zaterdag 22 oktober 2022

22 oktober 2022


Dag van:
 Heb ik vannacht toch heerlijk een film liggen kijken......
Daar had nou eens een vakantie gevoel van...
En voor wie van Franse knusse kneuterigheid houdt, de film heet 'dialoque avec mon jardinier'.....ofwel vertaald 'dialoog met mijn tuinman'....
Het betreft twee mannen die ooit eens bij elkaar in de klas zaten en veel kattenkwaad uitgehaalde....
De een is kunstschilder geworden, de ander werkte bij het spoor en is nu tuinman...
Ze ontmoetten elkaar als de tuinman bij de kunstschilder solliciteert....
Hun leven zijn uitersten van elkaar en hoeveel je dan van elkaar leren kan, daar gaat de rest van dit juweeltje van een B film over.....
Oh ja.... zakdoekjes aanbevolen.....

Monter sta ik dus op...

Ja oké, het werd een latertje maar daar merkte ik vanmorgen niks meer van...
Eerst eens heerlijk douchen.... Willem slaapt notabene nog....
Ach en laat ik ook maar eens een was draaien....
Meestal doe ik dat niet elke week maar nu met dat beddengoed dat ik van de week heb afgehaald, zit ineens je wasmand vol....

Als ik van de trap af wandel voor mijn eerste kop koffie, sta ik even halverwege stil....
Wat is buiten alles mooi....
Het lijkt wel of in één nacht de wereld nog meer kleur gekregen heeft....
De bomen in tinten geel, oranje, rood, bruin...
Het groen wordt steeds minder...
En niks dof en dor hoor....zo met die zonnestraal erop glanst het meer dan ooit tevoren....
Toch jammer dat het dan ook weer opvalt dat je je ramen nodig moet wassen en zemen......


Ik loop de trap verder af naar beneden...
"Wauw, wat zie je er leuk uit" zegt Willem die inmiddels beneden is...
Ik kijk naar mijn oude weekendkloffie....
En oud zwart flodderjurkje met een rode trui erover...
Zwarte panty en rode laarsjes uit het jaar '0....
Ik kijk dus verbaasd...
"Ja, ik hou daarvan als iemand zwart met rood draagt....dat straalt wat uit"...
En wat dat dan is kan hij natuurlijk weer niet uitleggen want dat is een gevoel....

Zo idioot hè....dat alle dagen 24 uur hebben.....maar dat je dagen hebt waarin veel dingen teveel zijn en je ze niet af krijgt....terwijl in zo'n zelfde dag van 24 uur ineens alles kan en je nog tijd over hebt ook....

Zo doe ik dus vandaag een was, hang die

nog op ook.....geniet van de kleuren buiten....geniet van de beesten om ons heen.....drink koffie, en nog een bak, en nog een....
Heb met Willem hele verhalen en discussies.....
En zo slenter ik even later uren over het winkelcentrum....winkel in, winkel uit....
Ik kick op de midsummer sales en sla voor heel weinig, heel veel op de kop....
Twee maten kleiner dan voorheen ook nog eens....
Ik maak vandaag setjes...dit is met dat te combineren en met dat ook....en zus is met zo te combineren...oh en thuis heb ik dat grijze vest en dat past er ook bij....
Ik vind die nieuwe mode kleur cognac overigens helemaal super....!


Kom ik thuis, na ook nog eens de boodschappen gedaan te hebben.... pak ik de onderdelen van het in elkaar te zetten vestje weer op....
Wat denk je.....
Ik kook, eet, bak een appeltaart én krijg dat vestje af met zelfs de knopen eraan....

En dan is het tijd voor de buren....
Maar natuurlijk staat daar het Duitse Schlagerfestival op....

Willem en ik vragen nog beleefd of 'Mathijs gaat door' op mag...
En zie aan... Ze genieten zomaar van het muziek geweld dat daar plaats vindt....
Het bier en de speciale advocaat, de Turkse tapenades, en al die andere hapjes, smaken heerlijk...
Buurvrouw weet ons weer te verwennen...
Maar evenzogoed genieten ze gelukkig ook van mijn zelfgebakken appeltaart...
Hij is ook wel bijzonder goed gelukt dit keer....


Jammer dat we het niet later kunnen maken...
Willem moet morgen immers preken en ik heb technische kerkdienst....dus zit morgen achter de knoppen van de kerk...
Toch wel een nadeeltje van een dominee hoor....

Als ik ik naar boven ga hoor ik Willem de preek oefenen....
Ik was het vestje nog even....en ik had vast nog ik weet niet hoeveel meer kunnen doen want zo'n dag is het immers...

Maar ik ben verstandig en duik onder de dekens...
Morgen weer vroeg dag...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten