zondag 20 maart 2022

20 maart 2022


Dag van:
 Vierde kleinkind in het rijtje
Mijn lief en oh zo vrolijk meidje
Zo draagt ze elke dag wat hips
Haar beide benen in het gips
Doen ook mee aan die mode
Gekke printjes; blauwe, rode
En vandaag omdat ze verjaart
Haar haren in een krullenstaart
Je moest haar vandaag eens zien...
Wauw.. ze wordt immers al  1️⃣0️⃣

Dus oma's gezellige babbelkous
Nu heb ik alleen maar tieners in the house!!
GEFELICITEERD

Dus was deze oma voor de verandering maar wéér eens vroeg wakker op zondag...
Het lijkt een gewoonte te gaan worden..
Maar goed... Haarlem is een pittig eindje rijden, dus je moet wat...

Even gauw nog wat cadeautjes inpakken..

Gewoon twee hebbedingetjes want madammeke is nu een tiener en wil dus ook geld voor haar verjaardag want dan kan ze zelf uitkiezen...
Nou is die keuze niet moeilijk want ze wil Peach lego...
Alleen die komt pas volgende maand uit....

Ik vertrek met zon in Arnhem... wat nou regen...?
Maar dat had ik beter voor me kunnen houden...
Bij Geldermalsen...hup... de eerste plensbui....
De eerste en de laatste maar dan wel een heeeeeele lange want pas bij Badhoevedorp kan ik mijn ruitenwissers uitzetten...
En dat is maar goed ook want het was precies op tijd om een mega malle manoeuvre, staaltje koersverandering, van een KLM vliegtuig te kunnen spotten....
Wat ben ik blij dat ik niet in dát vliegtuig zat....
Je zou er een Bijlmerramp nachtmerrie aan over houden...


Haarlem in zicht...
Precies op het moment dat de leuke documentaire op radio NPO1 over treinen in Nederland stopt...
Ik heb nooit geweten dat het zo'n strijd was voordat die treinen hun gele kleur kregen...
En dat er over die kleur héél goed nagedacht is....

Ik rij Haarlem binnen en ene Stella Bergsma vertelt over haar documentaire 'sorry voor de tieten'....
Naakte vrouwenlijven worden steeds vaker weggezet als ordinair en smerig.....
Wie zich in bikini op Instagram vertoont, wordt uitgescholden......
En als de bikini afzakt, word je verwijderd......
Waar komt die weerzin vandaan?.....
Wanneer sloeg de liefde voor borsten om in woede en veranderde lust in angst?.....
“Te klein, te groot, te scheef, te bloot: je weet nooit wie je nu weer met je borsten voor het hoofd stoot”, zegt Stella Bergsma.....
De schrijfster, columniste en boven alles vrouw, snapt er niks van: wat hebben onze borsten de mensheid ooit misdaan?....
In de documentaire Sorry voor de Tieten is zij vastbesloten dat uit te zoeken....(bron BM en NPO1 radio).....

Dan sta ik voor de deur en laat de tieten voor wat ze

zijn.... hangend in mijn bh dus....
En hangend of niet... volgens Stella mag ik er trots op zijn....

De jarige zelf doet open...'OMAAAAAAA'...
En of je je dan welkom voelt....
Ze hinkepinkt op haar twee gipsbeentjes voor me uit... kleine vrolijke dappere tienerdame....
Ze is super trots als ze zelf op oma's telefoon via de bankapp haar verjaardagsgeld mag overmaken...
"Maar ik hoef niet je pincode hoor oma"....
Maar het feit dat oma een Pokemon verzamelmap heeft meegenomen is toch biiiiijjjjjna nog mooier dan het geld....
En zorgvuldig stopt ze haar kostbaarste Pokemon kaarten in de hoesjes van de map....
Ze krijgt even later van vrienden van papa en mama een nog veel mooiere verzamelmap... maar in die van oma komen de zeldzaamste kaarten en in die andere haar decks..... zo noemen ze dat in de Pokemonwereld en oma's spreken die taal....


Heel even heb ik dat flashback momentje van mijn eigen zoon die zijn magic kaarten op precies dezelfde manier zorgvuldig sorteerde en in mappen opborg....
Nu als oma herhaalt de geschiedenis zich bij mijn kleindochter.... de volgende generatie....

Het wordt een gezellig feest...
Voor het eerst sinds de coronatijd weer met visite...
Zag ik de laatste keer een huisvriendin met een dikke babybuik.... nu hangt er een prachtig tweejarig krullenbol meisje eenkennig huilend aan haar benen.....
En die huisvriend... jeetje... dertig kilo afgevallen....
En kijk.... die andere vrienden.... grijs geworden in de tussentijd...
Maar tegelijkertijd vraag ik me af "waar zijn die twee jaar gebleven?".....

De hele rit weer terug....

Feyenoord verliest.... Max Verstappen ook....Marioupol Oekraïne eveneens.....
Treurige radio....
Dan liever maar muziek....

"Wampie.... regel jij nog even die man van de catering met zijn offerte?"....
"En morgen heb je studiedag hè ... kan je dan uitslapen... en ik ook?"...
Ik ben duidelijk weer thuis....
Maar al met al was het een heerlijk weekend!!....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten