maandag 28 maart 2022

28 maart 2022


Dag van:
Vanmorgen begint het al vroeg in diverse groepsapps.....
Corona bij mijn studiegenotengroep waar ik vrijdag nog mee uit eten was....5 stuks nu....
Corona bij mijn collega op school en ook mijn duopartner.....
"Ik dacht nog wel dat we er vanaf waren" zucht ik naar Willem, en pak er maar weer eens een zelftest bij...
Negatief zegt het eenzame streepje op de tester....
Weer mazzel.... tenminste... laten we hopen dat het zo blijft....

Een nieuwe leerling in de klas....
Dat is dus even van voren af aan beginnen maar met een beetje geluk pikt ze heel gauw alle regels op,  door wat ze de anderen ziet doen....

Heerlijk aan het werk vandaag...
Begin van de week kan dat....
Dan zijn ze nog fris...
Er is zelfs geen zweempje zomertijd dip te bespeuren....
Behalve dan bij de juf.... die weliswaar goed op de biologische klok reageerde maar de klok aan de muur is vergeten vooruit te zetten... waardoor we bijna een uur later eten dan op het rooster vermeld.... en pas aan eten dacht toen ze de eerste maagjes hoorde knorren....

Morgen de klas dicht...
Zelf ben ik vrij en druk en er is geen vervanging te krijgen want er zijn meer zieken dan alleen mijn duopartner...
Dat is de onderwijspraktijk dus....
We bellen de ouders, sluiten de boel netjes af.... en tot woensdag dan maar weer.....

Op naar de wasstraat...

Ik ben laat met het verwijderen van het Saharazand van twee weken geleden....
En terwijl ik me door de grote borstels heen laat geleiden hoor ik op de radio zelfs zonder antenne erop nu,  dat niet de uitreiking van de felbegeerde Oscars hot news is, maar de klap die acteur Will Smith uitdeelde aan de presentator die een grap over de haaruitval ziekte van Wills vrouw maakte....
Waar we actie voeren om het ene geweld tegen te gaan, deelt de ander gewoon een vuistslag uit op een feestje....
Hoe verklaar ik dit mijn kleinkinderen denk ik dan....
Nobel om voor je vrouw op te komen maar moet dat nou zo??....
Enfin.... mijn auto is weer schoon...

Dat het vandaag internationale lasergame dag is, zal me toch een zorg zijn.....
Moeten weer daar nou ook al een dag voor hebben?...
Ik heb trouwens nog nooit gelasergamed....
Ik zie het vaak bij 'Wie is de mol' en denk dan ook 'dit trekt me niet'...
Doe mij maar een lichtjesparade in plaats van een lichtjesoorlog....
Elkaar afschieten met stralen... hoe onzinnig kun je bezig zijn....
Alhoewel.... het kan natuurlijk nog onzinniger.....
Vraag het Poetin..... die schiet liever met munitie of raketten....


Nee, dan deze....'something on a stick day'....
Ik besefte toen ik de ware betekenis van deze dag las, wat een verschrikkelijk hedentijds mens ik eigenijk ben geworden...
Ik dacht natuurlijk meteen aan mijn usb stickie....
Vanmorgen op mijn digibord nog vreselijk ruzie mee gehad toen ik hem in de usb poort stopte en mijn digibord aangaf dat zijn schijfruimte vol zat....
Vervolgens haal ik er twee powerpoint lessen af en nog pakte hij mijn nieuwe les van de stick niet......
Dát, naast de malaise dat mijn toetsenbord van mijn nieuwe laptop niet reageert op de f5 toets en de speciale tekens en ook de ict afdeling niet weet hoe ze dit op moeten lossen, schaarde ik het vanmorgen maar onder de rij 'digitale ergernissen'.....
Maar goed, dat terzijde....

'Something on a stick day' heeft nog niet eens zijdelings te maken met digitale zaken....
Verre van dat....
'Something on a stick' day kan je eten....
Het gaat om al het voer dat op een stokkie kan....
Denk aan saté... aan shaslick..... enz....
Er is wat aan een stokkie te prikken hoor....
Snoep, fruit, ijs.... heerlijke traktaties voor jarige kinderen.... je kunt het zo gek niet bedenken...
De Chinezen eten ermee, wij prikken er wat aan....
Je hebt er complete Pinterest pagina's van vol ideeën..
In Amerika (waar anders?) maken ze er een complete feestdag van...

Stickie voor ontbijt, lunchstickies, tussendoor stickie, bbq stickie, diner stickie....

En ik dacht aan mijn stickie van vanmorgen...
Zo'n ding om in je neus te purken.... om te kijken of je één of twee streepjes te zien krijgt....
Mijn eigen snotstickie.....
Heb ik onbewust toch mee gedaan aan deze dag....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten