maandag 28 juni 2021

28 juni 2021


Dag van:
 Nou zul je er niet veel van merken want elke dag een klaagzang daar zit niemand op te wachten...
Maar ik ben nog steeds wel thuis....
Een bizarre ervaring mag ik wel zeggen, die tweede vaccinatie....
Je gaat fluitend, grapjes makend en kerngezond een gymzaal binnen...
Je flirt wat met een arts terwijl je de prik krijgt...
Je wacht een kwartier en staat dan weer buiten...
Je doet een boodschap en eet en hapje en.... BAM.... ziek....
Van alles naar niks.....

Was je de dag nog heerlijk aan het werk....
Genoot je van de zon....
Huppelde je toch nog.... leeftijdgerelateerd.... redelijk soepel door het leven....
Snoof de lucht van je bloementuin in...
Of BAM..... je spieren, vooral de nek, zitten in de knoop...
Er zit lood in je lijf dat je leven héél zwaar maakt...
Je hapt naar adem en hoest de longen uit je lijf...
Zo erg dat keel en borstkas zich eronder lijken te begeven....
En je hoofd is een bom zonder timetimer..
Het is ook een zeef waar alles doorheen druppelt...
Ik lijk wel tachtig....

Willem leek het aanvankelijk beter af te gaan maar die

begint nu ook vaccinatieverschijnselen te vertonen....
" ben je ook zo moe?"...
Ja Willem, ik kan de hele dag wel slapen...
"Heb je ook zo'n spierpijn"....
Ja Willem, je ziet me toch vooruit strompelen...
"Maar ik hoest niet"....
Nee Willem, wees maar blij....

Nou heb ik dus vanmiddag met het laatste restje energie een hoestdrank en wat aspirientjes gehaald...
Je denkt toch niet dat ik de hele rest van de week thuis blijf zitten.... en hiermee rond wil blijven lopen... voor wat op dit moment lopen heet dan...

Bij Willem gaat dat anders....
Terwijl ik keurig om het uur mijn drankje slik en om de paar uur een aspirine.....zet Willem de tv aan....
Zapp.... nabeschouwing voetbal gisteren...

Zapp.... voorbeschouwing voetbal vanavond
Zapp.... Wimbledon....
Zapp.... de tour de france.... eventjes dan want die vindt hij minder leuk....
Zapp.... Netflix....
Zapp..... en de hele riedel weer van voren af aan...
En tussendoor knikkebolt hij...
Wat er zich in de wereld afspeelt, daarvan heb ik al een week geen idee meer....
De wereld hier bestaat uit sport....

Mijn hoofd voelt nog als een zeef... ik vergeet van alles... ook het korte termijn geheugen.... maar aan de andere kant lijkt het of alles ook blijft hangen....
Ik ben dus ondertussen wel klaar met geluid, gejuich, geschreeuw, boe geroep, ge-ah en ge-oh......

Willem ik zit buiten.... en stoor me niet...
Ik zit in de tuin... tussen de geur van mijn jasmijn en kamperfoelie....
Tussen het geluid van kikkerdril producerende brulkikkers, kindloze zwanen,  kindrijke eendenmoeders en zonder seks moetende, dus gefrustreerde

eendenvaders....
Tussen het gefluit van vogeltjes in plaats van scheidsrechters.....
Zelfs het gekras van de kraai en het monotone geroekoe van de duif is me welkom....

Maar dan moet de tuindeur open...
"Het is benauwd binnen Wampie"....
En met de warmte van de kamer komt ook soundbar volume 28 mee naar buiten....
Plus de schreeuw van Willem "Wampie... kom... kijk... oh dit moet je zien...."

De man met de Mechelse herder,  die net voorbij loopt over de brug, lacht en roept "het leven van de vrouw van een voetbal liefhebber!!!!"....

Je snapt ook niet hoe een zeer vermoeide man met spierpijn zo snel klaarwakker overeind komt....

Maar de ooooooooooh zo spannende voetbalwedstrijd is voorbij dus de rust keert terug....
Domme gedachte....
Maar dat krijg je met een kop als een zeef...
Er komt natuurlijk een tweede wedstrijd...
En "oooooh Wampie Monfils tennist nu"....


Oké..... ik pak mijn hoestdrank en aspirine op en vertel Willem dat ik naar boven ga...
En stoor me nou niet lieverd..... laat me....

Ik hoor een schreeuw..... voetstappen op de trap....
"Wampie... deze wedstrijd is ook zo spannend...1-0 voor Zwitserland....
Frankrijk gaat er misschien wel uit... hoe is het mogelijk... de favoriet...."
(Wie heeft Frank de Boer nog nodig met zijn Nederlands elftal nietwaar??!!)...

En weer vraag ik me af hoe een doodvermoeide man met spierpijn zo klaarwakker kan zijn, zo snel boven is en even zo snel weer beneden om maar niks te missen....

"Oooooh Wampie....3-3....'t is echt waar..... ze vliegen eruit...."

Nou is mijn korte termijngeheugen niet helemaal oké... maar de woorden 'niet storen' kan ik me toch nog vaag herinneren gezegd te hebben....

"Oooooh Wampie.... penalty schieten.... kom kijken!!!!"....
"Ooooh Wampie Mbape mist... hij mist.... HIJ MIST....
Frankrijk ligt eruit....."

Net als ik me afvraag of ik wel de juiste medicijnen

gekocht heb.... ik wil immers ook zoals Willem opspringen....zie ik het licht uitfloepen beneden....
Er strompelt een man naar boven...
"Oh ik ben zo moe.... heb jij ook nog zo'n spierpijn...??
Ik ga slapen..... het voelt helemaal niet goed"...

Ik neem een slok van mijn hoestdrank en neem een aspirine voor het slapen gaan...
"Doe mij ook maar één ... misschien helpt het"....
Ik kijk hem wazig aan..... "Willem......als ik jou was zou ik de tv maar weer aan zetten"......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten