zaterdag 9 september 2017

9 september 2017

Dag van:
Vandaag is mijn 'vroeg opstaan want de honden moeten uit' dag
Of zoals je wil Willems uitslaapdag
Kwart over zes dus de regen in een hopen dat de honden gauw iets doen
Babs bedient mij op mijn wenken maar Bikkel wordt oud en óf hij kan het niet ophouden, óf hijhet duurt lang
Van... het regent dus het duurt lang
Ik geef ze een korte natte knuffel en duik dan nog even mijn bed in waar diva Bengel ligt met een air van 'jij bent gek dat je dit warme bed verruilt voor die nattigheid daarbuiten'
En ik moet toegeven.... ze heeft gelijk
Van... maar tja... liefde is hij slaapt uit en jij duikt de regen in....
In slaap komen doe ik niet meer
Wakker is wakker
Dus ik speel met Bengel... ik knuffel met Bengel...ik stoei met Bengel... maak foto's van Bengel....en ik soezel een beetje weg met Bengel
Van... ondertussen beneden....Babs heeft de poot van de bank ontdekt
Het duurt even voor ik ontdek waar al die vulling vandaan komt maar dan zie ik toch dat gat in die poot van de bank
Grrrrrr...
Willem is minder geprikkeld dan ik
Maar met smoezen als... was t niet de kat... of aaaah Babs is nog klein.... of we vonden de bank toch niet lekker zitten, daar komt hij niet mee weg
Zo consequent als hij naar de honden in de opvoeding is moet hij nu ook zijn
Van... maar ik zie die twinkel in zijn ogen.... zijn Babs.... zijn maatje... zijn mooiste liefste gaafste hond en dus een quasi bestraffing met een knuffel
Grrrrr....
Van....oh guttegut...appletv kastje doet t niet
Of zou t de afstandsbediening zijn?
Paniek in de tent.... geen Netflix
Direct computer aan en Netflix kijken want je weekend beginnen zonder Netflix....ONDENKBAAR
Van... na de 2e aflevering Narcos... Willem, je wilde en matras halen...!!!
Van... ja en een nieuwe Apple tv afstandsbediening want ik denk dat het dat is
Van... na de 3e aflevering Narcos....Willem!!
Van ja ja... ik ga douchen...
Van... op naar Jysk... op matrassen jacht
Het alarm gaat al af als ik naar binnen loop
Van... matrassen kijken en.... Wat was die maat nou toch...?.
Van...Willem je hebt het opgemeten...
Ja en het jou verteld... waarom heb je het niet onthouden?
Nou breekt mijn klomp.....
Van.... ik geloof dat het 55 cm was...
Van Willem dat kan niet... het moet 80 of 90 zijn
Van ik weet het niet meer...
Van.... pfff naar huis en nog maar eens opmeten dan
Van... alarm bij het poortje gaat weer af
Van... thuis opmeten maar weer... ga je dan even mee meten want dan vertrouw ik het meer..
Van... Willem!!!!! Het is een kwestie van aflezen wat er staat en onthouden!!!!
Van.....oh ja.... oké dan...
Van 80 cm dus en opnieuw naar de woonboulevard
Van het alarm gaat weer af als ik binnenkom
Van..... liggen en voelen en liggen en voelen en termen als traagschuim met gel en liggen en voelen en weer liggen en voelen
Van spring box tot schuim van €125 tot €825
Van voelen en liggen en weer liggen en voelen
En ja....... Willem weet het... en traagschuim matras met air en gel
Zullen we naar dat tv kastje nog even kijken Willem
Nee eerst de matras in de auto en dan terug
Van... en het alarm gaat weer af
 Van... zeulen naar de auto....
Van terug voor het kastje
Maar ... ik wil voor de Apple tv en afstandsbediening
Eerst het kastje
Van... het alarm gaat weer af
Van.... kijk eens wat een mooi bankstel
Grrrrrrr
En die stoelen....
Grrrrrrr
Zeker weer kapot laten bijten... nee, eerst die pup groot
Van geen kastje.. ga jij maar met Jocelijne kijken  die heeft er meer of voor
Oké, weer gaan
Van.... dat $#-@£¥₩##$ alarm gaat weer af
Van.... en nu de Apple tv afstandsbediening
Ja ja....
Van... kijk eens wat een mooie tv's
Van allemensen zin die dingen tegenwoordig zo duur?
Ja maar dan heb je wel wat..
Nou Willem ik ga wel maar de bioscoop als ik zo'n groot scherm wil zien want dan heb ik hem namelijk nog groter (of ben ik nou erg bitch?)
Van ... nee meneer we hebben de Apple tv afstandsbediening niet maar kunnen hem wel bestellen
Van mijn vraag of ze een alternatief voor Apple tv hebben...t is tenslotte alleen voor Netflix
Van... ja hoor.. Google Chrome kastjes en je telefoon is de afstandsbediening
Van.... handig alleen even een app op je mobiel zetten... maar dan zie ik Willems ogen
Iets met verstands verbijstering...
Van.. laat maar. We kijken wel verder... naar een Apple tv kastje elders... anders schiet Willem in de Google stress en dat is een heel vervelende aandoening kan ik je vertellen
Van... en hij draagt al Reikipleisters voor rugpijn.. dat lijkt me voldoende
Oh ja... Wampie?... waar koop je die pleisters?
Geen idee Willem
Google even....#"%€¥£$#$&£¥..... nou vraag ik je.....!!??!!
Had je misschien ook op dat kastje kunnen doen Willem!
Van... enfin na het gegoogled te hebben blijkt Aliexpres de leverancier
Tuurlijk... ze zullen daar in China wel veel aan Reiki doen
Van... en nu kibbeling eten want we moeten naar een feest!
Het feest der pensionada's
Nu is iedereen van 'de kliek' gepensioneerd behalve wij....stelletje vakantiegangers !
Van....we rijden de gehele A15 af
Ik blijf het de meest saaie snelweg in Nederland vinden
En richting Zierikzee gaat t mis
Ja hoor.... de wegenbelasting wordt eerder ingezet dan ik van navigatiesysteem kan verwisselen
Alweer en nieuwe weg.....
Van... ach t is maar 7 minuten omrijden
En gelukkig op tijd zien we de wijnfusten en wijnranken opdoemen
De camper van Ben en Marleen zien we al staan
Die hebben vanavond een onderkomen naast de deur
De rest van de kliek is ommer gereden dan wij al omreden want die zitten ergens in de Benelux tunnel
Van.... het kan in het leven altijd nog erger
Je had ook nog op de ring Antwerpen kunnen belanden.. ik bedoel maar....
Van.... maar dan zijn we gezellig compleet en komen de vakantie verhalen los onder het genot van heerlijke wijnen en culinaire hapjes
Babs scoort hoog op de hilariteit schaal maar dat Bob en Mieke weer opa en oma zijn geworden vormt het hoogtepunt.
Dat kunnen zelfs de Amerika reis van Jennie en het pensioen van Jan en Corrie niet tegenop
De wijn vloeit, het verhaal boeit en de kop gloeit maar aan alles komt een eind
Van.... en aangezien wij geen camper hebben staan waar we kunnen toeven gaan wij de gehele A15 in omgekeerde richting terug
Héérlijk thuiskomen waar de dieren ons enthousiast begroeten en alles heel blijkt gebleven
Van... Willem oefent nog even voor zijn optreden  van morgen waar ook de EO bij aanwezig zal zijn
Fijn te horen en te lezen dat iedereen s ochtends geniet van deze verhaaltjes bij het ontbijt
Van.... ik zal er dan nog maar even mee doorgaan





















1 opmerking:

  1. Oh wat gezellig met de hele club. Maar bij het begin van je verhaal heb ik heel hard moeten lachen. Die Willem is me wel een portret hoor. Volgens mij wordt het leven voor jou nooit saai met Willem aan je zijde. Wat een chaoot is hij soms en jij weet lang je kalmte te bewaren. Petje af hoor. Heel veel liefs en kussen van mij voor jou, Willem, Bikkel, Babs en Bengel.

    BeantwoordenVerwijderen