dinsdag 15 maart 2022

15 maart 2022


Dag van:
Stemmen dat werd 'm niet vandaag..
Ons eigen stembureau is morgen pas open...
Ondertussen heb ik dan dus mooi de tijd om me verder te oriënteren op mijn keuze...
Ik worstel me door verkiezingsprogramma's.... die eigenijk alleen maar meer vragen opleveren...
Zo makkelijk gezegd "Wij gaan voor een eerlijk beleid"...
Dan denk ik 'nou vertel maar hoe had je gedacht dat te willen invullen....
En overal staat wel zo'n beetje "de vergroening" maar ook dat er meer woningen moeten komen.... alsof daar geen boom voor gekapt gaat worden....
En dan zoiets als "goed onderwijs".... hoe bedoelt u dat?....
Bestaat er ook zoiets als slecht onderwijs dan....?
Enfin.... ik ben er nog niet uit....

Waar ik/we wel uit ben/zijn is eeeeeeeeindelijk het diner en het

feest van de bruiloft....
Om vier uur belanden we in een behoorlijk pand met twee grote vrachtauto's ervoor, een leuk kantoor en een grote loods waar het naar hout ruikt....
Ik ben dol op houtgeur....
Een hele gezellige vrouw het ons welkom...
Een heel vrolijke man, de eigenaar, helpt ons verder....
En geloof me... wij blijken geen gemakkelijk stel....
Ik geloof dat hij niet vaak van die "open" gasten als wij twee tegenkwam....
Niks geen formeel gedoe.... gewoon gezellig....
Hij probeert direct ons aan te voelen...
Wat voor vlees heeft hij in de kuip... en wat voor feestje hebben we voor ogen....
Er is niet veel voor nodig....
We zijn immers een open huwelijksboekje......
Geen flauwekul met een man die al drie relaties achter de rug heeft...
En al helemaal geen flauwekul voor mij want ik hou niet van opschmuck.....


Bij elk ding wat we goed of afkeuren krijgt hij een beter beeld lijkt het wel, want ineens schetst hij een feestje dat precies is wat wij voor ogen hebben....
Er is alleen één ding dat hij niet kan regelen.... mooi weer... en dat vind ik nou weer jammer....

Oké... dan toch maar die partytenten.... aan natte gasten heb je namelijk niks....
Oh ja... en dan zo'n opstelling met in het midden een soort 'kraal'... zeg maar dat er zo'n kring ontstaat..... en daar allemaal lampionnen boven en vuurkorven in het midden....
De bar op een houten vloer in een van de tenten waar dan ook gedanst kan worden....

Oh... moet er een toostmoment komen...???.
Hmmmm nou ja dat moet dan maar.....

En lange tafels en picknicktafels voor een draaiende bbq..... en de eters....
Ow vet...een soort van bbq-spit met vier soorten vlees.... en tafels met salades en aardappeldingen....

'S avonds gewoon gezellige zitjes,  speciale lange hangtafels maar ook gezellige ronde tafeltjes en stoelen....

Mobiele toiletten... da's wel een dingetje...

Nee doe maar niet van die dingen die in een riool lopen.....
De grote tuinen hebben wel vijvers maar daarin de boel laten lopen lijkt me niet echt een geurloos feestje...
Doe die chemische dingen maar....
Wat zeg je.....?
Daarin lost plas en poep gewoon op....
We hebben het toch wel over een toilet hè.... niet de hoge hoed van Hans Kazan.....
En ja, er moet ook licht in de wc......
Ik ben niet zo'n in het donker plasser.....

Dan krijgen we een rondleiding door de loodsen....
Wat een spullen.... en merendeels zelf gemaakt... hij is ook timmerman namelijk...
Dat was een geluk in coronatijd want toen verdiend hij daar zijn geld mee... zo kon hij blijven bestaan met deze zaak....
Wat is hij trots... en met recht....
Coolfeestje.nl kan ik een ieder aanraden....

Nu op naar huis...
Waar dan weer wel een bruiloftsdomper wacht...
Één van mijn getuigen kan niet komen op de bruiloft...
En dat is toch behoorlijk essentieel als je getuige bent.... dat je er bent bedoel ik...
Ach nou ja... met eentje kan ik het ook wel af....


Volgens mij zijn we nu toch al behoorlijk opgeschoten met de voorbereidingen...
Het geeft lucht...
Alleen nog een kaart en een jurk....
Gisteren kreeg ik immers de gouden tip om de lunch door de catering van de school van mijn oudleerlingen te laten voorbereiden...
Hoe leuk is dat idee....!!

Enfin, een vruchtbare vrije dag zou ik zeggen....!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten