donderdag 3 juni 2021

3 juni 2021


Dag van:
Eigenijk is het leven heel simpel, bedacht ik me vandaag toen ik met de kleuters aan het werk was....

We doen een lesje boodschappen doen....
Dus heb ik een winkeltje met allemaal speelgoed eten.... en heb ik een kassa...
En aantal kind'ren in de kring krijgen een telefoon (een oude....die het niet doet natuurlijk) en dan bel ik ze (zogenaamd) en geef mijn boodschappenlijstje door; banaan, kaas, druiven....
Maar het winkeltje ligt vol andere lekkernij; taart, ijs, patat.....
Juf vraagt nog één keer 'weet je het nog; banaan, kaas, druiven.....?"
Dan hangt ze (zogenaamd) op....
Kind stapt op de speelgoed winkel af en komt terug met....... jawel; taart, ijs en patat.....

Juf wenst alle kinderen een fijne middag....
Wie gaat er vanmiddag nog zwemmen??....
Ikke... Ikke... Ikke ook....
Hmmmmm zeg ik....'ik niet, ik heb geen zwembadje in de tuin'....
"Mag ik dan bij jou komen zwemmen?"....
Kleuter: ja en koken..... pannenkoeken....

Het leven is dus eigenijk niet zo ingewikkeld....
Ik ga gewoon zometeen naar de winkel met in mijn hoofd allemaal gezonde dingen omdat die goed voor mij zijn en ik kom thuis met allemaal lekkere dingen die leuk voor mij zijn....
Dat is het ware leven....!
En dan ga ik zwemmen en pannenkoeken bakken....
Een mens heeft niet meer nodig, zeg nou zelf.....

Nog zo eentje....

Ik was er iets minder blij mee maar oké...
Het is a way of living.....
T. wil je niet steeds met je skelter zo dichtbij komen want straks bots je tegen mijn enkels en daar word ik niet blij van....!
T: Ik wou alleen maar kijken of je breekt.....(mijn enkels dus)....
Kwestie van trial and error dus.....

Op de een of andere manier ben ik toch blij dat ik straks weekend heb...
Ja... eigenijk zou ik extra werken maar er zijn maar 6 kinderen morgen en vier man personeel....
Met mij erbij vijf....
Ik had er al een afspraak voor verzet....
Maar je kan ook overdrijven.... denk simpel..... blijf thuis....

En verder staan er zes juffen buiten op het plein....
Juffen kunnen moeilijk doen.... maar dat noemen we 'gezellig...
Juffen kunnen om de minuut op hun buienalarm app kijken.....
En elkaar het hoofd gek maken.....
Onweer op komst.....
"Eng hè onweer?"...
Ja vreselijk....
"En hier met al die bomen weet je het maar nooit....."
Nee da's waar....
"Zie je die donderkoppen.... hoe lang zou je nog duren voor het losbarst?"....
De app zegt tien minuten...
"De mijne zegt twintig"....
Zullen we de kinderen vast mee naar binnen nemen....?
"Ja dat scheelt straks een hoop geren en gedoe"....
Ah... we kunnen ook nog heel even wachten...
"Ja dat kunnen we ook... het laatste warme weer meepikken"....
Nou... was is het broeierig hè....
"Kijk het wordt nu ook donker"....
Tjonge ja zeg... best dreigend.....
"Wat denk je... zullen we ze verzamelen?"....
Ja ach....
"Of zullen we eerst het speelgoed in de schuur zetten....?"

Dat kunnen we ook doen ja....
"Maar als het dan net begint te regenen krijgen we de kinderen niet op tijd naar binnen"....
Mijn app zegt nog een kwartier....
"Mijne geeft aan dat het al begint"....
Hoor je die donderklap...?
"Ja maar die is ver weg"....
Ik snap nooit hoe dat zit met tellen en dan de kilometers berekenen hoe ver weg de onweer is....
"Nee, dat heb ik nou ook...."
Zeg, wat doe jij... ga jij al naar binnen....?
Tja.... onweer blijft toch link hè.....
(Drup drup drup)...
Hé voel jij die druppels ook....?
"Het is de moeite niet hè.... als het daarbij blijft.... wel verfrissend".....
Ja ze overdrijven wel meer... en hoe vaak zitten ze er niet naast...?"
"Verfrissend hè... die druppels....."
Ja dat zeiden wij net ook al....
Zes juffen..... ze staan daar en koeterwalen..... over wel of over niet....

WOLKBREUK!!!!!.....

En toen waren ze te laat......
En wat hebben we daarvan geleerd....:
Het is beter te luisteren naar elkaars appen dan erover te beppen....

Enfin... weekend....
En het blijft regenen zegt mijn app....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten