dinsdag 8 juni 2021

8 juni 2021


Dag van:
 Of hij al koorts heeft...?
Nee, de tweede vaccinatie zit er nog niet in... en zelfs dan blijft wellicht de koorts weg omdat het de tweede is....
Oooooooooooh je bedoelt de oranje koorts...?
Die koorts die op komt zetten hoe dichter we bij het EK voetbal komen...?

Nou laat ik zeggen, hij heeft een lichte verhoging...
Eigenijk begon die zondag na de laatste oefenwedstrijd...
Die wedstrijd van "dat is niks,  dat wordt niks" en toen die 3-0....

Zo langzamerhand begint Willem inderdaad één van die 17.000.000 bondscoaches te worden...
Maar ook is hij die linksbuiten, rechtsvoor, middenspel, keeper, verdediger, aanvaller en vooral de spits...
"Je had me moeten zien vroeger Wampie... ik beukte overal doorheen en had alleen dat doel voor ogen... ik was echt goed hoor..."
Tuurlijk schat...!
Zucht....

Hij weet het daarom beter...

Frank de Boer moet die en die opstelling neerzetten...
Hij moet vooral die speler eruit halen en die erin zetten...
Het moet geen gatenkaas worden...
Zucht....

En eerlijk is eerlijk... áls ik dan al met hem samen naar voetbal kijk, maakt hij altijd opmerkingen die ik de commentator een minuut later ook hoor geven...
Mijn Willem zal er dus wel verstand van hebben...
Zucht....

En ook geeft hij vaak al vroeg aan "dit wordt een doelpunt Wampie"...
En verrrek... dan wordt het dat ook... of in ieder geval een poging....
Zucht....

Voor zondag staat de bbq in ieder geval al op het programma...
"Buurman, je komt toch ook?"....
Zucht....

Er is alleen nog geen oranje vlaggetje te bespeuren in de straat of wijk....
En terwijl ik op weg naar school verblind wordt door het fel oranje dat sinds kort overal om me heen schittert.... is hier de straat kaal...
Het leeft blijkbaar nog niet...
Is dit zo'n straat van eerst zien en dan gelo.... versieren....


Om Willems enthousiasme wat luister bij te zetten haal ik vandaag dus maar een oranje petje.... het tshirt had hij al... en een luchttoeter.....
Oh ja en ik moet nog een juich cape bestellen... mijn kaart met oranje zegeltjes is vol...
Zucht.....

Ikzelf....???
Ach... ik zie er altijd als een berg tegenop maar gaandeweg groei ik wel in zo'n toernooi...
En tegen het einde kan ik in iedergeval zeker twee spelers bij naam noemen...
Van links.... naar rechts....
Welkom in de feesttent
Doe maar lekker maf
Tis jammer van de zolder
Maar het dak, dat gaat eraf
Hakken, beuken, springen
De hut gaat uit z'n bol
Allemaal van links naar rechts
Voor ik het weet heb ik zeer tegen mijn zin in ook het snolkebollekesvirus te pakken... en helaas is daar geen vaccin voor.....
Diepe zucht....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten