zondag 20 juni 2021

20 juni 2021

Dag van:
Welja joh.... helemaal geen weekend zeker....
Miste ik de vrijdag al....moest manlief gister al vroeg naar Middelburg en Vlissingen... vandaag is het weer Hoogeveen....
Daar ging die wekker.... half zeven....
En de komende week dan wel weer gewoon vier dagen werken met wel weer studie woensdag tot 21.00 uur....

Oh en of ik ook even niet wil vergeten dat het vaderdag is....
Help....... ook dat nog......
Eigenijk staat ik daar niet meer zo bij stil....
Soms komt er zo'n flarde papa binnen....
De man die zich zó liet zien, maar we niet kenden....
Ik probeer vaak maar aan de lieve dingen te denken dan...
Maar alles is zo inhoudsloos...
Tweeëndertig jaar is hij al dood.... morgen op de kop af....
Tweeëndertig jaar..... Pffft.....
Vaderdag... sterfdag.... en straks ook zijn verjaardag nog...
Alle papa gedachten op een kluitje.... in anderhalve week opgestapeld...
Och was ik toen wie ik nu ben..... dan was ik in zijn ziel gekropen.....
Maar ik was wie ik toen was....

Enfin... ik ben dus vroeg op...
Ik kijk wat mee, naar de dienst van Willem in Hoogeveen.... livestream...
Mooie dienst.... lieve Willem... één en al ziel....

Ik blader wat door haak tijdschriften....

Probeer eens wat... maar het wordt niks...

Willem komt thuis... duizelig... hij ziet ook bleek....en gaat op bed liggen...
Over een half uur komt zijn dochter met haar vriend...
Het lijkt verdorie wel of Willem alle verloren jaren in één jaar tijd wil inhalen nu alles fijn en mooi en goed voelt...
De man van alles of niks... zeg maar, alles en/of alles....

Willems dochter voor de deur...
Papa is nog boven...
Ja, hij voelde zich niet lekker...
Nee, wees niet bang.... er is nog nooit iemand dood gegaan van gelukkig zijn...

Maar bezorgd ben ik wel....

Gelukkig knapt hij op na een half uurtje diepe slaap...
En wil hij zijn cadeautjes.....
En wil hij zelfs Max in de formule 1 kijken...
Zinderend spannend...!
En wil hij voetballen kijken....
De laatste poolwedstrijden...
En wil hij broodjes kroket...
Het gaat weer goed met hem zullen we maar zeggen...

Tegen de avond is de zee in de lucht gevallen...

Of zou de aarde nu eindelijk eens merkbaar op z'n kop staan..?
Het is een mooi spektakel..
En dat gepaard gaande met de vogel avond serenade, kan ik aan een nieuwe week beginnen.....
Al heb ik meer het gevoel dat de week gewoon doorgaat en niet even een weekend heeft stilgestaan....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten