woensdag 6 september 2017

6 september 2017

Dag van:
Tenminste goed geslapen op 1 nachtelijk kattenavontuur dat natuurlijk op mijn bed, moest plaatsvinden, na
Het is vrij rustig op de weg
Ook ik heb dan wel eens zulke momenten van 'oeps ben ik hier al' zoals vandaag dus
Onderweg zie ik een moeder gans met jongen
Zou dat de tweede of al de derde leg zijn?
Van .... ochtend rust in de school en de vogels horen
Ze zijn nog niet bezig met hun wintertrek
Van Floor wat een lief berichtje, ben blij dat je hoesje is aangekomen
En nu maar pronken!
Van rustig opstarten met het ochtendlied 'goedemorgen' en dan de dag en datum doornemen
Aansluitend bekijken we samen de weerkaart welke vol met regendruppels staat onder een wolkje maar ook een zonnetje net boven de wolk
'Juf het klopt alweer niet' is het commentaar als ze de regen maar beneden zien vallen en de zon missen
Twee leerlingen lopen spontaan naar de kaart en beginnen te blazen
Op mijn vragende blik zegt er eentje 'ik blaas de regen voor ons weg'
Van... dan verder met vertellen over vanalles dat ze weer  hebben meegenomen
Bij de Mario knuffel staan we even extra stil
Mooie gelegenheid voor wat mediawijsheid over gamen
Er wordt wat afgegamed op spelcomputers en iPad
Het gaat over Mario en zijn neef Luigi (de groene Mario) over prinsessen en paddenstoelen die gered of verslagen moeten worden
De minder avontuurvriendelijke spelletjes  komen ook aan bod  maar daar zijn we grappig genoeg snel over uitgepraat (behalve starwars dan)
Zou dat met de tijd dan toch minder gaan worden of zouden mediawijsheid lessen hun vruchten afwerpen
De Mario trailer van de switch (Ja ja, ik raak er in thuis) is natuurlijk helemaal super!
Ik moet zeggen dat ik er zelf ook van onder de indruk ben
Het is even omschakelen maar in de kring is ook een rupsje Nooitgenoeg en wat een heerlijk toeval dat ik nou net een hes met grote vlinder aan heb
We bekijken het filmpje over rupsje Nooitgenoeg maar het is natuurlijk nog veel leuker als de rups zich dwars door de juf haar haren heen eet en door de mouw van een klasgenootje.
Dan zien we het zonnetje door de wolken heen piepen 'juf het blazen heeft geholpen'
Van... en zo is dat vast!
Van.... toch lekker buiten spelen en daarna een spannend verhaal uit Dolfje weerwolfje
Wat genieten ze heerlijk mee als Dolfje in een weerwolfje veranderd en ik ineens grommend verder vertel
En wat deinzen ze terug als de grote honden komen
Als ik het de tweede keer over een deur heb dan hoor ik de halve klas mee kraken en piepen
Maar als het kippenhok voorbij komt is het pas echt feest want er is er niet eentje die niet meekakelt en kukelt
Héérlijk die zuchten van spijt als het verhaal is afgelopen
Als ik dan over werken begin is het een kakofonie van 'aaaaaaah'
Toch is even later iedereen rustig aan het rekenen
De werkhouding is top dit jaar
Ik... toch wel  voorstander van heterogene groepen kom er zo langzamerhand gedeeltelijk op terug dat dit zo geweldig werkt
Weliswaar is dit ook een heterogene groep maar er zijn beduidend minder verschillen als andere jaren en ik merk dat leerlingen onderling nu pas echt ruimte hebben zich aan elkaar op te trekken
Van.. nooit te oud om te leren
Van de vrije middag rustig blijven adem halen, honden uitlaten en groot voordeel van eerder thuis; je kan uitgebreider koken
Dat wordt lasagne
Tussendoor even de enorme stijgingspercentages van de Spaanse bergen tijdens de Vuelta bekijken
Het lijkt alsof je beter kan gaan lopen dan fietsen daar
Qua pijn in de kuiten moet het elkaar toch weinig uitmaken lijkt me
Van ... en Willem wil ook de halve finales US open kijken
Breiwerk maar eens oppakken... waar was ik gebleven?
Van.... een vreemd bericht en enigzins verhelderende verklaring
En Babs die voor kat studeert en alle spelletjes van Bengel uitprobeert
Maar miauwen zal hij wel nooit leren
Van Bengel die mijn breiwerk terroriseert
En als dat niet mag, mijn handtas
En als dat niet mag mijn voeten
En als...... enz.
Morgen nog een stukje nasleep van de kapotte waterleiding, in dit geval de kapotte vloer als gevolg daarvan








1 opmerking: