donderdag 28 september 2017

25 september 2017

Dag van:
Zo.... goedemorgen...Bengel heeft de gekke 5 minuten en rent over het bed heen en weer
Dat is wakker worden met een hoofdletter W
Van... net als ik denk 'dan moeten we maar naar beneden', duikt mevrouw in haar slaapverblijf
En lekker dan..... want ik ben nu klaar wakker
Van... gelukkig blaffen de honden, dus heb ik alsnog een reden om naar beneden te gaan
Babs staat alweer met de voorpoten op de 5e tree zodat ik niet verder kom dan 'bijna beneden'
Maar Bikkel (met hoge nood) duwt haar onzachtzinnig  aan  de kant
Eerst Bikkel dan maar naar buiten
Van... en bij de eerste kop koffie springt ook Bengel al op schoot
Nu is het Babs beurt om Bengel daar vanaf te duwen
Dé beesten chaos is weer compleet...
Van... een allerliefst kaartje in de brievenbus
Niet alleen allerliefst maar vooral ook allesomvattend alleszeggend
Dank dank dank
Van... huis aan  kant
En wat lopen mijn viervoeters weer heerlijk in de weg
Van.... even zijn de capriolen van Babs en de stofzuiger en Babs en de swiffer wel leuk, maar al gauw vind ik het tijd om wat Cesar Milan trucjes te gebruiken
En natuurlijk werken die!
Ik kan weer verder
Van... maar net als ik klaar ben krijgt Babs de dolle 5 minuten en rent door bloembakken en struiken en.... jawel.. zo weer naar binnen
Ik kan weer opnieuw beginnen
Tuindeur dicht en even bijkomen
Van hup Babs op Willems stoel
Nou is Bikkel een 'grond hond', maar Babs is er echt eentje van stoelen en banken
Van.... visite... gezellige steun in de rug visite
We lachen, we verbazen ons, we bekritiseren en we relativeren
Ik kan er weer even tegen
Van... Willem is vroeg vandaag
En al spreekt hij zijn waardering uit naar de visite voor de komst en de blijken van aandacht, toch proef ik hieruit... ga nou maar want ik wil eten...
Van.... oeps ik moet de boodschappen nog doen..
Van.... een exquise maaltijd... broccolirijst met oesterzwammen, lenteuitjes, fuetworst en kastanjechampignon saus
En ik zou bijna de verse knoflook vergeten
 Van.... wat is dat smullen
Willem heeft infoavond op school en ik nestel me met Bengel en breiwerk in de luie stoel voor de buis om mijn favo programma dokter Tinus te kijken
Van.. vraag me niet wat me daar zo in aantrekt maar ik geniet er intens van
Van breien komt niet veel want Bengel heeft het voortdurend op de draden wol voorzien
Tuurlijk kan ik Bengel van mijn schoot afsturen maar dat doe ik dus niet...
Van... mooie Willem Wilmink gedichten... ik vind er altijd wel weer eentje om iemand een steuntje in de rug te geven... zo ook deze keer....
Bij thuiskomst van Willem na een geslaagde infoavond gaat snel de zender om naar Netflix
Tijd voor mij om er lekker naar boven te verdwijnen alwaar ik dit keer een Instagram chat met de eigenaresse van een hulphond in opleiding heb
Van.... dat is nog eens wat anders dan een pup als Babs opvoeden...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten