woensdag 2 mei 2018

2 mei 2018

Dag van:
Ik voel gewoon dat dit een krankzinnige dag gaat worden...
Zo'n vreselijke "de laatste dag voor je vakantie vertrek dag"....
Zo'n "je regelt je suf dag"...
Zo'n dag die je niet moet proberen te plannen. . niet moet nadenken. ... verstand op nul moet zetten .... blik op oneindig. ..en gewoon gaan. .
Van. . Willem slaapt nog. ..
Dan eerst maar eens zomen  in zomer jurken zetten. .
Het is gewoon absurt hoezeer een mens kan krimpen als zij ouder wordt. .
De jurken hangen tot onder mijn schoenen. .
 Van.... nee niet de naaimachine aan. . dat maakt iedereen in huis wakker... met de hand maar ...
Kussen in de rug... draad door de naald (al een klus op zich)..... en zomen maar...
Zo ben je toch een stief uurtje onder de pannen...
Van... Willem wakker. . koffie. . nood klagen over het naderend afscheid van zijn geliefde beestjes. .
Hij heeft het er moeilijk mee....
Dat wórdt van de zomer maar een oplossing zoeken naar iets waar de honden mee naar toe kunnen. .
Van..... achter de computer duiken. .
Mailtje reis gegevens versturen naar kinderen en andere familie...
Inchecken bij Transavia...
Meterstanden water doorgeven...
Geregeld. .!
Ach kijk nou...Borres oortjes staan ineens bijna rechtop. .
Van. . nu eerst cadeautjes voor de kindjes in Griekenland halen...
De Action is vast weer blij met me straks. ..
En Willem moet schoonmaak spray voor het scheerapparaat en hij wil nieuwe schoenen voor onder de korte broeken en hij wil korte sokjes ....
Zeg hallo lieve schat. ..
Ow..... oké. . hij doet de boodschappen en gaat stofzuigen... ik heb niks gezegd. .
Van... missie cadeautjes en sokjes geslaagd maar geen schoenen en spray. .
Dan nu eerst maar even een boterham eten....
 En verder maar weer. . hondenbrokken en dekens in de auto. . riemen mee ... honden paspoorten niet vergeten want je weet nooit... en honden in de auto. .
Borre en Blitz dan want Babs gaat zo naar het pension. .
Eerste afscheid voor Willem. ..
Je zou denken dat Borre in de sloot gelegen had zo nat van Willems tranen is hij (Nee valt mee hoor. . maar er valt wel een traan
Dag baasje. . tot over 6 dagen. . maak je niet ongerust want wij gaan de tijd van ons leven tegemoet daar op het landgoed van de zus van het vrouwtje...
Eindeloos ravotten door weilanden en bos...
Spelen met de twee andere honden daar ...
Van. . de twee slapen de hele weg in de auto... wat een ideaal stel. .
40 Minuten en we zijn er al... hek van de oprit automatisch open. . en dát komt vriendje herdershond al op ons af...
De rottweiler is gisteren gesteriliseerd en nog steeds duf. .
En ja hoor... daar rennen Blitz en Borre al als bezetenen over het grote erf..
Nicht en neef krijgen de kans niet om Borre te knuffelen. .
Van... dat zit wel goed. ..ik kan met een gerust hart gaan. ..
Op naar de volgende te klaren klus. .
Willem is inmiddels kinderen en Babs wegbrengen. .
Ik rij het hele stuk weer terug. . bordje macaroni uit de magnetron. .. en katten spullen inpakken...
Dat is heel wat meer werk..
Kattenbak.... katten brokken... katten speel kleed.... kattenbak korrels. .. reismand .... en ba..... oeps de bakjes vergeten. .
Marianne heeft vast zelf ook wel... doorrijden dus nnaar...
Arme Bengel kijkt met grote ogen door zijn plastic tralies...
Van. . Marianne en Hendrik zitten al gezellig buiten op het muurtje te wachten...
Nu de auto tussen twee paaltjes manoeuvreren en uitladen maar. ..
Kopje koffie. . nog een  katten knuffel en op naar de volgende missie. .
Auto overdragen aan schoonzoon en dochter want hun auto moet morgen naar de garage. .
En ondertussen ben ik bekaf. .
Van. .. en nu eindelijk de koffer verder inpakken. .
Het is inmiddels 21.30 uur en over 5 uur moeten we al opstaan. .
Oh jee... de camera niet vergeten ....
En zal ik nou wel of niet een vestje meenemen. .
Het is er 28 graden maar s avonds kan het misschien nog wel afkoelen daar ...
Zwempak mee of niet. .. wordt toch voornamelijk terrasje hangen daar...
Zit ik al aan de 15 kilo. ..?
De cadeautjes maar in de handbagage... die mag 10 kilo zwaar zijn. ..
Kwart over tien al. .
Ik kan die slaap denk ik wel vergeten....
Van... kijk... dat is nou precies ik.... nog even snel wat zomerjurkjes passen terwijl de koffer eigenlijk al vol zit. .
Maar.. krijg nou wat.... die jurk van vorig jaar. .. "maatje veel te klein" gekocht want hij was zo leuk en met een beetje wringen moet dat kunnen passen. . (dus niet) . kan ik nu zonder een enkele wurggreep aan....
Gekrompen.... maar dus ook in de breedte een beetje ....
Of de schildklier is weer eens tijdelijk aan het jojo-en....
Kwart voor 11... en hoe dan ook. ..koffer weer leeg... hoe zit het met die andere jurken. .
Past ook. . en die ook....en nou jaaaaaa zeg deze knelt niet eens meer bij de boven armen..
Dat biedt perspectief. .. andere outfit in de koffer. .
 Haar klemmetjes ... check...
Oorbellen. . check.
Goh pyjama zou ook handig zijn.... check. .
Toilettas. .. check. .
Check. . check... check... en wat ik niet heb koop ik daar... zo simpel is dat...
Half 12... nog 3 uur en 30 minuten slaap. .
Oei appje van de fokker van Borre...
Borre wiens chip niet te vinden is. .
Dierenarts aldaar stuurt er eentje op naar dierenarts alhier..
Mogen hem dan gratis hier erin laten schieten. .. maar ze moeten wel gegevens hebben....
 Ook nog maar even snel regelen dan...
Van. . ik zei het toch. . een krankzinnige dag...
Kwart voor 12... ik lig in bed. . check. .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten