donderdag 28 september 2017

24 september 2017

Dag van:
Is t zondag vandaag?
Dan draai ik me nog een keer om
Maar in de wetenschap dat Willem naar zijn optreden is en dus Babs weer alleen met Bikkel beneden, ligt en draait dat een stuk minder makkelijk
Dan toch maar eruit...
Van... ik zie resten van mist en een zon die er doorheen probeert te schijnen
 Een gezellige ochtendchat met mijn Instagram bekende die steeds bekender gaat voelen (soms heb je dat)
Ze heeft zojuist gestemd (Duitsland) en ik ben benieuwd hoe het stemmen daar afloopt
Vandaag maar een beetje in de gaten houden...
Van... ik geniet van de zondag rust
Ontwakende water wereld, vroege spinnen in webben vol dauw, geen auto's en nog geen honden of mensen die het bruggetje oversteken.....
Van... en dan toch even later die keuze stress
Dochter wil met kleinkinderen naar de stad en dan naar oma koffie drinken en zus vindt het gezellig om met haar zus met de honden te wandelen
Willem is bij zijn optreden en ik weet niet wat hij wil...
Niet dat ik daarvan afhankelijk ben maar na een weekend eigen dingen doen is samen ook wel even lekker
Van... ik laat alles dus even allemaal in het midden
Breien is nu mijn ding en terwijl ik de tweede mouw opzet kijk ik WK wielrennen in Bergen Noorwegen...I love it
Onderwijl malen mijn gedachten weer maar ik raak eraan gewend
Alhoewel.... wat heet gewend?
Malende gedachten horen nu tijdelijk bij mij en een oplossing is nog niet nabij
Wat als... als dan... maar.... en...
Bekijken vanuit mij, bekijken vanuit de ander, prioriteiten, belangen, en dat altijd terugkerend onrecht...
En naast malende gedachten die malende gevoelens....
Nooit geweten dat je lijf zoveel voelbare signalen afgeeft...
 Van... maar dan springt Bengel op schoot... alsof ze het voelt... lieve helende Bengel..
Weg zijn al mijn malende molenaars activiteiten....
Van...als Willem thuis komt staat Angela Merkel voor in de peilingen, moeten de wielrenners nog 20.3 kilometer, slaapt Bengel op schoot en weet ik nog niet of ik naar mijn zus zal gaan
Willem heeft een mooi optreden gehad samen met de pianist
De kerk zat nok vol
Van... en na al die kilometers van hem het afgelopen weekend blijven we lekker thuis
Zo zien we Sagan  nipt winnen en Angela Merkel ook...
Om vijf uur begint de maag van Willem te knorren
Tja, rode kool heb ik en van die heerlijke Duitse rookworst maar geen aardappels
Van... patat stoofvlees en rode kool is ook een optie
Maar.....stuur nooit een Willem met knorrende maag op pad om eten te halen...
Te laat...
Hij komt terug met een grote portie frites stoofvlees die niet eens op een bord past
Sterker nog... die niet eens in zijn (laat staan in mijn) maag past
Zonde zonde... de helft kan weg...
Van... zondag ritueel... in bad... heerijk met boek en veel schuim
Poes vindt het maar weer niks dat ik mijn bad neem
Ze maakt er vanavond een spelletje van om alles wat op de rand van t bad staat in t bad te kiepen met haar pootje
Daar gaat de zeep, de shampoo, het scheermesje, de spons....
Bij Willems toilettas grijp ik maar even in...., die moet nog vaker weekendjes weg mee
Van schoon en fris in bed
Morgen weer een dag...














Geen opmerkingen:

Een reactie posten