dinsdag 18 oktober 2022

18 oktober 2022


Dag van:
 Het voordeel van ouwe vrouw zijn is dat je zo nu en dan een dagje extra vrij bent....
Los van de verkregen wijsheid door levenservaring is dat ook zo'n beetje het enige voordeel hoor.....

Als je echtgenoot dan ook nog eens veel afspraken heeft op zo'n dag, dan zou je het bijna een feestdag kunnen noemen....
Ooooh, ik heb een heerlijke man hoor....
En een geweldig leuk huwelijksleven...maar ook ook eens de baas te kunnen zijn over bijvoorbeeld; je eigen invulling van tijd, de afstandsbediening van de tv.....maar ook kunnen; ongegeneerd meezingen met liedjes op de radio, gewoon naar buiten of boven kunnen lopen zonder "waar ga je heen?" en zo....dat is toch wel eens een zegen hoor....

Mijn hart gaat uit vandaag naar het niet te

vermijden nieuws over Hede, het meervoudig gehandicapt niet sprekend meisje en Sanne, haar oppas die verdwenen zijn....
Overal kom je de oproep tegen...
Tv, radio, borden aan de weg, sociale media etc....
En tuurlijk ben je altijd begaan als je zulk nieuws hoort maar nu betreft het een kind uit mijn doelgroep op het werk....weerloos....hulpbehoevend... zorgbehoevend....

Ik kan het vandaag niet opbrengen om iets aan mijn werk te doen...
Ik wil dat vestje af hebben voor ik naar Griekenland ga...
Ik brei me dus een kramp en krijg vandaag zomaar twee mouwtjes klaar....
Nu alleen nog een cappuchon....
Race om de klok....


Dan toch ook maar eventjes de puntjes op reis i......
Tickets en hotel apart geboekt, geen zogenaamde pakketreis dus, maar zo'n laatste echte vakantieweek voor zo'n (schier) eiland zijn  dingen als transfers niet meer geregeld....
Nou kun je taxi's gelukkig te kust en te keur regelen via bijvoorbeeld de vliegmaatschappij of je hotel boekingswebsite.....
Even zoeken dus maar....
Vorige keer goede ervaring met de  boekingswebsite en ik zie dat het ook redelijk betaalbaar is.....
Taxi is dus geboekt...
Nu de twijfel over voldoende koffer ruimte uit de weg helpen...
Waarom die spanning voor het laatst bewaren om er dan misschien achter te komen dat er meer bagage blijkt te zijn dan je van te voren dacht....
Ik boek dus maar een koffer van tien kilo ruim bagage bij....
Kunnen we ook nog leuke dingen uit Nederland voor onze vrienden meenemen....ja toch....?!
En......weg spanning....
Had ik dat nou maar eerder gedaan....

Ja hoor....daar ga ik weer...

Hello Fresh verhalen....
Kijk nou toch eens wat een wereld aan verse groente en heerlijke recepten in de doos....
Willem mag vandaag uit de drie bestelde gerechten kiezen........

Bulgur met kip shoarma wil hij....
Tomaat in kleine blokjes snijden,,, paprika ook....
Dan de sperziebonen...
Het lijkt wel een eeuw geleden dat ik boontjes van het steeltje ontdeed...
Ik haal immers altijd gesneden diepvries bonen....of die kant en klaar gesneden waren....
Bulgur in de groentebouillon, knoflook persen, shoarma bakken, joghurt saus maken....
Willem staat te popelen....of is het toch kwijlen....?
En écht....zou er bij Hello Fresh ook wel eens een smerig recept zitten.....?
Dit smaakt namelijk ook weer hemels....

En nu gewoon lekker voor de tv.... Willem

is immers naar de koor repetitie.....
'Opsporing verzocht'....je wordt er niet vrolijk van maar misschien kan je ooit iemand ermee van dienst zijn....
Hoe lang bestaat dat programma al wel niet...?
De eerste aflevering van het programma wordt uitgezonden op 14 oktober 1975 en gaat dan om de verdwijning van Marjo Winkens uit Maastricht tijdens de kermis van Sittard.....
Het wordt uitgezonden wanneer het écht nodig is....
De presentator ondervraagt op locatie vrienden en getuigen en er wordt een reconstructie gemaakt met paspoppen dan nog.....
Ondanks heropening van de zaak in 2005, wordt deze zaak helaas nooit opgelost.

Vanaf 1982 wordt het programma op reguliere basis uitgezonden, waarbij de presentatie plaatsvindt deels vanuit de studio en deels vanaf de plaats van het misdrijf....

Een leuk weetje is dat Opsporing verzocht

al veel eerder op de radio was....
'Op den 13den November 1925 werd door den Commissaris van Politie te Hilversum de opsporing verzocht van een zeer kostbaren, weggeloopen hond.....
Vanuit Amsterdam volgde al spoedig op het radiobericht de mededeeling dat de hond aldaar werd bewaard.'

Zooooo jammer dat er nou niet bij staat wat die hond dan zo kostbaar maakte....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten