woensdag 9 juni 2021

9 juni 2021


Dag van:
Oh my, werd ik lopende de dag sacherijnig.....
Zegt Willem vanmorgen nog tegen me "Pffft ik ben nog moe"...
Zeg ik op mijn beurt "Ik ook al en ik heb nog wel zo goed geslapen"....
Misschien dat dat ook de oorzaak was hoor...

Maar het was ook warm en plakkerig...
Ik verbouw de klas nog maar zomerinrichting...
Zand uit de zandtafel... water erin....
En natuurlijk eruit... op de vloer.... glibberig nat....
Zou ook een oorzaak kunnen zijn....

Gedoe op school... niet nader over uit te wijden....

Veel heen en weer gepraat.... veel overleg....
Iedereen die zijn eigen gang maar ging....
Ook nog externen die wilden overleggen terwijl ik hoopte het met een mail af te kunnen doen...
Nee dus...
Alweer een mogelijke oorzaak....

Vanmiddag en vanavond studie....
Online...
Binnen zitten... in de benauwde hitte...
Op zo'n plak bureaustoel...
Met een zweterige koptelefoon en microfoon op je kop...
Met een groot raam naast je waardoor je buiten de vogeltjes vrij ziet vliegen en de eendjes er lustig op los in het water ziet spetteren...
Oorzaak...?
Nee druppel...!

En wie moest het tussen de lessen door ontgelden.....
Tuurlijk Willem....


Maar in plaats van dat zo'n man dan denkt 'oeps ze is op oorlogspad... niet te genieten... chagrijnig.... niet aanspreekbaar....'
Nee,  zo'n man stelt tussendoor 100 irritante vragen...
Wil dat je direct de blauwe enveloppe die hij uit de brievenbus haalt, opent...
Wil weten wat de dokter schreef in de andere brief...
Willem.. ik luister!!!!....
En aangezien ik niet veel met dit studie onderwerp heb, luister ik extra goed...

Willem zeurt dat de tuindeur dicht moet omdat hij even weg moet en ik nu niet op de honden kan letten omdat ik achter de pc zit....
Willem.. ik luister!!!!....
En aangezien ik niet veel met dit studie onderwerp heb, luister ik extra goed...

Deelt mede dat hij wel loempia's gaat halen...
Willem.. ik luister!!!!....
En aangezien ik niet veel met dit studie onderwerp heb, luister ik extra goed...
EN IK WIL NIET WÉÉR LOEMPIA'S.....!!!!!
Ik kan geen loempia meer zien... laat staan eten....

Willem komt thuis en ziet dat ik de tuindeur heb

opengedaan....
Willem.. ik luister!!!!....
En aangezien ik niet veel met dit studie onderwerp heb, luister ik extra goed...
EN DIE BEESTEN LEVEN TOCH NOG....
Plus dat als die deur was dichtgebleven leefde ik niet meer......!!!

Willem deelt mede dat hij vast gaat eten want hij moet nog even weg....
Willem.. ik luister!!!!....
En aangezien ik niet veel met dit studie onderwerp heb, luister ik extra goed...
EN GA!!!!!.....
Neem je loempia op en wandel zou de bijbel zeggen...

Poes ga uit beeld....!
Hond ga niet op mijn voeten liggen nu met die hitte....
Zet die tv zachter...
Neeeeeeeee..... ik open straks die belasting enveloppe wel.....
En trouwens in mijn berichten in de mijn overheid app heb ik al gelezen wat we terugkrijgen...
Nee Willem na die toeslagaffaire maken ze geen fouten meer....
Nee Willem dat doen ze niet...
Nietes....
Pffft....


Stom onderwerp deze studie avond....
Veel te korte pauze... ik krijg mijn mihoen niet eens op tijd op...
Willem blijft veel te kort weg....
Studie is natuurlijk weer later dan anders afgelopen...
Daar gaat mijn kleine restje avond...
En nee ik wil nu niet Roland Garros kijken maar iets doms... simpels... nietszeggend....
Jij wel...?
Nou dan zet je dat stomme tennis er maar op....!
Nee Willem ik ben niet kortaf...
Een kort lontje heb ik ook niet...
Ik ben wel aanspreekbaar.....
En als je vindt van niet... ZEG DAN NIKS......!!!!


Ik ben gewoon chagrijnig....
Ik weet niet waarom en hoelang..
Chagrijnig; ontevreden, korzelig, uit mijn humeur, wrevelig.....
Volgens het gezondheidsplein:
Prikkelbaarheid is een reactiestijl op prikkels uit de directe omgeving. Daarbij wordt de reactie heftiger bij meer en langdurigere prikkels. Het is een vorm van psychische lichtgeraaktheid. Als er een storende herhaling van prikkels ontstaat, leidt dit tot afreageren.

Nou dat dus.... ik ben psychisch lichtgeraakt....
Maar het is een tijdelijke aandoening..... en ik hoef niet in therapie....
Hou je gewoon gedeist....
Hou er rekening mee....
Zeur niet....
Wees stil....
Morgen is het over....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten