zondag 27 maart 2022

27 maart 2022


Dag van:
Jij lieve Bikkel
Zo ver weg
En toch nog zo dichtbij
De tranen
Altijd weer vers
Als het hart
Mist
En ik mis je nog zo..... 

Vandaag alweer drie jaar geleden dat we Bikkel lieten inslapen....
Mijn trouwste liefste vriend....
Toch sta je er weer bij stil.... zoals ik zo vaak doe... maar vandaag weer extra...
En al lopen er vier ongelofelijke gelijksoortige doerakken rond..... ze zijn nog geen Bikkel...
Oh ja... Blitz is m'n maatje.... en Borre die van de baas.... Benji is onze baby... en Babs is Babs....
Toch was Bikkel onze eerste liefde.... de oerkracht waar de rest het gevolg van was....
En dus laat ik maar weer een verse traan....

Zomertijd..

Och jongens het zal allemaal zijn nut wel hebben... maar voor mij hoeft het niet....
Om acht uur even wakker worden om te plassen maar dan zien dat het al negen uur is....
Niet leuk dus...
Als me die zomertijd gisteren was ingegaan was ik bijna tegen de avond wakker geworden....
Als die zomertijd ooit ingevoerd is in verband met de oliecrisis in 1977....
Wat moeten we nu dan eigenijk wel niet....?

Ondertussen heeft Willem al wel drie keer gebeld...
Hij heeft gepreekt in Hoogeveen....
Hij staat in de file die ik hem te weken geleden al
 voorspelde omdat er al in de kranten had gestaan dat ze die weg aan het herstellen waren in de weekenden...
Ik gaf hem de alternatieve route nog door.... maar wie niet luisteren wil moet op de blaren op zijn bestuurdersstoel zitten....

Alleen heeft hij nu de pech dat er ook nog een ongeluk gebeurd is, iets eerder op de A1....
Hij belt en hij belt maar...
Alsof ik van hieruit soms die file kan oplossen...
Nou jammer dan... ik ben van vele markten thuis maar toveren zit nog niet in mijn assortiment....
En trouwens Willem, ik ben de tuinstoelen aan het schoonmaken voor jouw verjaardagsvisite die straks komt en er waarschijnlijk eerder is dan jij er zal zijn....
Zet maar een cdeetje op.....

De visite is er inderdaad eerder dan Willem...
Drie uur en een kwartier stond hij in twee files....
En thuis heeft hij meteen zijn twee kleinkinderen om zijn nek hangen...
Dappere opa....

De soep staat te pruttelen op het vuur...

Vanaf vanmorgen al ....
De schenkel was op dus heeft Willem wild weide rund bot meegenomen...
En zoiets wil natuurlijk wel even de tijd hebben om te trekken...
Het ruikt overigens wel heerlijk in huis...
Ik kan nooit kiezen tussen appeltaartgeur of groentensoepgeur..... het is beide lekker....

Op de vlonder wordt heel wat af gekletst over het innerlijk kind in ons....
Haak patronen worden uitgewisseld....
Het is een gezellige boel en Willem geniet...
Maar 's avonds liggen we allebei munt op onze stoelen....
En dan ben ik zomaar ineens blij met zomertijd...
Ik mag nu al naar bed.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten