zaterdag 5 juni 2021

5 juni 2021


Dag van:
Ik probeer het heus wel... rustig lezen....
Alleen gaandeweg word ik te nieuwsgierig... te hebberig... te ongeduldig....
Dan bestaat er niets meer om mij heen dan alleen de wereld van het boek....
En zo las ik vandaag in één teug het boek "Parfum" uit..... 
Maar zoals ik afgelopen zondag begon aan het boek "Puur" en me maandag niet meer kon inhouden en tot na middernacht door las tot het uit was.... vierhonderd zoveel bladzijden...., deed ik nu niet en was wat

verstandiger... ik begon ' s middags.... na het evalueren van 18 handelsplannen/ ontwikkelingsperspectiefplannen.... acht uur later was het uit....
En nu verkeer ik weer in dat zwarte gat....
Twee fantastische boeken... maar goed, de recensies logen er dan ook niet om... en terecht!...
Waar vind ik nu weer zo'n boek...?
Of toch eerst deze maar even laten bezinken...?
Misschien toch morgen me maar verstandig aan de studie wijden...

Ik heb dus niet veel te melden...
Ik was vandaag weer in Parijs.... en liep mee door de stinkende straatjes....
Dat deed ik maandagnacht en nu weer...

Tussendoor vang ik een glimp op van het tennis toernooi Roland Garros.... ook in Parijs...
Ik kijk wel voortdurend op vakantie...
Heb je mensen die hun virtuele computer bril opzetten... ik heb mijn boeken en mijn fantasie....
Als is er bij een goed boek van een goede schrijver weinig fantasie nodig zo goed als de sfeer en de omgeving beschreven worden....

Misschien is het nog interessant om te melden dat ik tijdens het lezen mijn eerste muggenbult van het jaar te pakken had...
Erg onaangenaam als je middenin in een moord op een welriekend onschuldig meisje zit....
En te laat om zelf de moord op die pokkemug uit te voeren....

Nee echt ik heb niks zinnigs meer te melden....

Ik duik onder mijn Parijs dekbed...
Ja, ja... ik weet het in ben een Parijsofiel....
Geen Frankofiel... nee nee.... want ik kan niet vaak genoeg zeggen "Parijs en Frankrijk zijn twee verschillende dingen"....
Ik voel alleen wel dat het hoog tijd wordt mijn Parijs gauw weer te bezoeken...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten