zondag 10 september 2017

10 september 2017

Dag van:
Ik hoor de televisie uitgaan
De fluiten gaan in de auto
De deur gaat in het slot
Willem is op weg naar zijn optreden
Van... ik begin er aan te wennen dat hij vaker weekenden weg is om te spelen
En spelen kan hij... als de beste!!
Maar er gaat voor mij toch niks boven de avondjes als de cd's tevoorschijn komen en hij meespeelt in de huiskamer
Van... heel voorzichtig drogen de tegels en bladeren in de vroege ochtendzon
Maar het zonnetje moet goed haar best doen want het is doorweekt buiten
Van.... toch al september en flinke windstoten en regenbuien gehad maar het groen van het bos tegenover mij blijft groen
Nog geen geel, rood, oranje of bruin blad te bespeuren
Ook nog geen vogeltrek  bedenk ik me nu...
Van.... Wat ga ik vandaag eens doen?
Was draaien , boven even flink aan de gang, breien, naar vriendinnetje?
Verveling ken ik niet... genoeg te doen maar mijn dag beginnen zonder koffie is ondenkbaar dus dat eerst maar eens.
En dan natuurlijk mijn 'school maatje' feliciteren!
Hoe zal ik hem nou weer eens te pakken nemen met een grappig bericht?
De meest idiote kaartjes zijn er te vinden... de een nog leuker dan de ander, de een nog gekker dan de ander
En ik vind ze allemaal leuk en kan niet kiezen...
Dus.... dat wordt Whatsapp bombarderen...
En ja hoor daar gaan de 12 gekste kaartjes de ether in, Whatsapp vol, sorry Rolf... kan niet kiezen...😁😁 maar jarig zul je je voelen!
Van.... de kop koffie pakken en denken 'ach laat ik de Senseo eens ontkalken deze morgen'
Dan doen wat de plaatjes aangeven en tot de ontdekking komen dat je slecht bent in pictolezen want t lampje blijft  knipperen...
Van... ik geloof dat ik beter ben in gebruiksaanwijzingen van IKEAkastjes.
Van.. heerlijk even buiten zitten in het zonnetje en genieten van de zon en al het simpele moois om me heen.
Hoe is het toch mogelijk, denk ik altijd weer, dat ik hier van al dit moois om mij heen mag genieten terwijl elders zoveel ellende plaatsvindt
Hoe oneerlijk kan zoiets zijn..
Van... Willem komt thuis en verlangt alweer naar zijn matras waar hij vannacht heerlijk op geslapen heeft
Optreden ging geweldig en hij is dit keer zelfs Utrecht uitgekomen zonder parkeerbon
De pianist heeft hem gevraagd iets samen te gaan doen
Van joggingbroek weer aan, tv aan, zappen en.......
Neeeeee hè....... Netflix via Ziggo zenders?
Ijverig voert Willem alle gegevens in en.... ja hoor!
Wat nou Apple... Wat nou Google.... Ziggo it is!
Ik lig ondertussen gevouwen van het lachen om Willems ontdekking maar iets later heb ik ook wel zoiets van... daar gaan we weer.....van Ziggo sport naar Ziggo Netflix heen  en weer, heen en weer en nog een keer...
En als dan ook nog blijkt dat niet morgen maar dinsdag toneel is zeg ik alleen maar 'Als je maar weet dat dokter Tinus morgenavond op tv komt en dat ík dat wil kijken'
Van.... en niet zoals vorige week op een computer beeldschermpje met een koptelefoon op.
Maar Willem zit alweer in de serie en het geweld dendert de woonkamer in...
Waar zijn toch al die lieve series als flying doctors, die dierenarts in Schotland James Herriot of Loveboat gebleven?
Bij Mash en 'daar komen de schutters' had je alleen maar vriendelijke soldaten.  Starsky en Hutch waar ondeugende boefjes die alleen maar kattenkwaad uithaalden zonder roofovervallen of gijzelingen. En inspecteur Columbo een hele onhandige maar oh zo gezellige, niet corrupte politieman..
Is dat echt niet meer van deze tijd?
Net als die lieve troetelbeertjes en vrouwtje Theelepel voor kinderen?
Dat er veel geweld in de wereld bestaat betekent toch niet dat we daar onze tv series aan hoeven aan te passen
Een beetje lief zijn voor elkaar ook op tv lijkt me dan juist zo'n prettige afwisseling waar je misschien ook nog wat liefs van opsteekt in plaats van hoe je iemand overhoop moet schieten of uit moet schelden
Van... doe mij dan maar zoetsappig
Als slecht voorbeeld slecht volgen doet dan doet goed voorbeeld dat vast en  zéker ook maar dan goed!
Van.... na 5 minuten zie ik Willems hoofd alweer achterover vallen
Als ik hem was zou ik de nieuwe matras beneden leggen
Laat ik nog maar eens koffie zetten... dat houdt m wel op de been... of... dat houdt zijn ogen wel open...
Ik stofzuig boven nog even.. mocht hij dan richting nieuwe matras willen dan is het in ieder geval weer stofvrij
Van... en dan naar vriendinnetje
Niet zomaar vriendinnetje maar HARTSvriendinnetje
 En och wat besef ik toch dat deze vriendschap meer dan speciaal en waardevol is
Wij delen echt ALLES... nou ja... op mannen en pincodes na dan
Harten luchten, zielen delen, angsten delen, vreugde delen, pijn delen, verdriet delen, raad geven, er op uit trekken, gewoon samen ZÍJN, shoppen, samen praten, lachen, huilen, verhelderen, inspireren, lachen, genieten...
En sommige dingen delen we niet en dat is dan ook niet nodig.. want het is goed zo...
Soms zie je elkaar weken niet en dan dagen achter elkaar wel
Soms zijn we samen dagen weg en soms zijn we maar een uurtje samen
Maar het is altijd goed... altijd fijn... altijd genoeg...
En vandaag hebben we aan een half woord in een uurtje genoeg
Alles is gezegd en alles is begrepen...
Lieve Annet ik ben zo blij met je!!!
Van.. dan is het tijd om als de donder nog snel de supermarkt in te gaan want Willem wil voor hij morgen op dieet gaat nog heel graag 3 Fransiscaner weiß bier  hebben en ik heb nog 10 minuten voor sluitingstijd
Van..... gered!
Nu nog Chinees... Willem bami en ik Wantan soep
Van.... MUIZEN!!!!!!
Ja hoor... Ze zijn er weer...
Bengel doe je werk!!
Bengel duikt in de voorraad lade maar muis is kleiner en duikt door een gaatje waar Bengel niet bij kan
Van... dan een muizenval....
Ik ga in bad...Bengel wil mee maar vindt die hoeveelheid water maar niks!
Die wast zich wel op haar eigen manier
Ik lig net goed en wel verdiept in water en boek of....WAMPIE!!!!! EEN MUIS!!°
Willem heeft een muis gevangen... althans de val die Willem zette deed dat...
En Bengel?? Die wast haar pootjes in de badkamer in onschuld.
Ik ben net goed en wel mijn haar aan het föhnen of WAMPIE!!! WEER EEN MUIS!!!!
Nu loop ik naar beneden maar als ik Willem hoor zeggen 'deze is wel een naar gezicht hoor' deins ik weer naar achter....
Een eng gezicht? Helemaal geen gezicht zul je bedoelen want de val raakte zijn snuit
Ik vlieg weer de trap op.
Ik ben niet bang voor muizen maar iets dat dood is vind ik vreselijk!
En Bengel...Bengel doet één oog open en slaapt verder...
Ik ben net goed en wel klaar met mijn nagels lakken of...WAMPIE!!!!!! Nu moet je even komen hoor...
Ow schrik wat is er gebeurd?
Muis leeft.. zit met staartje vast
Ja en nu?
Als ik m pak bijt ie...
Ja als ik m pak ook...
Ik haal Bengel... als ik maar niet hoef te zien dat ze hem pakt...
Laat maar hij is alweer weg.... met een korter staartje
Ik ben net goed en wel klaar met het beantwoorden van een appje over de onderwijsstaking van 5 oktober aanstaande of....
 WAMPIE!!!!.... Ja, ja.... ik snap het al... muis 3...
En ja hoor... Maar met hele staart dus muis 4, laat ik hem Kortstaartje noemen, moet ook nog ergens rondhupsen
Ik vrees een complete muizen familie
En ECHT... ik heb niks maar dan ook niks eetbaars met in die la.....
Oeps... Ja toch.... Ze houden van kippen bouillon blokjes blijkbaar.. pfff.....
En Bengel... die lag erbij en die keek er naar....
Die heeft duidelijk meer voorkeur voor vogeltjes dan voor muisjes...
Nu blijft het lange tijd stil beneden
Wedden dat Pinkeltje Kortstaartje naar buiten heeft gestuurd....
Ik vind het genoeg voor vandaag...
De wind klappert het rolgordijn op en neer ....
Lekker geluidje om bij in te slapen.
Morgen weer en (werk) dag!

 Van....Ik ben net goed en wel onder de wol of....
....WAMPIE!!!!! ....
Alweer een???
WAMPIE!!!!!!!
Bengel heeft er één...WIE..... WAT.... BENGEL....MUIS????....NEEEEEEEEEE...!!!!!
Ze komt naar boven.... en ja hoor...Bengel rent met iets bungelends in haar bek de trap op waar ik bovenaan sta.
Van.... met één sprong sta ik op de stoel... ik... held die zelfs muisjes voer... Maar als ik zie hoe Bengel hem vast heeft en er bij de  nacht voerbak  mee speelt ben ik alle held in mij kwijt!
Bengel verdwijnt ermee op het dakterras.....
Oooh nee hè... straks springt ie met hem op bed
Straks zit die muis in de dekenkast....
Ik sta bovenop bed als Bengel weer binnenkomt... zonder muis...
WILLEM HELP!!!!! Doe die deur van het dakterras dicht!
Bengel ijsbeert langs het raam
Maar laat muis maar lekker buiten! Dan maar geen frisse lucht vannacht!
Ooooh  Pinkeltje, wil je alsjeblieft verhuizen?!

Lost in white
Spelen

Alsjeblieffffft?





Herfst in aantocht

Nazomer zeg maar

Hier met dat mobieltje!!

Te nat voor een kat

Ik was me hier wel

Muis met kapotte snuit

Hoezo muizen??

In de voorraad lade op muizen jacht
HELP!!!
Alweer een muis




1 opmerking:

  1. Het is allemaal doffe ellende op de tv. Vanavond wel gekeken naar Heel Holland Bakt en dat is lekker ontspannend. En dan die muizenplaag bij jou thuis. Ik zou geen oog meer doen. Ben als de dood voor muizen en krijg bijna een hartverzakking als ik er eentje zie. Bengel is ook een lekker ding zeg. Pas later begreep hij volgens mij wat de bedoeling was en nee, geen muizen mee naar binnen nemen. Deed mijn kat ook om mij te belonen dat ik zo een goed baasje ben. Trap er niet in Wampie. Een aai is ook goed en kopjes geven ook. Wij hoeven geen muizen in huis. Mooi buiten laten. Fijne werkweek alvast. Knuffels

    BeantwoordenVerwijderen