moet er discussiëren....
Ik zit dus in zo'n breakout room met drie anderen...
En dan gebeurt het volgende...
Mijn longen krijgen een enorme oppepper... alle afvalstoffen verdwijnen...
Mijn gelukshormoon endorfine wordt in rap tempo aangemaakt.... driedubbele dosis zeg maar....
De natuurlijke antidepressiva; serotonine en dopamine, verdwijnen als sneeuw voor de zon....
Mijn hersenen zenden amper nog signalen af naar mijn spieren....
Ik verslap......
Ik ontspan....
En het ging heel simpel...
Happinez... ik zal je vertellen hoe....
1. Zorg dat je een dag hard gewerkt hebt...
2. Haast je te pletter van werk naar huis
3. Open je computer en log via Zoom in op het psychologie nascholing opleiding intranet...
4. Hoor een onnoemelijke lading saaie theorie aan...
5. Krijg een melig gevoel en laat dit toe....
6. Laat je in een breakout room zetten...

7. Kijk je studiegenoten, die in diezelfde breakout room zitten, geconcentreerd aan...
8. Probeer een serieuze discussie aan te gaan... hoe later op de avond hoe beter....
9. Luister naar alles wat de aandacht trekt ... vooral tussen de regels door.... je hoort of vertelt iets grappigs.....
10. En dan gebeurt het.... die verschrikkelijke onbedaarlijk luidruchtige niet te stoppen slappe lach...
Tot de tranen over je wangen lopen...
Tot er geen einde aan komt....
Tot je kramp krijgt van je kaken tot je buik....

Het overkwam ons vanavond twee keer...
Lachen tot er geen spoor van make up meer te bekennen was op onze gezichten....
Tot we geen kans kregen om nog diep in te ademen...
Tot we de hik kregen en de rest van de lucht aan alle kanten ons ontsnapte....
Zo lang... zo hard... zo veel.... tot we in leeftijd 45 jaar terug waren....
Tot we dachten dat dit nooit meer goed ging komen....

Kijk.... dat ontspant...
Ik kan er weer even tegen....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten