woensdag 12 oktober 2022

12 oktober 2022


Dag van:
Het is nog net geen half negen 's avonds en ik lig in bed....
Het is tot nu toe heus niet zo hectisch op het werk...
En ach... misschien is het dát ook wel.....omdat het tegen de herfstvakantie loopt, de grootste hectiek eraf is en de last van je schouders valt wat je moe maakt....
Aan de kinderen in de klas, zij die er zijn tenminste, is het ook zo te merken...
Witte snoetjes, blauwe kringen, en aan het eind van de dag opgebrand....
Nog één week en dan vakantie....
Wel een week die voor ons volgepropt zit met huisbezoeken en OPP gesprekken....
Dat waar je zes weken op ploeterde nu uitleggen aan ouders....

We herhalen vandaag maar eens wat we

de afgelopen weken leerden...
De 1,2,3....de pictogrammen, de letter i,.....
We verven lekker en wat is er nou heerlijker dan met verf kliederen...
We zingen gezellig liedjes, hebben buiten gym en ik sluit voor mezelf de dag af met een zeer goed gesprek met de revalidatie psycholoog....

Willem staat op het punt om naar zijn dochter te gaan waar hij gaat eten en uit mij komt geen boe of bah....
"Nou jij bent ook gezellig" bromt hij ...
'Wees maar blij dat je bij je dochter eet dan' geeuw ik.....


En soms heb je dat dan hè...
Te moe voor een spelletje Wordfeud op je telefoon....
Te moe om televisie te kijken.....
Te moe om te breien of haken....
Te moe om je te ergeren aan oordelen over het programma Spoorloos....waarvan ik dan wel weer denk 'ze hebben die fouten toch ook niet expres gemaakt'....
Te moe voor verder nieuws....
En dan denken 'wat doe ik eigenlijk nog beneden?'.....
En naar boven gaan....

Doe mij maar een oortje in mijn oor en een podcast....
Wedden dat ik straks na de intro van de eerste moord (ik luister naar 'Daders'), al in slaap val....
En dan zie ik wel hoe gebroken mijn nacht weer zal worden.....

Wat 'Daders' inhoud hoor ik je denken...

In Daders spreekt Cas de Jong (EenVandaag) met moordenaars, ex-TBS'ers en andere zware criminelen.....
Hoe kwamen zij tot hun gruwelijke daad?..... 
Hebben ze spijt?.....
En waarom moet de maatschappij hen nog een tweede kans geven?.....
Nee, verder niet bij nadenken, gewoon luisteren en bij inslapen....
Tot nu toe heb ik alleen nog maar gedacht...het is gruwelijk wat ze gedaan hebben, ja dat is het....maar als je hun verhalen hoort blijken het toch ergens ook nog gewoon mensen te zijn....
Ach, ik heb makkelijk kletsen natuurlijk....
Ik ben geen nabestaande....
En wordt het me toch teveel....pfffft....dan schakel ik over naar mijn vertrouwde Teun en Gijs....
Intelligent slap geouwehoer dat niet verveelt en zeer onderhoudend is....
Zelfs de zeurstem van Gijs Groenteman (ja, ja de zoon van....), went.....


Niet bekend met podcasts?....
Een podcast is een soort radio-uitzending op internet......
Het verschil met de ouderwetse (lineaire) radio is dat je zelf bepaalt wanneer je jouw favoriete podcast luistert......
En het is voor iedereen mogelijk om een podcast te maken.....
Er zijn er ontelbare podcasts over allerlei onderwerpen te vinden.....je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een podcast over gemaakt....
Ook Willem heeft zijn eigen podcast....
Altijd van december (kerst) tot ongeveer april (Pasen)....
Deze podcast is zeer veel beluisterd....en op Spotify te vinden.....
'Omarmen' heet zijn podcast....

Elke podcast uitzending heeft dan een thema....
Maar tja, ik hoor Willem all elke dag, voor mij hoeft het luisteren naar de uitzending niet altijd zo nodig....
Straks breekt voor hem weer een drukke tijd aan...
Dan verdwijnt hij naar de werkkamer boven en begint te schrijven...in te spreken op één of ander ingenieus apparaat dat de podcast ook nog eens automatisch verzend naar een studio....waar er dan muziek onder gezet wordt en waar zijn stem zwoeler wordt gemaakt....om daarna online gezet te worden....
En dat elke week.....
Vier maanden lang dus....

Maar goed....ik ben meer van de onopgeloste zaken...
Zo erg als ik televisie programma's vind met moorden, martelingen enz ...
Zo gaaf vind ik een podcast erover...en dan waargebeurd.....

Ik ga mijn oortjes maar eens in doen....want mijn ogen vallen al bijna dicht...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten