maandag 31 oktober 2022

31 oktober 2022


Dag van:
En daar gaan we dan maar weer .....
Acht weken werken voor de volgende vakantie weer plaatsvind....
Niet dat ik nou van vakantie naar vakantie leef, want zo erg is het niet hoor.... daarvoor is mijn werk veel te leuk...
Daarvoor zie ik mijn collega's te graag....
En daarvoor heb ik een veel te leuke klas vol te gekke kinderen....
Ik zou er zelfs dit jaar niet eentje kunnen noemen die geen uitdaging is....

Dat Nederland sowieso de herfstvakantie erop heeft zitten is te merken ook aan het verkeer...
Het is namelijk druk...
En daarbij is het heiig.....en schijnt de ochtendzon fel....
Als het zicht minder dan 200 meter is wordt het dichte mist genoemd, bij 50m is sprake van zeer dichte mist.....
Beperkt zicht van meer dan een kilometer door waterdruppels wordt aangeduid met nevel, als het door droge stofdeeltjes komt wordt het heiig genoemd...
Oké....nu ik dit zo lees zal het toch eerder nevelig dan heiig zijn geweest....

Veel collega's zijn vroeger dan anders....
Zal wel met het uur tijdsverschil te maken hebben....
Zelf was ik immers ook wakker voor de wekker afging....

En zo zit je dus aan een zwembad in

Griekenland...en zo loop je weer je eigen klasje binnen...
Puinhoop klasje mag ik wel zeggen...
Heren dakwerkers zijn in de vakantie bezig geweest met bovenlichten zetten en enorme gaten boren in verband met ventilatiebuizen....
Alle tafeltjes en stoeltjes inclusief ons bureau en de kasten zijn wit van het stof....
Boekenrekken staan midden in de klas, leesbankjes zijn verschoven....kasten van z'n plek....
Dat zeg ik....puinhoop....!
Aan de slag dus maar....
Wat zal ik blij zijn als dit alles boven ons hoofd achter de rug is.....

Maar dat is het nog lang niet hoor ik 's middags van de technische dienst...
Wat zomervakantie was, werd herfstvakantie en nu dus januari.....
En de architect van ons gebouw zou zich in zijn graf omdraaien als hij zag wat voor enorme installaties er op het dak geplaatst zijn en nog worden....
Maar tja...die architect kon ook niet weten van klimaat- en energiecrisissen in het jaar 2000....
Je moet toch wat tegenwoordig....


We hebben een heeeeeeele lange ochtendkring....
Natuurlijk wil ieder zijn verhaal over de vakantie kwijt....
En er komt wat voorbij hoor...
Efteling, Julianatoren, kinderboerderijen, dierentuin, bos, opa 's en oma's, koekjes bakken, noem het maar op....
Ik laat ook een paar foto's zien....
Van de zomer maakte ik al foto's van de enorme cactus vol gele cactusvijgen in Griekenland.....nu maakte ik hem weer....
In de herfst zijn de cactusvijgen inmiddels rozerood.....
"Kijk, zeg ik, een cactus met priknaalden"....
"Dat zijn aardbeien" vult een kleuter aan....
Prikaardbeien antwoord ik lachend...

Maar ineens word ik heel nieuwsgierig of je cactusvijgen ook kunt eten....
Cactusvijgen hebben een zoetige smaak die soms wat zuur kan zijn en een beetje op een peer lijkt......
De vrucht bevat eetbare pitjes..... Cactusvijgen zijn lekker in fruitsalades, maar ook als tussendoortje......
Halveer de cactusvijg en lepel hem vervolgens lekker uit......
Ik zeg niks meer..... maar genoeg reden om gauw weer terug naar Griekenland te gaan hihi.....

De schooldag is weer om voor we er erg in

hebben...
Deze week begint een cyclus van huisbezoeken...
Laten we vandaag met met die eerste beginnen....
De tweede eigenlijk al als je eervorige week mee rekent......

Zeer interessant huisbezoek....
Voor de eerste keer krijg ik een kijkje in het brein van een kind met een beperking...
De lege gleuven en gaten in de hersenen zijn duidelijk zichtbaar....
Ik ben erg onder de indruk en luister aandachtig naar het verhaal dat erbij hoort....
Het huisbezoek duurt dan ook iets langer dan we in gedachten hadden maar ik had het niet willen missen...

Nu gauw naar huis...
Of....
Nee toch niet....

Vanavond Halloween.....(dat stomme Halloween)....
Maar ja, kinderen zijn kinderen en als die aan de deur komen met hun innemende snoetjes en stemmetjes ', trick or treat ', dan moet je toch wat geven....
Ik heb alleen niks in huis....
Niet eens mandarijnen....
Nog geen pepermuntje.....
En de corona is voorbij dus wedden dat ze aan de deur komen....
Gauw wat lekkers halen dus....

Ik kook de hutspot schotel van Hello Fresh....
We eten gezellig...
Ik steek de kaarsjes in de lantaarn bij de voordeur aan...
Ik lach een keer in mijn vuistje....
En zeg dan tegen Willem "ik ga ik bad hoor"....

Ooooooh wat heb ik daar een heerlijke

avond in gehad....
Bubbel de bubbel...schuim tot aan de kin....en.....

De honden slaan aan....
Wedden dat dat kinderen zijn....
Jaaaaaaa ik hoor ze zingen....
Willem!!!!!!!!!......de kinderen!!!!!!....
Willem sloft met een zucht naar de deur terwijl hij roept "waar zijn die snoepjes?".....

De honden slaan aan....
Wedden dat dat kinderen zijn....
Jaaaaaaa ik hoor ze zingen....
Willem staat weer op.....en hoort de kinderen aan....
De beloning is snoep...

De honden slaan aan....

Wedden dat dat kinderen zijn....
Jaaaaaaa ik hoor ze zingen....
Willem moppert.....

De honden slaan aan....
Wedden dat dat kinderen zijn....
Jaaaaaaa ik hoor ze zingen....
Willem scheld......

De honden slaan aan....
Wedden dat dat kinderen zijn....
Jaaaaaaa ik hoor ze zingen....
"Die snoepemmer is bijna leeg"....
'Er ligt nog een zak Fruitella lieverd'.....

De honden slaan aan....
Wedden dat dat kinderen zijn....
Jaaaaaaa ik hoor ze zingen....
"De volgende keer waag je het niet om lichtjes te branden bij de voordeur"....
'Nou echt wel....en dan ga ik weer in bad'


De honden slaan aan....
Wedden dat dat kinderen zijn....
Jaaaaaaa ik hoor ze zingen....
"Dit is de zesde groep al"....
'Zevende Willem!!'.....

De honden slaan aan....
Wedden dat dat kinderen zijn....
Jaaaaaaa ik hoor ze zingen....
"Nooit meer waxinelichtjes aan hoor je!!"....
'Je kan zoiets ook uitblazen hè Willem'....

De honden slaan aan....
Wedden dat dat kinderen zijn....
Jaaaaaaa ik hoor ze zingen....
De emmer en de zak hebben de bodem bereikt....
Ik lig helemaal slap van het lachen in bad....

Dit was wel echt Willem zijn avond hoor....
NOT!!!!!!
(En ach...diep in zijn hart hè....heeft hij er best wel van genoten)....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten