dinsdag 11 oktober 2022

11 oktober 2022


Dag van:
En van je hopsasa falderalderiere falderaldera .....buikgriep golf bij de kleuters....
Niet alleen in mijn groep maar ook in de anderen....
Overgeven, diarree...het zit die ouders nu niet mee.....
Vijf zieken bij mij, inclusief mijn assistente...
Ga ik dit alleen redden....????
Vast wel ...!!!
Maar nee hoor....dat hoeft helemaal niet....
In een andere klas ook zoveel zieken en maar een paar kinderen over, alleen wel de wereld aan personeel in die speciale groep aanwezig....
Twee volwassenen op één leerling is een beetje overdreven dus komt één assistente van daar gezellig bij mij....
En gezellig wordt het....

Een leerling die anders altijd bijzonder terughoudend is, de kast uit de boom kijkt, is direct in opperste vervoering van deze invalster....
Hij is niet bij haar weg te slaan....
En als ik hem hoor zeggen "jij bent zo liefleuklief"....ligt er al een plasje smeltwater onder mijn kruk....
En nee, van zulke dingen word ik niet jaloers maar ik geniet ervan....
Er kwamen immers speciaal twee oud leerlingen vandaag even langs in de klas omdat ze jarig waren en hun oude juf ze toch heus even moest feliciteren....
Zelfs mama kwam even mee....
Wat natuurlijk beloond werd met een jolige spreuk op de kaarten, de naam van de jarigen in sierletters en twee super gave stickers....

Het werd een enorm relaxt dagje met maar zes leerlingen...

Er was tijd voor alles...geen gemopper....geen gezeur.....geen gehaast....alles op z'n tijd....en tijd voor iedereen....
We tekenden spinnenpoten met een web eromheen (ronde vormen voor het voorbereidend schrijven).....we verfden spinnenwebben over schilderstape heen...
En als je dan het tape weghaalde had je een prachtig web....
"Wij hebben getoverd hè juf?"....
Nou daar leek het wel op ja....
We speelden uren samen met de kinderen in de poppenhoek, tot mijn zogenaamde beltegoed ver over de schreef ging en de oren warm waren door het zogenaamd mobiel bellen.....en onze buiken vol zaten van de veel teveel gegeten zogenaamde ijsjes, pannenkoeken, frietjes en eieren.....
We hadden een te gekke muziek drama les door de vakdocent en mij dit keer samen gegeven....
Maar helemaal te gek waren die gekke verkleedde juffen op het plein omdat ze foto's maakten voor hun verjaardagskalender op de juffen wc....


Ja en veel dingen tussendoor...
Therapeuten met vragen....een nieuwe leerling die ik krijg...alweer een meisje....een urentabel die ingevuld moest worden....overleg met de bso.....het telefoontje naar de mama van de Syrische nieuwe leerling....
Een afspraak met de psycholoog van één van de leerlingen...een aanvraag die verstuurd moest worden....
Met andere woorden deze juf was weer zo heerlijk druk in de stille klas dat ze niet eens door had dat het al half zes was....

Als de wiedeweerga naar huis....

Die plek waar een hongerig manspersoon zit te wachten uiteraard....
En langer wachten moet hij ook nog want aardappeltjes en witlof zijn maar niet zo gaar....

Dan komen we op het onzalige idee om de schuur een beetje leeg te halen...
Zaterdag is er Bazaar in de kerk, Willem is spreekstalmeester en er moeten veel spullen in de verkoop en liefst ook prijsjes voor de verloting....

En wie opruimt die vindt wat....

Een compleet nieuwe serviesset voor 12 personen....nooit gebruikt....
Is dat een prijs of niet.....!!
En al die schalen, bakvormen die ik dubbel of driedubbel heb kunnen ook weg....
Och en die koekjesvormpjes zo goed als nieuw....weg ermee....
Boeken uitzoeken, bollen wol, een camping verwarming, twee warmwater kruiken, oude jassen en fleece vesten....het kan allemaal weg....
We zoeken, vinden en laden in tot de auto van Willem nokkie vol zit....

Nu als de donder douchen....
Het is alweer veel te laat.....
Maar eerlijk is eerlijk, het was weer een heerlijke dag....
Kijk....en die beelden die ik vandaag in de klas op mijn netvlies kreeg, die had ik gister op het congres wel willen zien.....
Wat zou het publiek meegenoten hebben....bekroond met een staande ovatie....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten