dinsdag 1 juni 2021

1 juni 2021

(De klas verwend)

Dag van:
Uiteindelijk kwam er vannacht een briefje achter de ruitenwisser van de ondeugende parkeerder.....
Willem kon anders niet slapen.... hij moest zijn frustratie kwijt....
Vanmorgen was de auto verdwenen...
Eind goed al goed....

Wat het oog betreft is het nog zielig gesteld...
Dik, rood en volgens Willem heeft het nu wel lang genoeg geduurd...
Schat het is nog maar net begonnen...

Gedurende de chaotische dag..... Jan en alleman komt de kinderen die mogelijk in hun klas komen volgend jaar observeren.... denk je toch aan die oogappel hè....
Niet alleen in termen van 'zou het wel goed gaan'....'zou het inmiddels wat minder zijn'...... maar ook in termen van 'als hij er nou maar niet in wrijft'......

Had ik hem gisteren al verwend met een boek dat hij graag wilde hebben "bent u de burgemeester?"..... vanmiddag kan ik het weer niet laten....
Je kinderen zou je onder een dekentje op de bank leggen....
Ze de wereld aan verhaaltjes vertellen en boekjes voorlezen....
En als je keel kurkdroog van het vertellen is, zou je de tv aanzetten.... filmpjes kijken....
Je zou dan een banaan en appel in partjes snijden en een stuk of wat sinaasappels uitpersen....
Bij een Willem gaat dat anders....
Zijn je gedachten andere dagen bij honderd en één dingen die je nog moet doen... heb je een zielige man thuis dan ligt dat anders....
Dan denk je aan hem bij alles wat je doet en in de winkel is alles wat je ziet bruikbaar voor de arme ziel...

Moet ik voor school wat spullen halen.... ja ja bij de

Action, het kan weer..... loop ik zomaar zonder nadenken langs de tuinspullen, waar ik anders toch zo'n tien minuten sta te snuffelen....
Ik loop naar de onderbroeken... daar zeurt hij al maanden om...
Dacht ik al die maanden "ammehoela koop ze zelf maar"... dat ligt nu dus wat genuanceerder...
De arme man heeft onderbroeken nodig... laat ik die maar meenemen....


Zou ik blindelings langs de afdeling oranje gerend zijn.... nu sta ik er uitgebreid bij stil...
De schat houdt zo van voetbal...
Dus koop je dat oranje tshirt, nog wel met zijn favoriete nummer 14 van zijn favoriete speler Cruyff.... koop je die rood wit blauw stropdas.... en ach die toeter ook maar....
Maar nee... die slingers bewaar ik voor de volgende keer....
Weer iets om hem dan mee te verrassen....

Zelfs bij de supermarkt kan ik het niet laten...
Ik haat haringen.. met name de geur ervan... maar ach, hij is zielig hè....
Hup twee haringen in de kar....

En ja, hij was blij....
En nee, zijn oog werd er niet beter van...
Zijn humeur wel...
En dat is dan weer de winst....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten