woensdag 9 maart 2022

9 maart 2022

(Project mode en dus ook schoenen)

Dag van:
Terwijl ik weer eens mijn oranje stoplichten dag heb, schiet ik halverwege de rit onbedaarlijk in de lach....
Ik word bedot zonder dat ik het door heb....

Sinds de Oekraïne crisis luister ik tijdelijk niet naar de lokale omroep Gelderland op mijn autoradio, maar naar npo1....
Tussen al het Oekraïne nieuws sijpelen zo nu en dan ook nog andere berichten....
En och.... eigenijk staan die berichten dan ook in indirecte verbinding met de oorlog in Oekraïne....
Maar het lijkt tenminste of je wat anders hoort....

Dit keer gaat het over de inflatie... die, natuurlijk nu ook
(Project mode en dus hoedjes)

gerelateerd aan de oorlogscrisis,  nog steeds stijgt....
Behalve.....
Ja.... behalve wat eigenijk....?
Nou behalve dus het wc papier.....
Ja heus... ons eigen rolletje op de wc.... dat stijgt niks...
Duh..... dat denken wij dus.....
Want wat doen die slimme jongens nou....
Die houden de prijs gelijk maar doen wel even minder velletjes op een rol.....
Merkt niemand want je gaat je velletjes echt niet tellen....

Datzelfde geldt trouwens ook voor onze koekjes van Verkade....
We eten ons koekje bij de koffie nog altijd en betalen in de winkel voor het pak nog steeds hetzelfde...
Ja, ja.... maar ondertussen eet je wel wat minder koekjes... want ze doen er gewoon minder in een pak..
Ziet niemand er zit toch een wikkel om....
Ja misschien dat je het straks op de weegschaal ziet....
Minder koekjes betekent nog altijd, minder calorieën....

En ik moet zeggen.... deze manier van bedotterij bevalt me wel.... zolang de prijs maar niet stijgt....
Ik ben en blijf immers toch die Hollander.... 
Die graag bedrogene die liever iets merkt aan het knagen van de magen dan het krimpen van de portemonnee....


Ik vermoed trouwens dat de luiers en keukenrol ook meedoen aan dit bedriegersfestival....
Net als de reinigingsdoekjes, billendoekjes en misschien zelfs wel de lolly's (wie merkt dat er eentje minder in zit) en de rijst (wie maalt er om een paar korreltjes minder....

Jammer dat het met brood niet lukken gaat.... een sneetje minder merk je meteen... dan ben je al snel bij het kapje....
En trouwens dan moet je dertien broden snijden voor je één nieuw brood bij elkaar hebt en mis je nog steeds  een kapje of twee....
Maar jammer is het want het brood wordt twee keer zo duur...
Ik zeg: tijd voor het koolhydraten vrij dieet...
Nee, niet koolhydraten arm maar echt vrij....
Of anders.... begin in uw moestuin een graanakkertje....
Zet er zo'n siermolentje in... metsel een leuke buitenoven en ga aan de slag in eigen bakkerij...
Staat leuk in je tuin en je huis is altijd klaar voor de verkoop want brood ruikt minstens zo lekker als appeltaart....
Een brood 2x zo duur als een liter benzine... in wat voor tijd leven we....

Maar goed,....
Ik maak er wel grapjes over... het is natuurlijk schrijnend....
Het valt alleen zo in het niet als ik hoor dat in Oekraïne delen zijn zonder werkend sanitair.... zonder water.... zonder elektriciteit.... en al helemaal zonder koekje want de winkels zijn leeg....

Ik probeer wat minder te kijken...
(Hamstereeeeeeeen)

Nee, niet om mijn kop in het zand te steken... wel om zelfbehoud...
Soms is het gewoon teveel...
En als ik dan toch even dat zeven uur journaal wil zien.... en die vreselijke beelden van zulke verrimpelde, oude, kromme, vooruit schuifelende bejaarden zie, die met of zonder hondje onder de arm,  met of zonder koffers vol geliefde bezittingen of eerste levensonderhoud, over die geïmproviseerde brug, wankelend, bijna ineen stortend die rivier zie oversteken, dan krimpt mijn hart alweer ineen....
Als ik hoor dat een kraamkliniek cq Kinderziekenhuis is gebombardeerd en er talloze baby's, kinderen en vaders, moeders onder het puin liggen dan wordt ik genadeloos woedend....


Dan zet ik de tv maar weer op een andere zender en bedenk me dat het toch wel afschuwelijk moet zijn als je diplomatieke en politiek verantwoorde beslissingen moet nemen...
Ik zou denk ik alleen voor de menselijke kant gaan....
Maar ik weet ook... dat zou helemaal desastreus zijn....

Voor het eerst ben ik blij dat Willem PERSÉ die wedstrijd Barcelona moet zien....
"Tegen Reaal Madrid Wampie... dat is killing"....
Nou...killing zou ik het niet direct willen noemen....
Daar hebben we immers al één gek voor rondlopen...
Maar kijk jij maar.... ik ga heerlijk in bad....!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten