donderdag 28 september 2017

21 september 2017

Dag van:
1923.... 21 September....Mama geboren....
Vierennegentig  zou je zijn geworden...
Omringd door je vingerhoedjes en eendjes
Gehuld in gruwelijke Jappenkamp geheimen
Altijd zorgend voor de ander
Jezelf weg cijferend
Altijd zoekend.... maar het kwam niet....
Jouw geluk was wat het nooit werd....
Maar tevreden was je....
En tot het eind geknokt... tot het eind gevochten...
Zo'n sterke vrouw.....
Gefeliciteerd mam ❤

Van.....tegenwoordig altijd spannend bij het beneden komen wat Babs nou weer kapot heeft gemaakt
Misschien dan toch maar in die bench?
Vandaag is het een gat in de muur en één van de sier blokjes aan splinters gebeten
De bench lijkt voorlopig de enige optie, maar ja... wel weer zo'n onmogelijk lomp ding in de kamer
Babs kijkt ons onschuldig aan.... het was juist zo leuk om in de muur te graven en dat hout knarste zo lekker tussen mijn tanden.. ja ja....
Vandaag maar eens extra laten rennen om zijn energie kwijt te kunnen
Van.... Willem vrij dus samen rustig de dag opstarten
Koffie... gesprekken.... nog eens koffie en nog meer gesprekken...
De dagen voelen langer.... mijn  moed neemt langzaam maar vooral ook zienderogen af..
Om niks.... om alles.... machteloosheid is een sluipmoordenaar...
Het verbitterd je of breekt je....
In mijn geval verlamt het me....
Vooralsnog is wraak of verbittering niet mijn ding
En ik merk  dat ik afglijd naar een diepte waar ik niet wil zijn
Van..... ik hou me vast aan berichtjes... en lieve woordjes...
Soms is uitleg niet nodig om begrepen te worden...
Het er voor de ander te zijn en me over mijzelf heen tillen helpt... maar het helpt maar tijdelijk..
Ik wil en kan over het gebeurde van de laatste twee weken niet praten... dat hoeft ook niet...
Van dat waar je  van weet dat het goed zit, zal het uiteindelijk ook goed komen..
Maar bij dat waar je van weet dat het goed zit, komen dit keer ook heel veel andere krachten van buiten kijken....
Krachten waar je geen invloed op hebt dan je eigen geduld betrachten
Dat zijn krachten die buiten je bereik liggen....
Ik geloof niet direct in schuld... meer in onhandige keuzes ... die soms nog onhandiger lijken als anderen ze in een kwaad daglicht plaatsen of groter maken en niet in staat zijn buiten de kaders te denken...
Ik las vandaag een mooi artikel in een Happinez; schuld zet alles op slot en sluit af. De kracht is juist hoe je het weer kan laten stromen...'
Van.... ik ben het even kwijt... als anderen vertrouwen verliezen en alle andere mogelijkheden uitsluiten, dan ligt het buiten mijn bereik van positieve invloed uitoefenen
En als de één de ander opjut en ik sta daar alleen tegenover dan ga ik ten onder in een oneerlijk gevecht...
Van.... Willem en ik gaan boodschappen doen in Duitsland
In eerste instantie betekent dat 'Willem gaat via eten bij de beste vis handel van alle omstreken'
En zo geschiedde... Willem eet 'drei backfische' en kan er volgens zin zeggen nog wel 'drei' op
Ik ben inmiddels in het immens grote Kaufland aan 'de winkel'
Vooral kruiden staan op het lijstje een 'sehr billige' waspoeder, schoonmaak middelen en verzorgingsproducten.
Maar natuurlijk moeten er ook laugenstange in een vlees en ... en.... en...
Van.... de maar is vol... op naar de uitgang
Nú nog goedkoop tanken en klaar zijn we
De grote roze brug waar we overheen rijden, blijft altijd even indrukwekkend
Vooral nu hoe ze zich aftekent tegen de helblauwe lucht
Van..... waar laat ik al die heerlijkheden... de kasten puilen uit!
Net als alles is opgeruimd brengt de post de langverwachte brief
Ik kan er mee leven en toch eigenlijk ook niet...
Ik begrijp het vanuit de kijkers van de schrijver maar begrijpt de schrijver het ook vanuit het standpunt van mij...?
Desniettemin lijken we één en hetzelfde doel voor ogen te hebben...
Tenminste ... zo positief wil ik het blijven zien...
Min wereld die van de een op de andere dag op haar kop stond
Van... mijn zus is goud waard
Van Babeth gezellig hier
Andijvie stamppot met spekjes en worst
Van... enthousiast babbelende kleinkinderen op weg naar Euro Disney
Voor zomaar een bezoek dankzij Digimana waarvan ze verslag moet uitbrengen van een nieuw Disney resort Village Nature
Van... oeps waar is die 100 euro gebleven... notabene op een verkeerd rekeningnummer overgeschreven
Van... dochter biedt uitkomst...
Van... twee dingen tegelijk; breien en kat knuffelen
Van...neeeeeee Babs niet de ontstopper kapot knagen
Van.. jaaaaa Willem laat hem maar flink rennen en ballen vangen
Van... Willem schrijft zijn stuk voor de Elim website en ik brei en knuffel nog steeds...









































Geen opmerkingen:

Een reactie posten