woensdag 16 juni 2021

16 juni 2021


Dag van:
Een plakkerige dag... ik denk dat dat in het kort samenvat hoe het vandaag voelde...
Dan kan in de krant nog zo mooi omschreven staan hoe Nederland de tropische dag doorkwam...
Zij gebruiken de euforische termen als; heerlijk tropisch of volop vertier....
Ik noem het plakkerig....
En gelukkig hebben niet alle media het over heerlijk tropisch of volop vertier...
Naast de feiten; 274 dagen geleden ook tropisch warm enz enz. hebben ze het ook over de gevaren...
Blauwalg in het water,  hete auto's waarin zich huisdieren bevinden,  zonverbranding of zonnenallergie,  benauwdheid,  nog te koude zee en dus de reddingsbrigades paraat..... autopech....
En dus water in de auto mee,  insmeren,  uit de zon blijven etc. 
Leven in de tropen is nog niet zo makkelijk...!

En hier in Nederland al helemáál niet....

Het is namelijk wel leuk om er een bloemrijk tuintje op na te houden maar allememaggies na drie warme dagen en een tropische er bovenop snakken zulke Nederlandse bloemetjes naar water...
Jij... en op zo'n moment vervloek ik dus even die Intratuinbezoekjes hebberigheid....
Waarom moest ik in hemelsnaam zóveel plantjes halen.... om zóveel bakken, bakjes, hangers en borders mee te vullen....
Hier heb ik een dagtaak aan...
En die heb ik niet... een hele dag dus...
Ik moet dat in een avond doen...
Geloof me.... na afloop kon ik van het zweet dat van me afdrupte nog een ronde plantjes water geven doen...
Ik verkoos echter het nemen van een douche....


Opmerkelijk vandaag:
Willem heeft het dakterras onkruid vrij gemaakt...
Zeg maar gerust oerwoud vrij...
Ik geniet er nu dus van om blootsvoets het dakterras op te stappen en te genieten van het uitzicht en de noeste arbeid van enkele buren links die van hun puinhoop tuin nog iets toonbaars proberen te maken...
Dat lukt ze aardig overigens...
Maar toen keek ik naar rechts en wat schetst mijn verbazing.....
Onze twee haat en nijd poezen liggen gezusterlijk en in vrede naast elkaar....
Het mag toch een wonder heten....

Meer opmerkelijk nieuws las ik trouwens vandaag...

De man die door de walvis opgeslokt werd...
De man... een kreeftenvisser... zag het ineens heel donker worden om zich heen....
Het duurde even voor hij besefte dat hij in de muil van een reusachtige bultrug terecht was gekomen...
Één voordeel had hij, hij zat nog in de bek... achter de tandjes....
Maar nog een groter voordeel.... een bultrug heeft een slokdarm waar nog geen pot pindakaas door kan.... hoogstens een visje...
De bultrug dacht dus "BAH" en spuugde de visser weer uit...
Deze vervolgde ongedeerd zijn weg...
Je zal toch een reusachtige walvis zijn... met een strotje ter grote van een rolletje drop....
Best zielig....


En nog zoiets dat je denkt... nou jaaaaaaa.....
Daarbij wil ik jullie vanaf nu ook nooit meer horen zeuren over een parkeerbon...
In Hongkong is namelijk de duurste parkeerplek ooit geveild....
Nou is de woningmarkt daar in Hongkong al een ramp maar om ook nog eens een parkeerplek voor de deur te hebben, dat is helemaal ondoenlijk....
Vindt me daar ene ontwikkelaar nog een lappie grond, voor één auto....12.5 vierkante meter....
De plek bevindt zich in de chique wij Peak....
En kom dacht een aardig bemiddelde woningbezitter aldaar... doe mij maar een parkeerplek... liefst voor de deur....
Je kent die mensen in je straat ook vast wel die altijd pal voor hun voordeur willen parkeren....
Die zelfs maar uit het raam blijven kijken om, zodra hun plek voor hun  deur weer vrij is, de deur uit te rennen en hun auto neer te zetten voor hun voordeur.....
Dat opletten hoeft deze Hongkonger dan niet te doen want er is maar één plek...
Één miljoen betaald hij ervoor.....
Één miljoen voor een parkeerplek om, als je wegrijdt, in een file te gaan staan waarbij je denkt "had ik toch de metro maar genomen"....
Waar ik nou wel erg nieuwsgierig naar ben is, dat als meneer of mevrouw weg is en ik zou mijn auto daar even illegaal parkeren, hoe hoog de boete dan zou zijn als ik gesnapt word....
Evenredig absurd????....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten