maandag 4 september 2017

4 september 2017

Dag van:
Heerlijke feesten gehad maar wakker worden met het idee dat je naar de kinderen in de klas weer kan is ook fijn
Van.... maar eerst nog even Bengel knuffelen en de ochtendritueochtendrituelen
Ik heb zelfs tijd voor een tweede kop koffie
Van... dan de hectiek van het wekelijkse werk weer in
Van.... hopelijk dag van gerechtigheid
Van... een klas compleet
 En gewoon weer het lesrooster oppakken want na een week zijn we alweer aardig gewend
Van.... heel Nederland is weer naar school nu
Hoe zou het mijn kleinkinderen in Haarlem vergaan zijn de eerste schooldag?
En Isa die voor de eerste keer haar 'rot maandag rooster' heeft tot het 8ste uur en dan alleen saaie vakken oma.....
Van jeugdjournaal kijken en een gevonden bom uit de 2e WO
Van 'Dat is een grote handgranaat juf uit de oorlogswereld
Van.. mijn vraag waar die wereld dan is...
Heel ver weg... bij star wars
Van het item van de E bike ... en horen dat dat een fiets op stroom is en je altijd je oplader mee moet nemen anders is je wiel straks leeg gelopen
Van een bierpullen dragen wedstrijd... 29 pullen was het record ... maar juf.. als hij die opdrinkt kan hij niet meer lopen
Van... ha ha ha nee dat denk ik ook niet
Van lezen en rekenen en natuurles over fruit en groente met in het bijzonder appels
Van.... in andere landen groeien ze aan een boom maar hier liggen ze gewoon in de winkel juf
Van... maar goed dat ik die les dus geef!
Van een mooi gesprek met een ZBO-er over je hart volgen
En dan in het voorbij gaan even die hand voelen en 'dank je wel  voor je gesprek en dat je mij begrijpt, horenVan zo'n kleine moeite en voor mij zo gewoon dat je iemand begrijpt maar voor een ander dus heel bijzonder
Van.... warm gevoel

 Maar ook
van schril contrast
Van.... onrecht....en machteloosheid
En van... hoe ga je daarmee om
Van waar een groot hart ineens zo klein kan zijn om je gevoel kwijt te kunnen
Van altijd zeggen dat geduld zoveel oplost maar dat geduld niet hebben
Van ongeloof
Van je niet in kwade gedachten van anderen kunnen verplaatsen omdat je het kwaad zelf mist
Van onbegrip
Van waarom?
Van woorden tekort komen die je anders altijd wel klaar hebt
Van verstikkend en uit willen breken zonder dat je het gereedschap hebt
Van watten in mijn hoofd  en lucht zoeken
Van willen begrijpen wat niet te bevatten valt
Van... zou iedereen zich wel eens en keer zo voelen?
Van heimwee naar rust en harmonie
Van mooie lieve woorden, waarvoor dank
Van geduld.......





1 opmerking: