vrijdag 14 oktober 2022

14 oktober 2022


Dag van:
En dan nu maar eens tijd voor een beetje ontspanning...
Alhoewel, ritje Zwolle in hevige herfstweer is ook even inspannend opletten natuurlijk....
Ik heb echter gezellig gezelschap en er valt heel wat te kletsen, bij te praten, over en weer te vertellen, uit te wisselen....
Het ritje is om voor je het weet....
Dan nog een klein stukje Zwolle in en ja hoor....de IJsselhallen....

Vandaag eerste dag Nederlandse

Breidagen.....
En hoe troosteloos het er buiten uit mag zien, zo kleurig en fleurig is het binnen....
Ook veel herfst kleuren maar.....de herfst  kent immers niet alleen de kleur van troosteloos grijs van wolken, lucht en regen maar ook de mooie kleuren geel, rood, bruin, groen.....

Eerst banjeren we stuurloos rond....
Een rondje je vergapen zeg maar....
Dan komt de fase van voelen...
We gruwelen met kippenvel op de armen als we bollen stugge prikwol tegenkomen en aanraken....
We smelten bij de zachte wolletjes met lieve en oh zo mooie kleuren...
Eerst is alles mooi maar dan komt de selectie....
En zelfs dan is er nog niet eens van een echte selectie te spreken.....
Met zoiets van 'doe dat maar want ik weet het nu ook niet meer'.....

Maar mooie wolletjes heb ik wel....
Je probeert je hoofd weer helder te krijgen middels cappuccino en een saucijzenbroodje, maar ook dat biedt weinig perspectief.....
Je probeert nog te luisteren naar nuchtere woorden van je vriendin 'joh dan heb je 8 bollen nodig en ben je wel 100 euro kwijt, dat is toch bespoten '....
En gelukkig heeft dat impact ook want natuurlijk ga ik niet zo achterlijk veel geld uitgeven.....
Zoveel geld geef ik niet eens aan gewone kleren uit....en dan nu wol voor zoveel geld om dan vervolgens de trui ook nog eenszelf te moeten breien ook....????
Nee echt niet!!!!....

Er zijn trouwens mensen die we het wel zien doen....
Het is enorm druk in deze twee zalen van de IJsselhallen....
Het stikt er van de mensen in zelf gebreide of gehaakte creaties....
Van vesten, jassen, sokken, rokken, truien tot

haarbanden, sjaals of alpinopetjes....
Sommige heel prachtig maar sommige ook waarvan we gekneusde ellebogen overhielden van het elkaar aanstoten 'heb je dat gezien?!'.....

De ene stand is nog leuker dan de ander aangekleed...
Eentje heeft zelfs een hulphond tussen de wol liggen...
En niet zomaar eentje, maar eentje die de emoties van het baasje helpt reguleren....
Bij andere stands hangen de mooiste zelfgemaakte creaties....sommigen met steken die je nog nooit gezien hebt....
"Hoe heet die steek?" vraagt mijn breivriendin...
Ik geef aan het niet te weten maar haal mijn mobiel met Google zoekfunctie via foto's tevoorschijn.....

Maak een foto en Google vindt het....in dit geval even niet....
Dan komen we bij een boekenstand....
Marike vindt een prachtig.....wat zeg ik....een fantastisch mooi boek....
Maar........
Het is in het Noors.....
Geen probleem zeg ik en haal mijn mobiel met Google zoekfunctie weer te voorschijn....
Maak een foto van de tekst en klik op 'vertaal '.....
Ja hoor....en daar staat het ineens in het Nederlands....
Nou hadden we al heel wat leuke ontmoetingen en ontmoetinkjes met hobbygenoten....
Maar dit vertaal idee is toch wel wat voor meerdere gegadigden en dus leg ik geduldig aan omstanders uit hoe het werkt....
Ik denk dat de dame met de boeken in vreemde talen vandaag goede zaken heeft gedaan....

Die ontmoetinkjes zijn écht leuk....

Zo praat Marike met iemand uit Groningen en ik weer iemand die brei podcasts luistert en de linkjes met mij wel wil delen....
We vragen van alles over de hulphond maar spreken ook mensen die wol mengen of verven....

En dan is het welletjes....
Met de kleuren op het netvlies, het boek en de strengen gekleurde wol in de tassen wagen we ons weer het grijze in....
Ik heb immers straks ook nog een etentje met onze kliek....


Willem tref ik thuis met oog migraine aan....
Ik doe dus zelf maar de boodschappen en staal de auto naar weer in richting Jumbo....
Als ik thuiskom voelt hij zich beter en rijden we, toch maar met mijn auto, naar onze vrienden....
Daar staat ons een overheerlijke Shepherd Pie schotel te wachten....
Het is niet HelloFresh maar HelloMieke vanavond....
Wow wat smakelijk is dit....
En de wijn vloeit rijkelijk....mijn bitterlemon ook....ik moet immers nog rijden....
De gesprekken vliegen over tafel....
We hebben het over muziek en politiek... Luisteren naar het lied van de cowboy jippie-ai-jee hij lust geen aardappelpuree....
Het gaat over walnoten kraken en Madame Jeanettes plukken....
Over het oude Knarrenhof ofwel

bejaardentehuis in aanbouw....
Over de tuin....teveel aan kalium in je lijf..... dat je beter haring dan tomaat kan eten en.....nou ja... zo'n avond dus.....

En dan is zo'n dag alweer voorbij....
Morgen is er Bazaar in de kerk...
Ook weer een drukke dag....
Zondag de verjaardag van Willems kleinzoon.....
En ergens zal ik dan nog wat schoolwerk tussendoor moeten doen....
Het zal allemaal vast wel goedkomen.....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten