woensdag 23 maart 2022

23 maart 2022


Dag van:
Ingrediënten: neem drie kleuters en de hele dag zon....
Doe daarbij twee vrolijke juffen waarvan er eentje zojuist haar diploma overhandigd kreeg, bij.....
Meng dat met acht uur school en....
Je hebt de perfecte schooldag...
Zeven van de tien kinderen ziek....
Drie over.....
En dan ook nog eens drie van "geen centje pijn"....
Nou ja.... bijna geen centje pijn dan... ze zitten natuurlijk niet voor niets in een speciale klas....
Ze spelen met alles wat ze maar willen....
Geen anderen die jaloers zijn, in de weg zitten of je speelgoed afpakken...
Geen prikkels geen gegil, gehuil, gepraat of gedoe....
En dan buiten....
In andere klassen zijn ook veel kinderen ziek...
Een rustig schoolplein dus en volop zon....
Geen geruzie om wie de tractor of het fietsje mag en al het speelgoed in de zandbak voor jou....
Zelfs bij de glijbaan of de trampoline geen rij wachtenden voor u.....
Met handvaardigheid voor ieder kind een juf...
En we maken nog wel hoeden, met kliederspul.....
De hele gymzaal voor je alleen....
En daarna met de juffen in de kantine chocolademelk uit de automaat drinken... zoals zij dat zelf ook doen...
Nou dan voel je je wat hoor.....
Heerlijk in de ballenbak... heel veel knuffelen....
Tja... zon dag wil je altijd wel.... als juf dan hé.....

Dan toch ook maar wat voorbereidingen voor Willems

verjaardag treffen...
Oké... er waren daar al zijn nieuwe auto... het reisje naar Spanje... maar om nou met niks aan te komen morgen is ook zo wat...
Maar even een cadeautje online bestellen dat morgen al bezorgd wordt en een leuke kaart uitzoeken....
Dat laatste heeft heel wat meer voeten in de aarde....
Willem is kieskeurig waar het om leuk gaat...
Wat een ander leuk vindt, daar vindt hij niks aan....
En Willem is van groot groter grootst... duur duurder duurst....
Maar dat hij mooi de pot op kan....
Ik zal hem krijgen.... meneer de mobieltjesverslaafde....
Een kikker met een mobiel in zijn knuisten en je kan daar een persoonlijk berichtje op inspreken...
Ik zeg BINGO!!....
Fijn dat hij vanavond naar de Oekraïne wake in de kerk gaat om te spelen..... kan ik mooi dat ding inspreken....

En dan nu een calorieën arme maaltijd op tafel zetten... eten en wegwezen alsjeblieft....
Ik ben zo druk met het inspreken van de kaart en schrijven van een gedichtje,  dat ik niet eens zie voor welk doel ik mijn munt in de collectebus gooi van de man die aan de deur staat....
De man kan ik me nog voor de geest halen, de collectebus niet meer.... maar het zal vast een goed doel geweest zijn....


Even geen zin in verdrietig Oekraïne nieuws... ik kijk kunstschaatsen.....
Of eigenijk... ik luister meer naar de muziek waarop ze hun kunsten vertonen want én Bengel én mijn haakwerk liggen op schoot....
Geen fijne combi als je kat dol op draadjes is....

Willem is weer thuis.... bereid zijn preek voor goede vrijdag voor....
Ik ga het nog niet over "opstaan"  hebben hoor Wampie.... alleen over lijden....
En met Pasen doe ik dan de opstanding...
Ik vind alles prima.... ik lijf wel met hem mee...en bedenk me dat ik geen benul van tijd heb eigenlijk...
Ja de paaseitjes liggen natuurlijk al in de winkels...
Maar ja, dat deden ze in januari al....
Hadden ze ze nu in de schappen gelegd dan was zeker het beleid van 'zelfde prijs maar voor minder inhoud' in werking getreden....
Maar we zitten dus al dicht tegen Pasen aan....
Hemeltje waar blijft die tijd toch....
Het lijkt gisteren dat ik oliebollen stond te bakken....

Enfin... morgen Willem dus jarig....

En dat zullen we weten...
Waarover morgen meer...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten