donderdag 28 september 2017

27 september 2017

Dag van:
Laat in slaap gevallen
Met de dagen wordt het moeilijker en vallen de dagen zwaarder
Zelfs met een goed betoog in mijn hoofd maar vooral mijn hart valt de dag zwaar
Van... mijn bestie neemt me mee naar Duitsland...
Even je zinnen verzetten zegt ze...
Maar mijn maag draait keer op keer om, in min keel giett het een mijn hoofd bonkt
We parkeren de auto en pakken als eerste een terrasje in de zon
Maar tja... dat had iedereen in Kleve zich al bedacht
Dé eerste vier terrasjes die er tegenkomen zien bom vol
Van.... eindelijk..een terrasje.. en hele slappe koffie
En heus... ik geniet all van het zonnetje maar genieten is zo stuk gemaakt...
Het is zo.... anders.... genieten geworden
Van... dan maar in de shop modus...
Kleding... nee.... snuisterijen... nee...
Dan maar oorbellen
 En ondertussen regent het lieve appjes...
Maar na al die weken is er veel stuk in mij.... en kan ik slecht bij het gevoel van blijdschap...
Nog een terrasje.... broodje eten... maar ik krijg m niet weg
Verder slenteren...
Van... en dan toch een winterjas scoren...
Heerlijk warm.. van de winter ja, maar nu op deze zonovergoten herfstdag wel erg heet
 Weer een terrasje... heerlijke cappuccino en een school vol kinderen bij de fontein
Dat steekt....
Vriendinnetje ziet het... gaat het, vraagt ze.. en dapper antwoord ik.. het gaat wel...
De rust keert weer... maar als we willen afrekenen kan er niet gepind worden
Van... dat wordt dus flappen tappen...
Wat is dat lang geleden dat ik contant geld op zal had
Van... en kijk een  oranje vestje, en grijs colbertje en honden en katten smikkels
Tijd om te gaan...
Van.. thuis een verrassing...
Mooie kaart meer nóg mooier gedicht van Willem en een cadeaubon...
Van... appjes, appjes en nog eens appjes
Van... telefoontjes...en berichtjes....kaartjes in de brievenbus...
Van Bengel is in de sloot gevallen..
Zou ze de kikker die ze zojuist zag achterna gesprongen zijn...?
Van.... mijn draai niet vinden..
Mengelmoes van verdriet, machteloosheid, angst...
Grenzend aan boosheid, grenzend aan wanhoop...
Volhouden... volhouden... bonkt mijn hoofd













Geen opmerkingen:

Een reactie posten