zaterdag 2 september 2017

2 september 2017

Dag van:
7.15 Uur... direct weten dat je weekend hebt en je dan nog een keer omdraaien om verder te soezen
Wat een heerlijk gevoel!
Van.... maar toch voelt de zon aan de andere kant van mijn grote slaapkamerraam vast veel lekkerder dus naar beneden en de terrasdeuren opengooien
In het zonnetje is het heerlijk en de eerste kop koffie buiten nuttigen, kijkend naar het voorbij zwemmend eenden spul geeft een heus weekend gevoel
Van.... dat is dan weer het eerste weekend gevoel sinds de vakantie waarin alle dagen gelijk voelen
Dag van...Airborne mars maar ik ga dit jaar niet want het feestje is nóg belangrijker
En de foto's van lopers zie ik straks wel voorbij komen... op afstand mee genieten dus maar
Dag van feestje!!!!
Maar ook van knuffelen met Bengel een genieten van de honden
Van slimme Babs die net zo lang wacht tot zij haar kans schoon ziet ook het bot van Bikkel in te pikken als Bikkel even drinken is
Van... maar dat laat Bikkel zich niet gebeuren en met de allure van een opperhoofd pakt hij in alle rust zijn bot terug
Van Babs die het nakijken heeft een vanuit haar ooghoeken zijn nieuwe kans afgewacht terwijl ze rustig op haar eigen bot knauwt
Van... daar gaat één oog van Bikkel dicht en dan het andere... voorzichtig kruipt Babs naar Babs doet net of ze er gezellig bij komt liggen
Eén oog van Bikkel gaat open maar sluit dan weer
Babs wacht één minuut en stopt dan heel voorzichtig het bot in haar bek om er vervolgens mee weg te rennen
Bengel houdt zich vooral bezig met grassprietjes, bamboe stengels, trappen op en af vliegen of pardoes in struiken springen
Tot... de eerste regendruppels vallen want dan is ze in één spurt binnen...brrrr water
Van.... nu moet ik toch echt omkleden... die ik een broek met nieuwe blouse of toch die jurk
Van... broek uit, rok aan, rok uit jurk aan, jurk uit, blouse aan..... tot er een heuvel kleren ligt...
Eerst maar eens opruimen... en dan nog een leuke nette jurk tegenkomen... dan die maar aan met die wijde broek eronder
Van.... wel of niet een sjaaltje.... en welke schoenen...??
Je kunt maar beter werken... want dan pak je gewoon het eerste het beste uit de kast
Van haren in de plooi, tanden poetsen en gaan.....
Met nette maar sportieve schoenen én sjaaltje!
Van de snelweg af begint de mooie route langs authentieke landerijen.... ik geniet er zo van!
Lieve klinker erfjes en gekleurde luiken voor raampjes, koeien en schapen in de wei, fruit en eieren te koop in kratjes voor de oprijlaan, de Campina vrachtwagen die de melk komt halen en voor me op de smalle landweg een erf probeert op te draaien en daar in de verte het heerlijke landgoed van mijn zus en zwager
Ik zie de lampionnen al van verre afstand hangen en ook een mega groot levend voetbal spel staat in een van de weilanden
Ik wacht tot het hek open gaat en rij de oprijlaan op.
Van... wat een gezellige drukte is het er al
Tussen het studenten geroezemoes merk ik mijn jarige neef op en oude vrienden van hem die van kleine jongetje ineens bonken van kerels zijn geworden maar je gelukkig net als vroeger om de nek vliegen
Onder de grote  appelboom die vol lampjes hangt staat en even grote picknick tafel
Ik waan me gewoon in Frankrijk
Doe mijn maar du pain du vin maar zonder boursain... ik ga voor de 'stinkkazen' en de fuet worst
Leuke gesprekken met Lucs vrienden die niet allemaal studenten medicijnen zijn maar ook rechten, economie etc
Van.... de gesprekken gaan dan ook ergens over
Maar studenten blijven studenten en dus moet er naast diepgaande  gesprekken vooral ook gefeest worden
Kom maar op met dat levend voetbal op een zeepvloer
De hilariteit is groot als de eersten op de meest acrobatische manieren onderuit gaan
Vanaf de opgeblazen wanden wordt hard aangemoedigd
De muziek hitst de menigte meer en meer op
Gelukkig kan er in het gastenverblijf gedoucht worden
Maar oooh jee... na t douchen is het al behoorlijk donker... en waar hadden ze toch al hun mobieltjes neergelegd
Dat wordt elkaar bellen en de een na de andere beltoon gaat af en mobieltjes lichten op
De laatste vinden we in een hangmat
Allemaal weer gerustgesteld en blij!
Met mijn lieve nichtje sta ik even stil bij leven in balans... hoe verkrijg je zoiets
Van al dat praten krijg je honger
Na de uitgebreide bbq die ik gezellig onder de fruitbomen wordt nuttig, krijgen we het volgende studenten spel... het ping pong drinken
Iets met twee rijen tegenover elkaar aan een tafel staan, een bekertje bier en een pingpong balletje... snel drinken... bekertje zien om te kiepen zodat deze op de kop staat... volgende .. en zo de rij af en dan welke rij het snelst is
Ja ja... ik leer wat bij vanavond
Maar doe mij maar even de hondjes van zus en zwager
Twee pups die straks als alles klaar is rond de verbouwingen alles gaan bewaken maar nu nog zo aandoenlijk knuffelbaar zijn
De vuurkorven en vuurkachels gaan aan, de party verlichting brand en de sfeer is gezellig
De gesprekken komen weer op gang; over honden, over autisme en depressie, over psychiatrie, notarieel recht, logistiek, rouwverwerking, familiebanden, psychologie, fototechniek en ga maar door
Hoogste tijd voor vertier
Levend stratego in het pikkedonkere bos... maar ik hou het voor gezien
Het was een prachtige feest maar aan alles komt een eind
Ik rij de weg terug en zonder het zien van de boerderijen en landerijen ben je vooral bezig met alle kronkel weggetjes en scherpe bochten....
Van... toch opvallend dat je daar op de heenweg eigenlijk geen erg in hebt
Thuis wachten de honden en Bengel me op... en er gaat toch niets boven je eigen 'beesies'
Op naar het volgende feest morgen.... schoonzoon 40... ook een mijlpaal






























1 opmerking: