vrijdag 21 oktober 2022

21 oktober 2022



Dag van:
Je zult het altijd zien hè...je vrije dagen beginnen en daar komt het....
Is het niet een verkoudheid, keelpijntje dan is het wel zoals nu, een zeurderige oorpijn....
Niet ernstig....maar zeurderig...
En zeurderig genoeg om een aspirientje te nemen....

Nou ben ik wel vrij natuurlijk, maar op school gaan ze nog een dag door...
Zelf had ik ook nog wat af te handelen....
Wat aanpassingen in twee OPP's, een mail beantwoorden, ren berichtje van een vader beantwoorden....en in verband met een overlijdensgeval de ppt voor de kerkdienst van Willem aanpassen....
Het zijn zo van dit dingen waar je het bijna altijd wel over hebt en wat altijd wel weer werk aan de winkel geeft....

Maar om kwart voor drie heb ik dan ook

écht vakantie....
Alles is afgehandeld, geen enkel klusje meer te klaren....
Dus....laat dat vrije gevoel maar komen denk je....
Mooi mooi niet dus ...want daar komt dat zwarte gat.... waar je trouwens je dag ook mee begon...

Wat kan je jezelf dan in de weg staan en lopen....

Ik begin het vestje in elkaar te zetten...
Maar nou is breien of haken voor mij het heerlijkste om te doen ...alleen die losse delen dan in elkaar zetten....aaarrgggg, ik heb er zo'n hekel aan.....
Ik kan alleen mogelijk met losse onderdelen in Griekenland aankomen...
Zoiets van 'kijk cadeautje, een Ikea kastje in de doos, de gebruiksaanwijzing is bijgesloten en succes ermee'....
Alleen als ik de schouder- en zijnaden gesloten heb, heb ik er al geen zin meer in....


Oh, en dit....de Hello Fresh maaltijd voorbereiden...
Dit menu van pastinaak stamppot vergt een giga voorbereiding van allemaal priegel dingen snijden; gember, rode peper, knoflookteentjes, limoen, zoete en gewone aardappel ....en dan weer jezelf tegenkomen....met botte messen en oude raspen....
Ik bedoel....dat koken op restaurantniveau oké....maar je moet er wel het goede gereedschap voor in huis hebben...
Ja, het resultaat was weer verbluffend maar mijn ergernis dus ook....

Of....'s avonds weer die onderdelen breiwerk pakken en met frisse tegenzin verder gaan met in elkaar zetten....maar dan erachter komen dat je de verkeerde naden van de capuchon aan elkaar genaaid hebt....

Kijk.....dat is nou dus zo'n typische eerste

vakantiedag.....
Jezelf in de weg lopen dag....

Als je dan nog hoort van zo'n vreselijk boot ongeval bij Terschelling en je hebt dat tragische ongeval van Sanne en Hebe nog in je gedachten, dan wordt het er ook niet vrolijker op....

Je trekt je alleen alles aan als je zo'n bui hebt hoor...
Neem nou die knaapjes van een jaar of twaalf die hier élke dag in de namiddag en de avond, de buurt vanuit het bos terroriseren met hun vuurwerk...
Al zeker twee weken lang...
En geen gewoon vuurwerk, nee....van die illegale knallen die je ramen in hun sponningen doen trillen, de katten de stuipen op het lijf jagen en de honden onrustig maken....
Als ik zulke pre pubertjes op een dag als vandaag tegenkwam....och jee...ik had ze door de pastinaak stamppot gepureerd....

En nou ook nog eens wedden dat ik morgen de pé in heb dat ik vandaag niet wat aan het huis, de was en de koffer heb gedaan omdat ik er in tijdnood kom....
Ik ken mezelf....


Het is maar goed dat ook zo'n dag ten einde komt....
Zo'n dag dat je wel tien zakken drop en naturel chips achter elkaar zou willen opeten (maar ze gelukkig niet in huis hebt)....
Zo'n dag dat je het liefst in een donker holletje had willen kruipen voor een ééndags winterslaap....
Zo'n dag dat je jezelf even weg had willen toveren....of 24 uur van de kalender had willen wissen.....

Ik denk dat ik morgen de vakantie naar laat ingaan.....want gelukkig is er weer een morgen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten