zondag 3 september 2017

3 september 2017

Dag van:
Zo BAM...dat was even afkoelen vannacht...7 graden is wel aan de frisse kant zal ik maar zeggen....
Gelukkig kruipt halverwege de nacht een warm poezenvel tegen me aan
Van... en ik weiger de deur naar het dakterras dicht te doen
Ben nog te verknocht aan de buitenlucht
Van poezenlijf tegen me aan en gewoon verder dutten
Van... wakker worden omdat het zonnetje weer in mijn neus prikt en ik weet honden botten op het parket hoor bonzen
Leven in de brouwerij
Van.... ook de eerste felicitaties voor jarige schoonzoon in de familie app
Oei niet achterblijven en ook maar gauw eentje plaatsen
De leukste komt wel van mijn zoon:
Ongeveer 40 jaar geleden is de eerste e-mail verzonden, de eerste walkman gemaakt en kwam de disco in opmars! You lived it all! Gefeliciteerd!
Onwillekeurig ga ik terug naar 57 jaar geleden.... tjonge wat was er allemaal niet wat er nu wel is
Maar mijn generatie zal niet anders zijn dan die van mijn ouders en grootouders  die ook allemaal veel nieuws meemaakte
Van... en zo zal het altijd wel door gaan want leven is ontwikkeling een ik kan nog genieten van de verhalen (al waren dat er door oorlogs- en Jappenkamp ontberingen niet veel) die zij vertelden
Mijn vader schreef als hoofd redacteur van zijn eigen krant, zijn berichten nog op een typ machine...goh.. hoe zou hij de computer ervaren hebben?
Mijn opa en oma hebben nooit geweten van geld uit een muur en betaalden keurig met guldens, kwartjes en dubbeltjes uit hun beurs....
En zo mijmer ik nog even door over Sissy jurken, koetsen etc uit die tijd
Grappig toch dat we dat associëren met romantiek.... alsof er tegenwoordig geen romantische dingen zijn.... (euh.. ik moet eerlijk gezegd ook na even diep graven en kom niet verder dan diner bij kaarslicht ha ha ha)
Laat ik maar naar beneden naar de romantiek van de dieren gaan
Onderdaan de trap staat al een Babs met zijn voorpoten op de vierde te en in plaats van het welkom dat ze me wil heten, verspert ze me de  weg en kom ik niet verder
Als ik dan goed en wel beneden ben en de 2 treden van het trapje naar de keuken (we hebben en splitlevel kamer)  wil nemen presteert Babs om gelijk met mijn de trap op te gaan, terwijl er helemaal geen ruimte genoeg is voor een vrouwtje en dol springende hond op één tree, en dus kukel ik bijna op mijn snuffert de keuken in
Van.... zo nu maar even op je plaats
Van.. eerst medicijnen en dan koffie...
Met een heerlijk geurende dampende kop koffie loop ik solo de treden weer af, zet mijn kopje op tafel en nestel me in mijn stoel om 'vrije geluiden' VPRO tree bekijken
Tenminste...
Dat was het plan...
Maar zodra ik zit springt 'circus hond' Babs weer op, rent, onwetend van haar onbehouwen puber honden lijf, langs de tafel.... bonk... boem...zwier staart... koffie op de grond
Van... en wat kunnen honden dán schuldig kijken....
Van... en wat kunnen wij dan ineens niet meer boos kijken...
Babs zoekt haar heil bij Bikkel... zo van... jij was ook ooit en jonge hond, jij snapt mij wel...
Maar Bikkel, ook niet gek, denkt; Bekijk jij het maar jong ding want als ik nou niet oplet ga jij er straks weer met mijn bot vandoor
Maar dan heeft Babs alweer wat anders gevonden... en stuk uit de muur eten... foei!
Weer op zoek naar wat anders... zou de drempel van de tuindeuren smaken?
Babs FOEI!
Achter de kat aanjagen dan? NEE BABS!
En kuil graven? NEE! Aan de breimand knagen? NEE NEE! De lege plastic flessen meenemen dan? OOK NEE BABS!
Dan maar rondjes die de kamer rennen....WILLEM NEEM DIE HONDEN MEE NAAR HET VELD!!
Na anderhalf uur komt Willem terug.  Bikkel is uitgeput en Babs????... nou oké... een hazenslaapje van 5 minuten maar dan snel weer op zoek naar ondeugd!
Van.... weet je wat.... ik smeer 'm, moet nog en lijst voor  het ludieke cadeau voor mijn schoonzoon halen
Lang leve elke zondag koopzondag bij de Action
Heej een leuke foto van oud leerling op haar nieuwe school en berichtje van Jip mijn hippe kip
Het gaat goed met ze... en dat doet mij weer goed

Thuis het cadeau maken... iets met confetti, speed limit 40 en zijn 2 bekeuringen uit Frankrijk van deze vakantie (want die betaal ik dus)
Op zich was dat betalen van die bekeuringen al een gedoe
Internet bankieren en aangeven dat je buitenland bankieren wil
Twee uur wachten tot dat geactiveerd is
Dan erachter komen dat je de verkeerde rekening geactiveerd hebt grrr en weer twee uur wachten
Van... ja... zo kom ik wel op die verjaardag....
Eindelijk gelukt!
En zelfs nog de race van Max Verstappen kunnen zien
In Didam aangekomen stel ik me direct op als de geliefde schoonmoeder.... dus niet!
Schoonzoon laat net zijn drones  vrienden uit en zegt dat hij zo komt waarop ik hem, met een kwinkslag vertel dat hij van mij ook best elders zijn verjaardag mag vieren, ik vermaak me wel met de kleinkinderen en mijn dochter
Flauw... maar de tuin is weer gezet en het over een weer jennen kan beginnen
Olaf gaat na het overhandigen van het cadeau meteen met de billen bloot en vertelt familie en vrienden van zijn 2 bekeuringen op dezelfde weg (iets met ezel en dezelfde steen)
En gezellig gesprek met zijn vader en stiefmoeder, broer en vriend
Maar vriend wordt geclaimd door Britt want ze delen dezelfde passie voor vissen dus die twee zijn al snel vertrokken
Andere vriend en schoonzoon halen herinneringen op een grappig het gaat weer over generaties en wat er allemaal wel een niet al was in die tijd
Van.... ik voel me oud.... want ik zit er toch gauw een kleine 20 jaar boven
In hun tijd kwam de gameboy en de commerciële tv die ik toch met andere ogen (trouwens niet minder nieuwsgierig) bekeek toen
We hebben over de toekomst over tien jaar en het robot tijdperk, geïmplanteerde chips omver je huid... en soort slimme meter die gegevens naar je huisarts kan zien en dus niet die in  je meterkast maar onder je ribbenkast
Ik zal het allemaal van meemaken... maar er zullen ook dingen komen wat ik ben weet meer van zal hebben
We eten allemaal gezellig en hap en ik luistert naar de Twentse kreten sloerig in 'n rakkert (beetje ziek zijn of lamlendig)
Ik geniet er van....
Nu voor donker naar huis want m'n koplamp is stuk
Nederland woont met 3-1 van Bulgarije en zijn ze nou wel of niet door....ik snap er geen snars van
Het lijkt wel hogere wiskunde met al die pinnen en doel saldo's
Van Bengel en de krabpaal... wat idd ze er druk mee
Van Willem op dieet en dus fietsen op de hometrainer (en géén bier Willem!!)
Van moe.....

Slapen en morgen zullen we wel zien... ik ben er klaar voor












weer verder zien .....



1 opmerking:

  1. Oh Wampie wat is het toch heerlijk om zo een hechte familie om je heen te hebben en kinderen en kleinkinderen die gek op je zijn. Het is je van harte gegund.

    BeantwoordenVerwijderen