vrijdag 7 oktober 2022

7 oktober 2022


Dag van:
Vandaag ontdekte ik eigenlijk iets bijzonders....
Mijn lieve collega die door die klote 'k' ziekte nu voor altijd thuis zit...voor wie we de Alp opliepen, heeft onlangs haar beste vriendin, haar soulmate verloren aan een hersentumor....
Ik volgde hun vriendschapsafscheidsweg op een afstandje...
Hoe mooi ze samen een boom plantte waar ze dan, als eenmaal haar vriendin er niet meer was, onder kon gaan zitten mijmeren...
En nog zoveel meer mooie dingen...de vriendschapstattoo....infinity....
Ik merk nu aan haar dat ze haar vriendin vreselijk mist...
En hoe kan dat ook anders....
Je vriendin kwijtraken is bijna zoiets als jezelf kwijtraken....in ieder geval voor een heel groot deel....
Vanavond pols ik even hoe het met haar gaat...
En dan krijg ik het volgende antwoord:....
"Ik weet niet of het goed is maar daar kom ik nog wel achter"....
"Ik praat tegen veertjes, , regenbogen, de maan, vlinders , alsof ik voel dat zij het is".....
En och wat raakt dat me....
Eventjes weet ik niet wat ik antwoorden moet en laat de woorden tot me doordringen....
Tuurlijk denk ik ook wel eens, als ik een vlinder zie, dat is mam, dat is pap, dat is Ben of Ruud of Jaap of...........
Tuurlijk praat ik ook wel eens met mijn hoofd naar de lucht gericht....
En als ik er zo even over nadenk heb ik ineens een gedachte....

Bij leven zoek ik mijn vrienden THUIS

op....ik app of bel via mijn MOBIEL in de GROEPSAPP...... Ik spreek af op een PLEK....
Maar als iemand er niet meer fysiek is dan is hij of zij er ineens OVERAL.....
Ik hoef niet af te spreken, ergens heen om hem of haar te ontmoeten.....
Ik kan er altijd bij....
En hij of zij is er ook altijd....

Wat een heerlijke vrijdag gedachte....
Je bent niet raar of gek of vreemd....
Je hoeft niet te denken of het goed is...
Het is gewoon altijd goed....
En ik word blij van die gedachte....
Heel warm blij....

Warm is het sowieso vandaag wel....
Het zonnetje brandt...
Willem voelt dat de zon wat met hem doet zegt hij...
Hij voelt zich wat fitter.....
(Dat is even later wel weer anders)....
Maar het klopt wel....elke zonnestraal die mijn huid vangt geeft ook mij meer energie....
Heerlijk.....
Bij mensen werkt dat dan zo hè.... want de honden liggen weer lui te liggen en hebben zelfs geen zin om op te staan om zich te laten borstelen om al het overtollig haar weg te laten halen...


Later op de middag vul ik mijn lesvoorbereidings yurl.....
En bereid ik me voor op weer een hello fresh maaltijd...
Ik wilde nog even op de koffie bij mij dochter maar haar drukke bestaan laat het helaas niet toe....
Andere keer maar weer....

Willem is de honden uitlaten...
De bel gaat....
Ik zwiep de deur open en loop direct weer terug....
Zeker zijn sleutels binnen laten liggen...
Dus ik roep terwijl ik wegloop met een verdraaid stemmetje ...."ja Willem dat je door de long Covid vermoeidheidsklachten hebt tot daar aan toe maar vergeetachtigheid begint op dementie te lijken".....
Oeps.....
Niet Willem.....
Een man met een collectebus....
En hoe je je dan in duizend bochten wringt om je te verontschuldigen hè.....

Twee wassen draaide ik ook nog vandaag...
En in het kader de bezuinigingen hang ik de wasjes heerlijk buiten....
Het kan nog in oktober....
Niet nadenken over hoe dat dan kan want dan word je er weer treurig van.... maar gewoon doen....
En de eerste was is al droog voor de avond valt...
Ik slaap in een bed met schone lakens....

Oh ja...en langzamerhand begin ik toch

een Hello Fresh fan te worden hoor....
Wat ideaal zo alles vers in één pakket...
En wat lekker....!!!!
En nee, ik heb geen aandelen van hello fresh maar ik gun dit iedereen eigenlijk wel....
Jammer dat we volgend week zoveel niet thuis zijn....
Maar voor de week voor de herfstvakantie heb ik toch alweer mooi drie maaltijden besteld...!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten