donderdag 24 maart 2022

24 maart 2022


Dag van:
 Jouw spiegel
Ben jij
In de lach die je lacht
In de traan die je huilt
Jouw spiegel 
Ben jij
In het woord dat je schrijft
Het verhaal dat je preekt
Jouw spiegel
Ben jij
In de stap die je zet
In de sprong die je waagt
Jouw spiegel
Ben jij
In de noot die je fluit
In de slok die je drinkt
Jouw spiegel 
Ben jij
In de rouw die je rouwt
In het feest dat je viert
Jouw spiegel
Ben jij
Maar nooit
Zonder de ander
Gezien te hebben 

Gefeliciteerd lieve Willem

"Je blijft wel wakker hoor..."

Ja Willem...
"Over vier uur ben ik jarig"...
Ja Willem....
"Over drie en een half uur ben ik jarig"...
Hmmmm oké Willem...
"Over anderhalf uur ben ik jarig"....
Ja, ja Willem....
"Nog een uur"....
Jahaaaaa Willem....
"Nu nog een kwartier".....
Jaaaaaaaaaaaaaa Willem zucht....
Het is 1 voor twaalf... het gedicht en de collage staan klaar op Facebook... ik hoef alleen nog op verzenden te klikken...
Twaalf uur 24 maart.... klik....
Gefeliciteerd lieve Willem....
"Jaaaaa ik ben jarig"...
En dan meteen er achteraan met pruilip...
"Drieënzestig ben ik nou".....
Voel je daar nu wat van dan schat?....
"Nee dat niet"....
Nou hou op met zeuren dan....

(Benji vandaag 2 jaar bij ons)

Vroeg wakker is hij ook...
Appjes lezen....mailtjes lezen.....sms'jes lezen... Facebook lezen....
Willem wil ook graag jarig zijn... middelpunt zijn...
En dat is hij dus.... volop....
Maar hij kan de pot op dat waar het mijn aandacht betreft... ik blijf nog even in bed... m'n tweede vrije dag.... en ik wil die graag genietend beginnen...
Stilletjes in bed dus... met de zon die tussen de gordijnen piept.... en geen aandachtsgeile aanstaande echtgenoot in m'n nek....

Geluncht moet er ook worden..
Hè ja zeg ik... gezellig buiten in de zon op het terras van het wapen van Elst...
Toch jammer dat ik niet de jarige ben want meneer wil naar lunchroom Bonheur op het overdekte poepdrukke winkelcentrum.....

Overloaded met cadeautjes die per post gebracht

worden..
En als blijkt dat hij die ene gemist heeft omdat we waren lunchen, weet hij niet hoe snel hij naar de buren moet lopen waar het wél bezorgd is....

Maar verder verloopt de verjaardag op deze doordeweekse dag rustig....
Willem is zoet met de blijvend binnenstromende appjes, berichtjes op Facebook en telefoontjes....
Oh ja en lang leve de post nl die ook nog eens kaarten komt brengen....
Willem is in de zevende hemel...
De enige wanklank die telkens klinkt is "63 Wampie... ik ben al 63".....
Nou wees blij dat je dat in ieder geval gehaald hebt Willempje.....


Dochter Marianne op bezoek en dus bier....
En twee agressieve zwanen uit het niets..
Blijkbaar uitgehongerd want er ging heel wat oud brood in die twee snavels en door de lange nekken....

Indisch eten... ja lekker....!!
En dan natuurlijk iedereen die ineens wel videobellen terwijl je op het punt staat om te vertrekken naar het theater voor een voorstelling van Tommy Christiaan en Sjors van de Panne "mannen huilen niet"....
Nou huilen dan misschien niet maar zingen kunnen ze wel...
Als Willem tenminste een beetje opschiet...
"Ja we gaan!"...
Euh Willem zou je niet even je vuile joggingbroek en trui verwisselen voor spijkerbroek en overhemd....?


Moet je geen jas mee?....
Niet???.... oké daar ga je spijt van krijgen....

Oeps parkeergarage vol..... dat wordt zoeken in hartje Arnhem...
Ik de zo'n beetje meest louche wijk voor een coffeeshop...
Op hoop van zegen dan maar....

We wachten op onze vriendinnen Marleen en Jennie....
"Ik heb het koud"...
Ik wist het....

Musis... de parkzaal..... voor 1/5 gevuld...
Maar de twee artiesten zijn allang blij dat ze weer op kunnen treden al is het voor weinig publiek...
Gevoelige heren die twee.....
Nee Jennie hier kun je niet de polonaise op dansen...
Wel jammer dat Sjors zijn Franse liedjes niet zingt....
Maar de twee nummers van Toon Hermans en Ramses Shaffy maken veel goed....

Het was me weer een dag....
Veel te laat geworden ook natuurlijk....
Maar dat hij 63 is geworden weet hij nu toch écht....

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten