donderdag 28 september 2017

19 september 2017

Dag van:
Lieve Bengel ligt spinnend en knorrend naast me
Rust verstoord door telefoon
Maar wel een gezellige verstoring
Van.... mijn bed is nog zo lekker warm
Maar... hupsakee eruit
Van.... beneden meteen je draai al niet kunnen vinden
Zelfs een kop koffie helpt niet
Van.. dan maar eens snel een klusje bedenken dat de zinnen positief verzet
Ik ga mijn slaapkamer eens uitmesten
Van .... uitmesten blijkt een complete verbouwing te worden
Waar ben ik aan begonnen?
En paar uurtjes flink door buffelen  en dan heb je toch wat
Zelfs mijn gehaakte meesterwerk sprei ligt weer op bed
Van.. daar moet Bengel met haar scherpe nageltjes even aan wennen
Maar even later ligt ze spinnend op het sprei
De slaapkamer blinkt en ruikt frisser dan fris
Het brengt me op het idee om morgen de inloopkast maar eens onder handen te nemen
Van.... morgen eerst maar eens afwachten
Van..neeeeee hè...Babs heeft de gehele krabpaal van Bengel kapot gebeten
Wat een rommel in de kamer
Van.... een bijzonder telefoontje
Eén héél bijzonder telefoontje....
Ander licht op de zaak...
Van Robbert laat de auto van de krik schieten bij het banden wisselen
Gelukkig valt het mee
Maar goed ook want donderdag vertrekken ze weer naar Euro Disney
Van...oeps... de troonrede vergeten...
Vanavond op het journaal de samenvatting dan maar
Van ... boodschappen doen en een mooi plantje zien bij AH... de bromelia
Maar... zijn die giftig voor huisdieren?
Ik Google even ter plekke... handig die smartphone
'...euh mevrouw, ze zijn niet giftig hoor...' hoor ik en behulpzame man al zeggen
Vast een helderziende...
Van Willem heeft een dag vol vergaderingen
Van trendanalyses tot ouderraad
Dan maar een was opruimen en een nieuwe in de machine gooien
Bengel heeft het sprei ontdekt en is er bijna niet vanaf te slaan
Van... wie had heel veel jaar geleden toen ik de sprei aan het haken was ooit gedacht dat er zo'n lief katje op zou gaan liggen spinnen
Van neeee hè...Babs heeft alle papieren uit de prullenbak versnipperd
Een puberende pup.. ik geef het je te doen
Van...hee Bengel springt op schoot
Gelukkig ben ik ook een fijn sprei
In ieder geval wel warmbloediger
Van nog een telefoontje... van de dochter van mijn vriendinnetje
Vroeger al voedden wij onze kinderen  bijna samen op
Nu kunnen we nog steeds elkaars kinderen advies of een steuntje in de rug geven
Héérlijk gevoel....
Van... de deurbel rinkelt
Wat een positieve enthousiaste jongen aan de deur
Van het Leger des Heils  nog wel
Hij komt voor de opvang van zwerfjongeren tussen de 12 en 18 jaar
Versta ik het goed dat hij zegt dat er dat 12.000 van in Nederland rondlopen
Waar zijn die ouders, die scholen, die hulpverleners...?????
Van... en ja hoor,  daar zwicht ik weer.... donateur... en wel van het 12e goede doel
Maar hou er wel weer een goed gevoel aan over...
Dát had ik ook even nodig
Van.... beetje saai zonder Willem vanavond.. meestal vermaak ik mezelf wel maar dat lukt nu even niet
Gelukkig mijn zusje aan de telefoon.. altijd fijn
Dan daarna maar dwd kijken...jaaaaa met Stef Bos ons grote idool
En dan ook nog maar ' opsporing verzocht' er achter aan..
Van... ik voel me veilig met Bengel op schoot en twee Duitse herders aan  mijn voeten
Van... nee Babs niet in de kattenbak
Van.. nee Babs niet aan de tafelpoot
Van... nee Babs niet de plant
Van.. nee Babs uit de prullenbak
Van... zucht...
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten