vrijdag 8 september 2017

8 september 2017

Dag van:
Regen en een klapperend rolgordijn tegen het kozijn
Regen en natte kattenpootjes op mijn dekbed
Regen..... bah
Ik draai me om en slaap kennelijk weer in want ik word (voor mijn gevoel) even later wakker van de telefoon
Van... de Heren van Amersfoort
Och ja , die waren gisteren bij Willem langs geweest om de schade van het marmoleum in het halletje te bekijken
Doorlopend patroon van hal maar keuken  is geen optie maar iets anders in de hal wel
En of ik daar akkoord mee ga
Geen andere keus dus 'Ja'
Van... En dan op je klok kijken en zien dat het al bijna half 12 is
Mijn gevoel van "even later' is dus 'even veel later'
Van... mijn hoofd is wel niet uitgerust maar mijn lijf voelt wel zo.
Nu eerst een bak koffie
Van... regen regen en dus zich vervelende honden die niet de tuin in kunnen...eih mogen...
Dan maar twee botjes
Maar zelfs dat is Babs snel zat en ze liet alweer op Bikkels bot
Wat een muts is het ook
Poezen zijn daarentegen heel anders
Die zoeken een gezellig plekje, draaien zich in de meest atletische bochten en wachten tot de regen over is terwijl ze slapen
Van... En is de regen dan niet over dan slapen ze weer verder
Ik geniet van beide dier naturen evenveel
Van... poetsen en de nieuwe stofzuiger uitproberen
En de dirth devil doet het zoals zijn naam aangeeft
Korte metten met vuil zal ik maar zeggen
Van.... heerlijk niks.... nou ja; lezen, breien, spelletje doen...
En dat hou ik nog wel even vol als Willem appt dat hij even een bakkie bij een vriendin gaat doen
Van... maar tijdens dat bakkie word ik wel suf geappt over koolhydraten arme diëten en andere voorstellen om af te vallen
Krijgen we dat weer... hebben mannen het daarover als ze bij een vriendin op bezoek gaan?
Of we morgen al die boeken kunnen halen met recepten en dan ook kunnen beginnen
En ik denk alleen maar: Willem... zonder pasta aardappelen en brood????
Dat gaat 'm vast niet worden
Van....en ik zit net te denken om het restje tagliatelle op te warmen met wat ciabatta brood en een kom soep als de honden aanslaan
Dat moet Willem zijn met een hoofd zonder koolhydraten
Van... Wat schetst daarom mijn verbazing als hij al bij binnenkomst zegt 'Zullen we gaan wokken' ik heb ongelofelijke honger
Mijn gezicht vertoont geloof ik alle grimassen die ik maar kan bezitten maar voor ik iets kan zeggen heeft Willem alweer het hoogste woord 'Ja ja ik weet het.... maar maandag ga ik echt op dieet.... gewoon een bordje minder en gewoon koolhydraten
Van... er is geen brood een de eieren zijn op dus eerst boodschappen
We laten de honden achter ons en eigen richting supermarkt
Van... en als we daar toch zijn moet ik meteen schoonmaak azijn hebben want het lampje van de Senseo brandt
Van zoektocht langs schappen maar geen schoonmaak azijn
Drie man vakkenvullers zoekt mee
De een weet het zeker... bij de bbq spullen
De ander weet het ook zeker... bij de ammoniak
De derde speurt het rek bij de vele merken chloor en dikbleek af
En ik.... met mijn veel oudere benen zak eens door de knieën en zie op de onderste schap, helemaal achteraan een fles staan waarvan je niet verwacht dat dat schoonmaak azijn in zal zitten maar die dit wel bezit
Enfin jonge heren vakkenvullers... als jullie dat vak nou  eens vullen dan had ik het misschien ook nog wel staande gevonden opper ik als ik kreunend er omhoog kom
Van.... ik heb dat etentje bij de Wok nu wel dik verdiend
Van... Willem glundert al bij de entree van de Wok als hij de haring ziet liggen
En tja...frêle Chinese dametje die ons voorgaat naar onze plek in deze (Ja sorry) 'vreetschuur' je vraag of Willem bij het raam of bij het buffet wil zitten is er een van de overbodige categorie want je kan al aan hem zien dat hij de plek pal naast het buffet verkiest.
Van.... en daar gaat hij al... haring, paling, zalm, stokbroodjes, (huh) Drentse metworst en sushi.
En dat is dan gang 1 van de velen die nog zullen volgen
Het is heerlijk rustig in het gigantisch grote restaurant Atlantis
Zo rustig dat je elkaar gewoon kunt verstaan en zelfs de klassieke muziek uit de speakers hoort
We komen zowaar in gesprek over kinderen en opvoeding, over werk, over zijn optreden zondag en de toekomst
Van... dat kan allemaal bij een beetje minder gekakel op de eet vloer
Na 3 gangen van mij en uitputtings- eet- verschijnselen mijnerzijds, voor Willem er nog 2 gangen tegenaan
Gaat goed met dat dieet Willem!!
En zelfs zijn toetje bevat zeker 3 keer meer dan de mijne
Maar slagroom mag van mevrouw Kaat koolhydraat...
Van... Willem rolt in de stromende regen zo ongeveer de auto in een slaapt al weer ik de parkeerplaats verlaten heb
In de stoel voor de tv even later krijgt hij b weinig mee van de US open
Hij knikkebolt alweer
Van.... nog even lezen
En Willem en soort medicinale pleister op zijn onderrug plakken die hij van en ouder op school kreeg, en dan vind ik het weer welletjes
Van... morgen weer een feestje ver weg met 'de kliek' dus ik duik mijn bed in!








1 opmerking:

  1. Hoop voor Willem dat het lukt met zijn dieet maar ik heb er een zwaar hoofd in.

    BeantwoordenVerwijderen