donderdag 28 september 2017

17 september 2017

Dag van:
Zon oooh héérlijk zon.....
Ik hoop dat die lang blijft schijnen
Eén nadeel echter...... vandaag veel visite en dus eerst schoonmaken
Van heerlijke verrassing als Willems puberende dochter haar eigen kamer schoon poetst omdat vriendje komt
Van mij mag hij vaker komen
Van... dan vlijtig aan het werk; stoffen, zuigen, trap schoon, ramen vol honden snuit plekken naar de deur schoon, soppen, keuken doen, glazen klaarzetten enz.
En Willem doet de tuinstoelen, zuigt de auto uit want hij moet vriendje straks naar huis brengen, laat de honden uit enz.
Van..... dan heb ik nog tijd over een pak de tuin even aan... heerlijk in het zonnetje
Van.... de visite druppelt binnen en binnen het uur kwekt en kwaakt het op de Singel...
Schoonzussen gekakel, kleinkinderen gejoel want hoe bekijk is het ook voor hen om te spelen met de oude speelgoed dozen van Wampie, zwager hebt al, zussen gekwek een leven op het water want de eenden en meerkoeten laten ook van zich horen.
Kortom gezelligheid... en dat allemaal terwijl de soep staat te pruttelen
Van.... delen van lief en leed en er vooral achter komen dat er overal, altijd weerkerend, wel eens wat is
Van gesprekken over de zich ontwikkelende mens
Over kwaadsprekerij en buitensluiten
Over liefde en verwachtingen
Over dementie en loslaten of los gelaten worden
Over mooie uitspraken; straks kom ik in een al volle zaal waar iedereen zijn plekje heeft en dan voel ik me zo alleen (ma Lindeman)
Van de overlekkere soep en hoe gauw zo'n grote soeppan dan leeg is
En.. van een berg afwas en rommel
Ik begin weer overnieuw maar laat het stoffen achterwege; zuigen, boenen, opruimen, afwasmachine in en uit en in en uit en nog een keer in en uit....
Van... een moeilijk e-mailtje versturen  maar veel hulp en support ..
Van en toen was de pijp leeg...
Zitten en niks doen...
En als ik niks doe... hou me dan niet tegen...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten