donderdag 28 september 2017

15 september 2017

Dag van:
Bengel en Babs stoeien wat af samen
Ik hou mijn hart eerder vast dan zijzelf
Als dat maar goed gaat; de één zo klein maar dapper en de ander zo onbehouwen maar zo lief
Hoe dan ook, na het spel zíjn ze beide uitgeput
Van.... de actie voor Sint Maarten... en natuurlijk storten Willem en ik ons bedrag
Bij zulke acties krijg je toch altijd weer en warm gevoel
Waar je samen toch zo sterk in kan zijn
Van.... me bezig houden met dingen die zo ver van me vandaan liggen
Waar ik niets mee heb als vredelievend iemand die niet van moeilijkheden houdt
Van.... maar het moet toch... support alom geeft kracht....
Van... heej wat leuk... en foto van Babs en Bengel is photo of the day op Instagram
Grappig hoe zoiets werkt
Soms maak ik foto's die ikzelf wauw vind
En als je dan denkt 'ach leuke foto maar niks bijzonders' dan krijg je dus dit
Dat maakt fotografie of kunst voor mij ook zo bijzonder
Dat iedereen er weer en ander gevoel bij krijgt
Van..... breien....
Nou ja.... tenminste... als Bengel slaapt dan... want anders komt er van breien niet veel
Van.... boodschappen moeten toch ook maar weer eens gedaan worden
Leven weer oppakken....
Van... jeetje wat een mooie tussenstand al voor Sint Maarten
Van... langzamerhand komen de meiden van Willem een voor een weer binnendruppelen
Het is weer meiden weekend
Van....de man van het nieuwe tapijt voor de hal aan de telefoon
Iets met levertijd... iets met druk.... iets met wachten...
Zestien oktober dus ergens in de namiddag...
Van... weer telefoon over zaken die me niet na aan het hart liggen...
Van.......ooooooh wauw mijn dochters eerste boek met haar illustraties is uit
Zoooooooo trots
Zo'n lichtpuntje
Ze heeft er zo voor geknokt
Voor zichzelf... voor haar talent... voor het geloof en vertrouwen...
Meisje wat is mama trots op jou...


Van... dikke tranen van blijdschap en de rollercoaster van emoties
Van fijn gesprek met zoon en schoondochter over opvoeding en passend onderwijs
Hoe moeilijk het toch is voor sommige leerkrachten om met even dat beetje extra aan een kind te geven, als is het minst even die knipoog vanaf je bureau of die aai over de bol in het voorbijgaan
Van Willem wil een film huren... iets met Kong...
Ik kan mijn lachen bijna niet houden bij het zien van al die onzinnigheid en bij het zien van 3 gezichtjes die vol spanning toekijken
De ledematen vliegen door het beeld
Kong vecht voor wat hij waard is
De monsters worden aan stukken gereten
En ik lig bijna dubbel van het lachen (Ik kan het nog en dat voelt ook wel weer eens fijn)
Van wauw 13.3 miljoen ingezameld
Van... daar gaan we weer... waar een klein land groots in kan zijn










Geen opmerkingen:

Een reactie posten