donderdag 28 september 2017

26 september 2017

Dag van:
Onrustig wakker worden en dan ook tot de ontdekking komen dat je je vergist hebt
Want... niet s morgens naar mijn zus maar s avonds
Van.. komt goed uit want Willem gaat toch voetballen kijken
Van... beneden komen en ja hoor.. kamer vol hout splinters
Babs heeft de blokjes love, die wij als 'voel' hadden neergezet, helemaal aan splinters op de vloer verspreid
Eerst maar opruimen voor de ochtend koffie
Van... even journaal kijken
Lippenbalsem bevat schadelijke stof... maar je moet een hele stick opeten wil je aan de overschreden dosis volgens de veiligheidsnormen voldoen zegt de regering dus geen zorgen
Nou beste regering, ik ken jongeren die de hele dag hun lippen vol smeren en gerust bijna en hele stick gebruiken op één dag..
En oei gedoe bij uitgever Querido... redactie en schrijvers stappen op
Reden:Querido volwassenen en Querido kind moeten niet verder uit elkaar groeien
Ik begrijp het niet helemaal... een uitgever is toch een uitgever van boeken...ongeacht kinderboek of volwassen boek
Zien ze geen heil meer in kinderboeken, levert het te weinig op?
Denken ze echt dat we straks een generatie niet lezende maar enkel gamende kinderen hebben?
Zou toch jammer zíjn... ik zeg JUIST investeren in kinderboeken want daar ligt de toekomst
Van... om even bij het komende kinderboekenweek thema te blijven...GRUWELIJK JAMMER!
Van...ik zap maar weer door....
Ach kijk nou, sprookjes van Klaas Vaak de zandtovenaar
Toch even kijken en mee genieten..
Eén welkome afleiding op zo'n dag dat de muren op je af komen
Je alweer verstikt wordt door gedachten van onrecht en machteloosheid
Krampachtig probeert weer de andere kant van het verhaal te begrijpen
Van... op level 1000 zijn aanbeland van mijn spelletje
Zulke dagen dus....
Van.... gauw een was draaien..
En daarna op Facebook de vraag van de pagina 'de helende reis' lezen hoe je je hoofd leeg maakt
Van....nou... die maak ik niet leeg maar ik maak m 'anders' vol... en daarom draai ik een was en zo houd ik mijn gedachte beheersbaar...
 Wassen draaien... honden uitlaten...breien... boenen... vol dat hoofd.. maar dan anders..
Eten koken.... bieten, aardappeltjes en gehaktballen en nu ook de buik vol
Simpel maar oh zo lekker
En dan op naar mijn zus
Op dit moment  en de afgelopen weken mijn steun en toeverlaat als het gaat om relativeren en gedachten op papier zetten
Naast al die andere lieve mensen die me zo bijstaan degene die me bij de les houdt
We brainstormen samen... ik spui en zij luistert.... niet alleen meester in de rechten maar nu vooral meester in de geweldloze communicatie.... ik wanhoop en zij geeft me hoop..... zij geeft mijn machteloosheid weer macht of eigenlijk kracht... zij maakt van een wrak weer een vaartuig.. en ik koers, al is het dan nog op die automatische piloot, de vaarrichting die zij uitzet.... ik ratel, schreeuw, huil, fluister, stamp en zij schrijft de vertaling ervan in keurig beheersbare zinnen op papier...
Lieve zus.... Lieve zwager... jullie geloven zo voelbaar en tastbaar in mij...
Van... oh jee Bikkel diarree... dat betekent weer opruimen... zucht
Mijn hoofd boen ik weer anders vol.... en mijn neus ook.... jakkes!
Van Feyenoord heeft verloren maar ondanks dat heeft Willem geloof ik toch een leuke avond bij Daniël gehad
En van... kom poes het is tijd om ons bed op te zoeken...














Geen opmerkingen:

Een reactie posten