maandag 24 oktober 2022

24 oktober 2022


Dag van:
De dag voor vertrek...
Maar weet je...ik heb de tijd aan mezelf en doe rustig aan....
Willem is vandaag, uitgenodigd door zijn dochter en kleinkinderen, voor een dagje Efteling....
En het huis komt heus wel schoon voor vertrek zonder hem....

Nou en of het dat komt....
Zodra ik beneden ben verander ik in een of andere witte tornado....
En allereerst wil en zal en moet ik die onderste grote keukenlade uitmesten...
De la waar de muizen het op gemunt hebben....
Die beestjes hebben al wat leed aangericht in die la...
En elke keer als ik het weer schoon en opgeruimd had, en dacht dat er nu toch echt niks meer in kon liggen wat muizen lusten, was er toch weer wat wat ze uitprobeerden....
Typisch voorbeeld van een muizenmoeder die haar kroost zegt "eerst proberen en proeven en dan pas nee lust ik niet zeggen"....
Zelfs het aluminium folie is aangevreten....
Het is echt vies allemaal en ik ontsmet pardoes de bovenste la voor de zekerheid ook maar....

En als ik toch bezig ben zal ik ook de

koelkast maar flink boenen en eens uitzoeken wat er weg kan....
En dat is nogal wat....
Willem is hier de man van de zoetigheid...
Hij mag graag chocopasta, speculoos of jam op zijn boterham smeren....
Regelmatig kijk ik even of de potten al bijna op zijn, Willem is namelijk geen bescheiden smeerder....
Zit er dan nog zo'n één a twee centimeter in zo'n potje dan haal ik alvast een nieuwe....
Maar dan hebben we daar een Willem....
Ha, denkt de man, fijn een nieuwe pot....
Denk maar niet dat hij eerst de bijna lege pot jam zal opmaken....nee, nee....
En zo vis ik dus drie bijna lege potten jam uit de koelkast en staat er nog een half volle....
Ik neem me voor pas een nieuwe te kopen als deze echt leeg is en bij de krat weg te gooien glaswerk staat....


Dan is de eettafel aan de beurt...
Geen idee waarom we dat eettafel noemen want we eten er nooit aan...
Dat kan ook helemaal niet want zoals de tafel er nu bijstaat is het meer een 'kan ik het niet kwijt leg het dan daar maar op tafel' tafel....
Kranten, velletjes papier met half  afgemaakte preken, post.....met (en daar heb ik zo'n hekel aan he)....open gescheurde enveloppen erbij....de airfryer, tijdschriften, pennen, en lader....
Ik sorteer, ik stapel, ik gooi weg....de tafel is weer zichtbaar...
En zou je dat willen, dan zou je er zelfs aan kunnen eten nu ...

Buffetkast....stof, stof, stof....
Waar ik ook kijk stof....
En weggestopte zakjes soep en saus want die konden we niet in de onderste voorraadla van de keuken kwijt omdat de muizen dat opeten...
Weg ermee....ik haal wel nieuwe....want ook hier zit een muizenluchtje aan BAH!!!....

Soppen.....deuren, kozijnen, vensterbanken, kasten, tafeltjes, beeldjes, toetsenbord...noem het maar of er gaat een sopje overheen...
En dan kom ik om half zes nog op het onzalige idee om de ramen te gaan wassen....
Állemaal.....
Behalve dan de buitenkant want dat heeft hem zijn in de regen....

Gelukkig had ik Willem nog snel geappt

dat hij twee broodjes kebab moest halen.... één kip kebab, één gewone....
En vertel mij nou eens....is dit een onduidelijke boodschap of snappen jullie wel wat ik schrijf?.....
Willem komt dus thuis met zijn broodje kip kebab en een zielig bakje shoarma zonder iets....
Ik kijk hem aan of dit een grapje is....
Hij voelt hem al hangen....
"Is het niet goed soms?"....
Euh nou....ik dacht dat je kebab zou halen....en dit is shoarma....
En dan wordt hij me toch geïrriteerd...
"Dan moet je maar duidelijk doorgeven wat je wil"....
??????.(grote ogen).....
Ik wilde graag kebab Willem...twee broodjes,......kip voor jou en een gewone voor mij....
"Ja nou ik snap dat niet hoor, ik weet niet hoe ik dat moet vragen"....
Oké.... prima....dat ik eigenlijk een groot kind in huis heb in plaats van een echtgenoot, dat wist ik....maar dit slaat toch wel alles....
En eigenlijk maakt me dat goed kriegel.....
Vandaag leefde ik op 1 kop koffie en gunde mezelf niet de tijd om te eten....omdat ik gewoon knoepers hard heb lopen huishouden....
En dan komt er zo'n armzalig bakje vleesreepjes voor je neus....
Willem kijkt naar zijn rijkelijk gevulde broodjes kebab met feta, tomaat, komkommer, salade etc.....
En kijkt dan naar mijn twintig bij tien armzalige aluminium bakje met 'niks'....
"Ja wel lullig ja...ik ga straks nog wel wat lekkers halen als ik de honden weg ga brengen"....


En dat doet hij ook...
Heerlijke peren en mijn lievelings drankje, een gember shot....
Maar tjonge jongen...het is me er wel een dit heerschap....

En dan nu toch maar eens serieus aan de reis gaan denken....
De koffers moeten gepakt...
En in elk van de koffers mag niet meer dan tien kilo....
Niet vergeten....in de koffer die als ruimbagage vermeld staat moeten de vloeibare dingen....en de tassen vol cadeaus....

Dan appt Zoë.... Dimitris zal wel in het hotel zijn, zij niet...
Haar contract zit erop....ze is thuis...
Wat een teleurstelling....
Ze vertelt dat het afscheid ook zwaar viel...
Dimitris en zij zijn immers een stel geworden deze zomer....
Onze eeuwige vrijgezel Dimitris is eindelijk gezwicht....
En dat mag ook wel eens op zijn 54ste....
Zoey mag dan wel een stuk jonger (34) zijn maar ze is toch maar even volwassen genoeg gebleken om dit vrijgezelle monster te temmen....
En wij zijn reuze in ons sas met Zoë...en al helemaal met hen als stel....
Een perfect koppel....
Dimitris zal haar cadeautjes dan maar naar haar moeten brengen als ook zijn contract er zondag op zit....
We appen nog wat heen en weer, en dan ga ik verder....
Het vestje en de slofjesvoor de kleine Agathangelo zijn nog niet helemaal droog...
De föhn er maar op....

Inmiddels is Willem ook boven...
En dan beginnen onze innerlijke gevechten van 'wat nemen we mee, wat doen we aan?'.....
Overdag is het best lekker daar....maar ook in Griekenland koelen de avonden al aardig af....

Voor Willem dus maar korte en lange broek....korte en lange mouwen....en toch maar die trui....
Voor mij zonnenjurkjes maar er moet wel een T-shirt onder kunnen....
Niet te veel kleuren meenemen want anders moet ik overal weer een ander vestje erbij voor de avond inpakken....
Sandalen mee....maar toch ook maar die laarsjes....of dichte schoenen...?
Nee toch de laarsjes maar....
Pffft wat een gedoe....
En dan zeggen we bijna tegelijkertijd "we hadden misschien toch beter naar Parijs kunnen gaan"....

Nu nog de reisbescheiden uitprinten...
Ja, ja, ik heb ze ook in mijn telefoon....maar papier voelt nog steeds veiliger....
Zoiets van 'stel dat je batterij leeg is' en zo....

En verder doe ik helemaal niks meer....
We hebben morgen ook nog de tijd...
Om één uur vertrekken we pas naar het vliegveld....
Nog snel een lijstje 'to do' en dan toedeloe....ik ga podcasts luisteren...
Oh ja....niet vergeten oordopjes mee te nemen.....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten