zaterdag 15 oktober 2022

15 oktober 2022


Dag van: 
Vanmorgen heb ik het er met een vriendin over...
Dat baalgevoel dat je zo super graag leuke dingen wil doen op je vrije dagen maar dat je die dagen eigenlijk juist heel hard nodig hebt om fysiek bij te komen...
Iets met pas op de plaats dus en uitrusten...
Dat houdt dan dus wel in dat je al die leuke dingen uit je leven gaat schrappen...
En ja, natuurlijk is mijn werk heerlijk en leuk en wil ik het nog niet missen maar.....het slokt je toch wel op....en je hebt je weekenden hard nodig om weer bij te tanken...
En ja, natuurlijk krijg ik weer energie van leuke dingen....in mijn hoofd wel ja...maar fysiek sloopt het je wel.....
Dat is dus een te dragen kruis als je ouder wordt....
Vroeger haalde je nachten door....was gekker nog niet gek genoeg....
Nu trek je dat niet meer....

Gisteren breibeurs en etentje....

Vandaag de Bazaar....én.....tussendoor even je werk voorbereiden en een PowerPoint voor Willem z'n dienst maken....
Morgen dan de verjaardag van zijn kleinzoon die niet naast de deur woont en zijn dochter hier te logeren....
Dat truitje voor de baby in Griekenland afmaken gaat zéker niet meer lukken....
En daar baal ik van....

Was het niet gezellig dan vandaag....???
Oh my....ik heb genoten....
Eerst lekker op de koffie bij een vriendin die mee ging naar de bazaar....
En wat hebben we heerlijk gelachen om anekdotes van onze eigenwijze katten...
Ook Marleen heeft er twee....
En Marleen heeft de wereld aan spullen en speeltjes voor die twee in huis....jaloersmakend gewoon....
Maar meen je nou dat die twee daar gebruik van maken....????
Nou echt niet....het blijven katten hè...
En zo hebben de onze ook weer hun ster allures en eigenzinnigheden....
Samen even klagen over de lichamelijke gesteldheid...
Zij ooit buiten haar schuld om een ernstig ongeluk gehad dankzij een automobilist zonder rijbewijs en zonder woon of verblijfplaats.....en nu nog de gevolgen daarvan dragend....
Ikzelf ooit een TIA gehad en de Alp d Huez eens opgelopen....het is me gelukt....maar daarbij ook wel alle grenzen van conditionele toelaatbaarheid overschreden dus van beide nu eveneens de gevolgen daarvan dragend...
En dan samen gniffelend gezellige uitjes bedenken maar dan wel met om de 300 meter een terrasje voor een kop koffie....al dan niet met appeltaart....
Laat die fittere oudjes maar lopen....wij komen vanzelf wel ...
Dan nog even de overwegingen van wanneer wel of juist niet je in te schrijven voor een bejaardentehuis.....
En waar dat bejaarden appartementje dan wel moet komen te staan....


Enfin, het koffiezetapparaat weigert tijdelijk dienst, het wordt dus tijd om de bazaar op te zoeken en daar een kop koffie te nuttigen....
Op naar de Samen Op Weg kapel van de Protestantse gemeente in Duiven....
Bazaar waarbij het geld ten goede komt van Stichting Leergeld de Liemers en de kerk zelf....

Stichting Leergeld heeft als doel te voorkomen dat kinderen in een sociaal isolement raken als ze niet kunnen deelnemen aan gezamenlijke activiteiten..... 
Met name voor kinderen van ouders die weinig tot geen financiële middelen hebben.....
Leergeld vindt dat alle kinderen mogen meedoen.
De stichting richt zich op alle schoolgaande kinderen van 4 tot 18 jaar.... Leergeld vindt dat alle kinderen moeten kunnen deelnemen aan activiteiten als sport, cultuur, zwemles......
Zelfs een fiets en een laptop voor school mogen niet ontbreken......
Stichting Leergeld de Liemers is onderdeel van de Vereniging van Stichtingen LeergeldNederland......
Voor mij natuurlijk een doel waar ik me graag voor inzet....

De kerk daar is altijd wel iets aan

onderhoud te doen....
Maar ook de digitale schermen zijn aan vervanging toe....
En daarbij.... eerlijk is eerlijk....is dit de gezelligste kerk die ik ooit binnenkwam...
Vooral ook omdat het nog veel meer een maatschappelijk hart heeft dan een, koste wat het kost, evangelie verkondigend hart....
Deze kerk staat met beide benen op de grond en heeft dondersgoed door waar de problemen en zorgen liggen....en reiken een ieder de hand....

Nou ja....en niet toevallig is Willem vandaag natuurlijk de spreekstalmeester van het rad van fortuin en de verloting.....
Dat willen we niet missen....

Het is me toch druk in de kerk....
Allemensen en wat staan er veel spullen voor de verkoop....
Dit had ik niet verwacht....
Één en al gezellige sfeer en vrolijkheid terwijl het buiten met bakken uit de lucht komt vallen en de regen behoorlijk hard tikt op de glazen dakkapel in de gemeenschapsruimte....
Een ruimte die overigens ook vol zit met gezellig kletsende en koffie leutende mensen die ook nog eens vol spanning, met de loten voor zich op tafel, zitten te wachten tot het rad weer gaat draaien....


Eerst maar eens een rondje spulletjes...
En ik tik zowaar een scootertje voor op het kleuterplein op de kop...
Ook Marleen vindt spulletjes van haar gading....
Mijn jassen zie ik bij de kleding al niet meer hangen....die waren in trek hoor ik al....
En ook van Willems overhemden hangen er nog maar een paar....
Mijn koekjes vormpjes....weg....
Mijn cake blikken....ook weg....
En van het complete servies staat alleen de doos er nog maar....

Aan de koffie en zelfgebakken cake nu maar ...
En natuuuuuuuuuurlijk lootjes kopen....
Praatje hier, praatje daar....nog een praatje....
Het rad draait....
Hoor ik daar mijn nummer...?
Jazeker....
Een bioscoopbon met cola, popcorn en M&M's....
Die laatste dingen mag mijn buurvrouw hebben...de bonnen steek ik in mijn zak....
Hè jammer....de fietstassen had ik Marleen zo gegund....maar nee....ander nummertje....
Hoor ik daar alweer mijn nummer....?
Jazeker....
Een sporttas met inhoud.....?
Nouuuuuuuuuuuu wat denk je zelf....?
Nee, draai die maar door....maak daar een ander maar blij mee.....
Buurman aan het tafeltje naast ons dus....
En Tammo draait maar....
En Willem praat maar.....

En dan begint de talenten veiling....

Bieden op een aquarel schilders workshop, herfst stuk, workshop fotografie, kettingen maken, Willem die een thuis concertje komt geven met zijn fluiten en bedenk het maar of je kan bieden....
"Jij moet op de borrelplank bieden hoor" fluistert Willem me in....
Maar ja die willen wel meer mensen....
Allemensen 32 euro voor een borrelplank..."en die is voor mijn liefhebbende vrouw"....hoor ik Willem roepen....
"Bij een goed restaurant 19 euro" sist Marleen ff nuchter in mijn oor
Dan de arretjescake.....
Niemand biedt...en dat vind ik sneu want de vrouw die het aanbied is juist zo'n lief mens....
Dan ik maar weer....
En hoppa ...9 euro voor de arretjes cake....
De cake wordt duur betaald zullen we maar zeggen....
Maar het is voor een goed doel....

Willem begint weer met de lootjes en het

rad....
Hoor ik daar ons nummer....?
Jazeker.....
De grote herfstaster plant met een snackbar bon (in Duiven in te wisselen Marleen!!)  is voor Marleen.....

Nu is mijn portemonnee toch echt leeg ..
De laatste ronde met de fiets als hoofdprijs moeten ze maar zonder ons doen...
Ik ga de kippenpoten voor Willem alvast bakken....
Marleen en ik kijken terug op een gezellig burgerlijk ouderwets bazarrend zaterdagmiddagje....
'Toen was geluk heel gewoon'.....
Alles beter dan binnen de grijze luchten buiten door je ramen bekijken toch?....

Maar ik ben nu wel redelijk geradbraakt....
Twee vrije dagen gevuld met dingen doen en vroeg opgestaan....
Thuiskomen en me toch maar aan die PowerPoint zetten ...
De kippenpoten de airfryer in ....
Willem die doodmoe thuiskomt....en toch nog even vraagt of ik de wekker op half zeven in de ochtend wil zetten omdat hij morgen eerst preken moet voor hij naar zijn kleinzoon gaat....

Van Coevorden naar de Moer (Brabant) en dan weer naar huis ...
En ik werkvoorbereiding en naar de Moer....
Samen op tijd thuis voor dochter nummer 5 want die eet ook mee....
Hadden we het over weekend???.....
Over energie opdoen voor een komende werkweek???....

En toch heb ik twee gezellige dagen achter de rug...oh zo...
Laat ik daar vooral maar op terugkijken.....dan voel je dat lijf vanzelf weer wat minder....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten