woensdag 16 maart 2022

16 maart 2022

(Vermoeide plofkop uitdrukking
met vlinders bovenop)

Dag van:
Eigenijk heb ik veel te hard gewerkt vandaag voor ook nog eens een blog....
Lang leve de creatieve mensen bij ons op school die vandaag bij het thema mode, de gekke harendag bedachten....
Geloof me...er zijn vandaag bij de ouders thuis heel wat potten gel,  spuitbussen en haarklemmetjes gebruikt....
Zelf had ik wat vlinders op de kop getikt... via Ali expres....
Wie weet wát voor mijn eigen bruidskapsel dacht ik nog....
Dat denk ik nu dus niet meer....
Om het eens op z'n Arnhems te zeggen "ut zieternieuut".....
Perfect voor een gekke harendag.... heel erg fout voor een bruiloft....
Enfin, dat weten we dan ook weer....

Ik ontdekte vandaag de wereld aan vernuft bij de kinderen vandaag...
We waren hard aan het werk...
Één leerling was kralen aan het rijgen maar dan volgens voorbeeld.... dus rood, geel, groen, blauw oranje, rood, geel, groen... enz...
Zolang de juf ernaast zat was er niks aan de hand...
Zodra was de juf weg of hij deed maar wat....
Ik kom bij hem terug, leg de voorbeeldkaart boven zijn ketting.... en zeg "hee wat zie ik nou.... rood, geel, groen, blauw, oranje, rood, geel en dan een paarse... maar op het kaartje staat groen...
Hij bekijkt de boel eens even.... pakt de ketting beet en schuift de ketting totdat de groene kraal onder de groene op de kaart ligt....
Zo denkt hij... zo kan het ook....
Ik reken het goed....!

Stemmen... oh ja stemmen...

Nou luister.. ik heb vandaag bijna twaalf uur gewerkt... reed direct door naar de supermarkt..... kom thuis, trek mijn vest uit terwijl ik de pan al op het vuur zet.... groet Willems op een na oudste dochter die op visite is en mee eet..... haal de boodschappen uit de tas terwijl ik de gehakt in de pan mik.... zet een tandje bij omdat Willem roept "je weet toch dat ik om half zeven weg moet voor de Oekraïne wake"....
Geef hem nog een sneer omdat het de ongeveer twintigste keer is dat hij me dat zegt deze week....
Schep m'n bord vol.... spreek mijn eerste woorden tegen Willems dochter eindelijk.... en dit is het eerste moment dat ik rustig zit vandaag....
Denk jij dat ik aan stemmen denk..... welnee....
En terwijl Willem, toch iets later... sorry,  vertrekt naar de Oekraïne wake, roept hij in het voorbijgaan nog...."Als ik terug ben gaan we stemmen"....
Ik krijg geen tijd om te antwoorden.... groet de dochter van Willem die huiswaarts keert en...... ik loop in één rechte lijn naar de badkamer....
Ik ga ik bad.....

Negen uur sluiten de stembureaus.... Willem is kwart over acht thuis...
"We zouden toch stemmen"....
Willem weet je wat.... ik machtig je wel....
En zo geschiedde...
Willem is met mijn machtiging nog even snel gaan stemmen terwijl mijn tenen boven het badschuim uit wiebelen.....
En alleen Willem weet dus waar mijn stem heen is gegaan...
Van mijn geheim maar ons geheim....
Zou zomaar een ultieme liefdesverklaring kunnen heten....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten